Parkoviště plné Ferrari vozů, příjemná atmosféra Žlutých lázní a všudypřítomná skvělá nálada. Takhle vypadalo sledování GP Bahrajnu na Vltavském nábřeží!
Je první aprílová neděle, venku skučí vítr a do oken mlátí kapky deště. I přes nepříznivé počasí se mimořádně těším ven! V pražských Žlutých lázních si dnes odpoledne dají dostaveníčko majitelé nejen červených Ferrari, aby společně shlédli závod formule 1 v Bahrajnu …
Před odjezdem z domova pečlivě kontroluji fotoaparát, zastrkávám do tašky pozvánku a už běžím na sraz s kamarádovou Audi. Cesta příjemně utíká díky rozmluvě co nás dnes čeká a jaké automobily přijedou. Bohužel, červené Ferrari Modena musí zůstat tiše v garáži, její čas přijde za slunného letního počasí. Chvíli mi trvá najít Žluté lázně. Jsem překvapen, jaká auta jezdí po našem hlavním městě v dešti (právě míjím stojící McLaren SLR a proti mně se vyřítila Corvette Z06). Konečně se předemnou objevilo červené Ferrari F430 a mě je okamžitě jasné, že budeme mít stejný cíl.
Obcházím nenápadný dřevěný plot, za ním je nepříliš luxusně vypadající parkoviště pouze s jedním Ferrari. Scházím do Modrého baru, přivítat se s oficiálním zastoupením Ferrari a Maserati pro ČR, společností Scuderia Praha. Jsem potěšen jejich ochotou a příjemným úsměvem ve tvářích. Bar je velice útulný, na stolech kolem jsou vyrovnány všelijaké lahůdky a nápoje. Vše umocňují loga Ferrari a příjemná hudba. Beru fotoaparát a odcházím zpět na parkoviště „počkat si“ na další pozvané hosty. Po chvilce čekání se u vjezdu rozzáří žluté Ferrari 360 Modena, minutu po něm i vlajková loď Ferrari, luxusní GT 612 Scaglietti následované 599 GTB Fioranem, nejvýkonnějším současným Ferrari s motorem z Enza… Po chvilce focení do vjezdu vjíždí i moje nejoblíbenější Ferrari z celé ČR, jedinečné dvoubarevné 612 Scaglietti Sessanta edition look :)
Odbíjí půl druhé, odcházím do baru sledovat Formuli 1. Trať v Bahrajnském království je jedna z nejmodernějších v celém šampionátu, ale je také velice náročná díky všudypřítomnému jemnému písku. 3,2,1 START! Všechny vozy odstartovali vpřed, okamžitě se do čela dostal Filipe Massa. Největší smůlu měl nadějný nováček z minulého roku, Brit Lewis Hamilton. Nejdříve se propadl o sedm pozic zpět, pak přišel ještě náraz do loňského rivala Alonsa a Hamilton musel zajet do boxu pro nové přední křídlo. Svojí ztrátu už dohnat nedokázal a postupně na své soupeře ztratil celé jedno kolo. Po prvních dvou kolech se na prvních místech ustálilo pořadí Massa-Räikkönen. Během závodu se celá místnost doslova přeplnila dalšími majiteli Maranellských plnokrevníků. Závod se pomalu krátil, za to vzrušení ve Žlutých lázních stoupalo. Poslední kolo, poslední zatáčka, poslední přidání plynu … Kdo bude první? Cílovou rovinkou jako první prolétá červené Ferrari Filipeho Massy následované dalším rudým vozem Kimiho Raikkonena. To už je ale celé osazenstvo baru na nohách a všichni radostně tleskají! Několik dalších chvil všichni mezi sebou rozmlouvají o loňském ročníku F1 a vesele si připíjejí šampaňským s jahodami.
Čas kvapem utíká, lidé postupně začínají odjíždět domů. Parkoviště se během Velké ceny Bahrajnu naplnilo, nechybí ani novinka v podobě F430 Scuderia, která startuje jako první. Ladně a elegantně přijíždí k výjezdu na silnici. Chvilka čekání. Teď! Silnice je celá prázdná! Scuderia vyráží s rykem vpřed! Chodci se zastavují a nechápavě kroutí hlavou nad naší podivnou zábavou. Úžasnou Scuderii následují i další z patnácti maranellských čistokrevníků. Každý rád předvede, jak jeho miláček „trhá asfalt“ …..
Posezení s tolika příjemnými lidmi bylo opravdu krásné, vládla neuvěřitelná atmosféra. Neberte tohle jako nějaký normální článek, jen vám tu chci popsat svoje pocity ze srazu, kam se bez Ferrari prostě nedostanete Formuli zdar, Ferrari zvlášť! Nashledanou, a příště bych prosil slunečné počasí …
_
|
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners