Éra vozu Pagani Zonda končí, svět i budoucí zákazníci již očekávají okamžik, kdy budou moci naživo objevovat nové Pagani Huayra. Připomeňme si proto jak a kde vznikala Zonda, supersport, který se nesmazatelně zapsal do historie.
V rámci Spedizione nella provincia della regione Emilia-Romagna 2010 jsme měli tu výjimečnou čest nakouknout do kuchyně pana Horacia Paganiho ... Jdeme do finále! V pondělí vstáváme opět hodně brzy, abychom se stihli v klidu nasnídat a pak vyrazit do San Cesaria sul Panara, kde sídlí mistr svého řemesla – pan Horacio Pagani. Mistr Pagani zde vytváří stejnojmenné supersporty. Už jen příjezd k továrně se nám hodně líbil, protože na místě vlajky země, ze které pocházejí kupci aktuálně stavěného vozu nebo právě očekávaná návštěva, vlála vlajka česká. Po celou dobu naší návštěvy se nám věnoval Leonardo Pagani, syn zakladatele značky. Trpělivě odpovídal na všechny naše zvídavé dotazy a zasvětil nás do dalších tajů značky Pagani. I loni jsme navštívili dílnu, kde se rodí Zondy, ale letos zde byla jedna zásadní změna – dostalo se nám privilegia pořizovat zde fotky. Leonardo nám popsal postup výroby každé Zondy na dvou právě vyráběných kusech a dokonce nám ukázal knihu, která obsahuje vyčerpávající technickou dokumentaci ke každé Zondě, kterou zde postavili. Viděli jsme například jaký je rozdíl mezi karbon-titanovým materiálem, který se používá na nosný monokok a klasickým karbonem, ze kterého se dělají ostatní části auta. Na závěr jsme měli ještě možnost prohlédnout si a nafotit Pagani Zonda F Prototipe Zero. Když jsme se s Leonardem Paganim rozloučili, zkoušeli jsme ještě najít novou Paganiho továrnu, která by měla již zanedlouho začít fungovat, ale ani s dopomocí lidí, kteří pracují v okolí se nám to nepodařilo. Zdolání této výzvy proto odkládáme nejpozději na rok 2011.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners