Tureckou GP je možno označit za nejnudnější závod dosavadní sezóny Formule 1.
Termín 07. 06. 2009 |
Okruh Otodrom Istanbul |
Počasí jasno, hezky |
Pole position Sebastian Vettel |
Vítěz Jenson Button |
Nebýt Rubense Barrichella, který při svých letitých zkušenostech předváděl při předjíždění školácké chyby, dal by se celý závod úspěšně prospat. Neměly zásahy do pravidel pro letošní sezónu přinést pravý opak?
Ferrari po nadějné GP Španělska a Monaca opět sklouzlo směrem, který není moc příjemný, ale snad se to změní. Oproti McLarenu je na tom Ferrari pořád ještě velmi dobře. Obzvláště hořké to musí být pro fanoušky loňského mistra světa. Vidět jak dostává školení od Piqueta .... nic příjemného.
Hodně lidí dnes spoléhalo na Vettela, který startoval z první pozice a měl tak nejlepší předpoklady zdramatizovat boj o titul, kde je stále větším a větším favoritem Jenson Button. Vettel však hned v prvním kole chyboval, dostal se nakrátko mimo trať a to do značné míry rozhodlo o výsledku závodu. Button si svou šanci nedal vzít. Vettel byl rychlejší jen v prostředním úseku závodu a změna strategie z dvou na tří zastávkovou ho nakonec jen poškodila. Systematicky kroužící Webber se i díky nedostatečné rychlosti svého týmového kolegy dostal na druhou příčku a tu až do konce závodu nepustil.
Ferrari bylo dnes nemastné neslané. Start vypadal úžasně, ale to bylo tak všechno, protože již v průběhu prvního kola se ukázaly hranice rychlosti našich vozů. Přesto 3 body do pohárů konstruktérů a jezdeckého hodnocení, které získal Massa nejsou špatné. Raikkonena nebylo po celý závod skoro vidět. Zaujal snad jen stížností na funkčnost předního spoileru (zřejmě hlavně v důsledku kolizní situace způsobené Massou). Proto bylo trochu neuvěřitelné, že dojel jen 3 vteřiny za posledním bodujícím Glockem.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 61 bodů, Rubens Barrichello 35, Sebastian Vettel 29, Mark Webber 27.5, Jarno Trulli 19.5, Timo Glock 13, Nico Rosberg 11.5,
Felipe Massa 11, Fernando Alonso 11, Kimi Räikkönen 9, Lewis Hamilton 9, Nick Heidfeld 6, Heikki Kovalainen 4, Sebastien Buemi 3, Robert Kubica 2, Sebastien Bourdais 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 96 bodů, RBR-Renault 56.5, Toyota 32.5, Ferrari 20, McLaren-Mercedes 13, Williams-Toyota 11.5, Renault 11, BMW Sauber 8, STR-Ferrari 5.
Nashledanou za 14 dnů ve Velké Británii...
V minulých letech to vypadalo v Turecku následovně:
2008 - nájezd Raikkonena a Kovalainena do první zatáčky byl napínavý a bylo velkým štěstím, že z toho Raikkonenův přední spoiler vyšel dobře, narozdíl od Kovalainenovy zadní levé pneumatiky. Napětí do závodu vnesla strategie Lewise Hamiltona, který jel na tři zastávky v boxech. Díky lehčímu vozu si jednoduše pohrál s Massou a poté co jej předjel, ihned mu rychle odjel. Velké oddychnutí přinesla Hamiltonova brzká zastávka v boxech a opětovné krátké čerpání paliva. Potom už to bylo jen o tom, zda Hamilton bude dostatečně rychlý aby se udržel před Raikkonenem. Strategické hrátky Hamiltonovi vyšly, Raikkonena udržel za sebou a vyjel si druhé místo. Již třetí vítězství v Turecké GP získal Massa.
2007 - vcelku nudná velká cena přinesla teamu Ferrari double ...paradoxní. Poleposition získal Massa, druhý byl Hamilton a třetí Raikkonen. Již krátce po startu bylo v čele duo Ferrari v pořadí Massa - Raikkonen. O smůle a štěstí vyprávěl Hamilton, kterého postihl defekt pravé přední pneumatiky, ztratil však jen minimálně a dojel pátý (v podobné situaci by jistě Massa i Raikkonen nezískali ani jeden bod). Vyhrál Massa, druhý byl Raikkonen a opět se diskutovalo, zda Massa nerozhodl v boji o titul v neprospěch Raikkonena. Dnes již víme, že tomu tak nebylo.
2006 - první řadu na startu obsadil Massa a Schumacher a ve stejném pořadí oba kroužili i v začátku závodu. Ve třináctém kole však doslova zaparkoval v první zatáčce Liuzzi a vedení závodu na trať poslalo safety car. To vyvolalo závod v boxech. Ferrari poslalo do boxů oba svoje vozy najednou. Schumacher musel čekat na odbavení Massy a mezitím se před něj dostal Alonso. Až do konce závodu se Michael před Alonsa nedokázal dostat a mohl si za to i trochu sám, neboť se na chvíli ocitl mimo trať. Massa si tak připsal vítězství a Schumacher další bodovou ztrátu na Alonsa.
2005 - Schumacher startoval až z předposledního místa a v první kole předjel 8 soupeřů. Barrichello to také neměl snadné, když startoval z jedenáctého místa. Ve třináctém kole kolidoval Schumacher s Villeneuvem, oba pak museli do boxů. Mechanici se snažili Michaelovo auto opravit, ale to se jim nepovedlo a Schumacher musel odstoupit. Barichello dojel jen desátý.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ S.Vettel | |
2/ J.Button | |
3/ R.Barrichello | |
4/ M.Webber | |
5/ J.Trulli | |
6/ K.Räikkönen | |
7/ F.Massa | |
8/ F.Alonso | |
9/ N.Rosberg | |
10/ R.Kubica | |
11/ N.Heidfeld | |
12/ K.Nakadžima | |
13/ T.Glock | |
14/ H.Kovalainen | |
15/ A.Sutil | |
16/ L.Hamilton | |
17/ N.Piquet | |
18/ S.Buemi | |
19/ G.Fisichella | |
20/ S.Bourdais |
START | Massa - skvěle, Barrichello - špatně |
1 |
Button - Vettel |
1 |
Button - Vettel - Webber - Trulli - Rosberg - Massa - Alonso - Kubica - Raikkonen |
8 |
Kovalainen - Barrichello - kolize |
9 |
Fisichella - out |
12 |
Sutil - Barrichello - kolize |
14 |
Vettel - pit |
16 |
Button - pit |
16 |
Massa - pit |
17 |
Raikkonen - pit |
21 |
Button - Vettel - Webber - Nakajima - Rosberg - Trulli - Glock - Massa - Heidfeld - Kubica - Alonso |
29 |
Vettel - pit |
41 |
Massa - pit 7,4 s. |
42 |
Button - pit |
44 |
Webber - pit |
47 |
Vettel - pit |
48 |
Barrichello - out |
CÍL | Button - Webber - Vettel - Trulli - Rosberg - Massa - Kubica - Glock - Raikkonen - Alonso - Heidfeld - Nakajima - Hamilton - Kovalainen - Buemi - Piquet - Sutil - Bourdais |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners