Brány letošní výstavy Mmotion 2008 jsou již zavřeny. Pojďte si připomenout skvělou atmosféru, vůni výborného jídla, odlesky z kapot nejdražších aut nebo svůdné pohledy nejkrásnějších žen
Již IV. ročník přehlídky exkluzivních automobilových, motocyklových a lifestylových značek, Mmotion ´08, se konal v osvědčených prostorách Veletržního paláce. Stejně tak, jako v předchozích letech, i letos se jednalo spíše o přehlídku než o výstavu či veletrh.
Nás pochopitelně zajímá hlavně automobilová expozice. Nechme tedy stranou luxusní postel za 1,6 milionu korun, svatební šaty za desetitisíce, profesionální golfové vybavení, masážní bazény na míru nebo snové dovolené. Nechme stranou i jednostopá vozidla a luxusní hodinky. I když, přeci jen udělejme výjimku.
Mmotion má totiž také „charitativní“ rozměr. Loňský výtěžek z dražby speciálního motocyklu Vespa byl věnován Nadačnímu fondu dětské onkologie Krtek. Letošní dražba speciálních hodinek ASKANIA (konečná cena 70 000Kč) byla věnována na záchranu historických letadel v České republice.
Zaměřme se nyní na automobilové skvosty, kterých se letos sešlo poměrně dost. Velkou škodou byla neúčast společnosti Lamborghini a Bentley Praha, která měla jistě co nabídnout k obdivu. Ale její neúčast byla velmi dobře vykompenzována jinými čtyřkolovými lamači srdcí.
Zřejmě nejexkluzivnějším exponátem je vůz Spyker C8 Spyder, protože se jedná o jeden z omezené produkce Holandského výrobce. Vůz s úchvatným interiérem, výkonem 400koní a maximální 300 kilometrovou rychlostí, může být váš za necelých 7 milionů.
Většina exponátů je prodejných, výjimku tvoří pouze Porsche 959 z pražského klubu sběratelů a znalců klasických vozů, klubu Engine. Tito automobilový a designový nadšenci mají na svědomí nejen design celé výstavy, ale i nadpozemsky krásné a stylové garáže v centru Prahy. Zde můžete vedle sebe spatřit legendární vozy Porsche 911 všech možných ročníků a karosářských variant, výše zmiňované vzácné Porsche 959, nejnovější Aston Martin i méně známý vůz značky Marcos.
Svůj malý debut na české půdě si odbylo i limitované sedmisetkusové „krokodýlí“ Porsche Cayman S Sport, jehož design byl inspirovaný modelem 997 GT3 RS oranžové barvy. Oproti standardnímu Cayman S je boxer o objemu 3,4 l posílen o 8 koňských sil. To zaručuje vynikající jízdní dynamiku a nepřekonatelně svižné svezení.
Vedle expozice Porsche se nenápadně krčilo Audi se svým nejnovějším kombíkem. Patří vůbec chalupářská varianta manažerské A6 na přehlídku exkluzivních vozů? Samozřejmě ano! Pod kapotou zuřivě brumlá agregát V10 biturbo s výkonem 580hp známý z Lamborghini Gallardo.
Dalším místem, kde automobiloví nadšenci a znalci trávili velké procento času, byl bezesporu stánek pana Ericha Bittera, který osobně představil svojí malosériovou automobilku Bitter prezentující model Vero. Jméno Bitter proniklo do světa již v 70.letech ve spojení s cyklistickým i automobilovým závodníkem, dnes nenápadným postarším ale elegantním mužem, závodícím ve vozech Porsche a Abarth. Modelovou řadu Vero, disponující motorem V8 o výkonu 270kW, nám předvedl zakladatel automobilky osobně. Podle jeho slov nebylo cílem vytvořit luxusní nebo sportovní automobil, nýbrž odlišný vůz použitelný v běžném životě.
Tak, jako minulý rok, i letos zadní část hlavního výstavního prostoru panovaly vozy Lexus, letos představujícímu 2 modely se zcela odlišným zaměřením. Tím menším, avšak „živějším“ vozem je IS-F, který má stížit kralování BMW M3 ve své třídě. Luxusnější, k životnímu prostředí šetrnější LS600 hybrid v prodloužené verzi ochotně zájemcům předváděly „lexusní“ hostesky.
O několik metrů dále od japonského Lexusu vytvořila svou expozici společnost Scuderia Praha, která je významným dovozcem Ferrari a Maserati do České republiky. Prezentované modely F430 Spider a GranTurismo S nejsou na trhu žádnou novinkou. To samé se ovšem nedá tvrdit o faceliftovaném modelu Quattroporte. Vůz získal oproti předchůdci přední i zadní svítilny s LED technologií, novou masku chladiče i pozměněný interiér.
Mezi další luxusní automobily, které určitě stojí za bližší prozkoumání, se bezpochyby řadí i jediná řada značky Gumpert, model Apollo doprovázený dvojicí ještěrek Wiesmann. Zběsilejší a rychlejší gekon s označením MF5 je schopný akcelerovat z nuly na 100km/h za 3,9 sekundy, ručička tachometru se zastaví na čísle 310. Není divu, nejsilnější z malosériových vozů, které se tolik těší oblibě u českých majitelů, je poháněn motorem V10 z BMW M5!
Abychom ve stínu nenechali ani ostatní automobily, které jsme výše nezmínili, byla pro vás připravena rozsáhlá fotogalerie nejen automobilových skvostů….
Číst o krásných vozech je dobré, prohlížení fotografií je vzrušující, ale osobnímu kontaktu s krásnými vozy doplněnými o úchvatné hostesky se nevyrovná nic! Dveře letošní výstavy Mmotion jsou již dávno zavřeny, my se ale už nyní těšíme na ročník následující, který bude doplněn o nejedno zajímavé překvapení.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners