Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Spain 2009

Grand Prix Spain 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 9.5.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Spain 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Víte co jsou to smíšené pocity? To je, když se Vaše tchýně zabije ve Vašem novém Ferrari...



Termín
10. 05. 2009
Okruh
Catalunya
Počasí
polojasno, teplo
Pole position
Jenson Button
Vítěz
Jenson Button

Nebo chcete-li, smíšené pocity jsou mít nové vylepšené F60 a jedno auto nechat vypadnout a druhé téměř vypadnout. Scuderia Ferrari letos opravdu čaruje. I ve Španělsku nás nutila sledovat závod s plnou pozorností po celou jeho dobu.

Hlášení jezdců o nefungujícím autě, které jde do televizního přenosu vždy v průběhu zahřívacích kol nebo safety car fází se už pomalu stalo běžným stavem. Zřejmě by bylo hodně tifosi nevrlých, kdyby takové hlášení neslyšeli. Ale že se k tomu nyní přidá i hlášení o nedostatku paliva, tak to asi nikdo nečekal.... "Let it go..."

Srdnatě bojující Massa byl nucen řešit neschopnost týmu správně natankovat auto značným zpomalením a s notnou dávkou štěstí dojel do cíle. Jediné štěstí je, že pravidla F1 nevyžadují určité minimální množství paliva v nádrži i po závodě pro rozbory v rámci technické kontroly (analogie s DTM), jinak by nenásledovalo nic jiného než diskvalifikace.

Raikkonen těžil z postartovního demolition derby (kolize Trulli – Sutil – Buemi - Bourdais) a již po prvním kole byl desátý. Později předváděl krásný souboj s Heidfeldem, který byl ozdobou celé velké ceny. O výsledku souboje však rozhodla technika, když se jeho Ferrari F60 zastavilo.

Závod samotný, kromě již zmíněných situací, mnoho zajímavého nepřinesl. Určitě je potřeba pochválit Webbera za jeho schopnost taktickou jízdou postoupit před Vettela a Massu. Gratulace samozřejmě putují k Brawn GP, protože bilance pěti závodů, čtyř vítězství, dvou double je skvělá!

Za 14 dnů se jede GP v Monacu. Zde nebude tolik znát výhoda lepšího difuzoru. Projeví se to na výsledcích Scuderie Ferrari?



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 41 bodů, Rubens Barrichello 27, Sebastian Vettel 23, Mark Webber 15.5, Jarno Trulli 14.5, Timo Glock 12, Lewis Hamilton 9, Fernando Alonso 9, Nick Heidfeld 6, Nico Rosberg 4.5, Heikki Kovalainen 4, Felipe Massa 3, Kimi Räikkönen 3, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 68 bodů, RBR-Renault 38.5, Toyota 26.5, McLaren-Mercedes 13, Renault 9, BMW Sauber 6, Ferrari 6, Williams-Toyota 4.5, STR-Ferrari 4, Force India-Mercedes 0.





Nashledanou za 14 dnů v Monacu...



V minulých letech to vypadalo ve Španělsku následovně:

2008 - Ferrari poprvé použilo svou modifikovanou příď, ve které je zakomponován otvor, který zvyšuje přítlak na přední nápravu a také usměrňuje proudění vzduchu směrem na komín vozu. Závod dramatizovaly hlavně kolize a havárie některých jezdců. Zajímavý závod sliboval již nájezd na startovní rošt. Přemotivovaný Alonso málem ani neodstartoval, když mu na začátku startovní rovinky uklouzlo auto. Startovat z čisté strany tratě se vyplácí. Massa ani Raikkonen nedali Alonsovi šanci a ihned se ujali vedení, které až do cíle nepustili. Očekávanou melu prvního kola obstaral Sutil a Vettel. Sérii dalších kolizí a průšvihů završil Kovalainen. Po defektu levé přední pneumatiky se jeho vůz nedal řídit a Heiki proto nemohl nijak zabránit tvrdému nárazu do bariéry z pneumatik. Pod tuto bariéru se dokonale zavrtal a pohled na bezmocné traťové komisaře a Kovalainena pod pneumatikami nebyl opravdu pěkný. Přehlídku malérů prodloužil Barrichello a po něm i Coulthard s Glockem. Problémy se naštěstí vyhnuly Massovi i Raikkonenovi a ti tak mohli přivézt do týmové pokladničky 18 bodů.

2007 - Massa v úvodu závodu vyškolil Alonsa a uhájil své pole position, když se pak Alosno na domácí půdě musel sklonit i před Hamiltonem nesl to opravdu nelibě. Moc nadšený nebyl ani Raikkonen, po devíti kolech ho zradila technika jeho monopostu.

2006 - Tento rok byla GP Španělska nudnou podívanou. Schumacher startoval jako třetí a Massa čtvrtý. V závodě se toho mnoho neudálo a tak je nutno alespoň zmínit, že se Schumacher propracoval na druhé místo.

2005 - Osmý kvalifikační čas Schumachera a Barrichello bez kvalifikačního času dávaly tušit, že to v závodě nebude vůbec snadné. A nebylo .... Schumacher po defektu levé přední pneumatiky odstoupil a Barrichello dojel na prvním nebodované pozici.

2004 - Schumacher měl na startu nejlepší výchozí pozici, Barrichello byl pátý, v cíli závodu byl Schumacher opět na nejvyšší pozici a Barrichello si polepšil na druhou. Svou chvilku slávy zažil i běžec na cílové rovince.

2003 - Tým Ferrari poprvé nasadil model F2003-GA. V F2003-GA si vyjel pole position Schumacher, v první řadě ho doplnil Barrichello. Barrichello v závodě svou pozici neudržel s dojel třetí.

2002 - Ferrari obsadilo první řadu na startu. Mnoho radosti neužil druhý Barrichello, který ani neodjel do zahřívacího kola a závod pro něj skončil. Schumacher svou první pozici udržel a zvítězil.

2001 - I tento rok získal pole position Schumacher. V průběhu velké ceny se propadl za Häkkinena. Ten se už těšil na své velké vítězství, ale v průběhu posledního kola jej postihla porucha. Cíl neviděl a současně musel přepustit své první místo Schumacherovi. Cil neviděl ani Barrichello, který odstoupil s poškozeným závěsem levého předního kola.

2000 - Pole position získal Schumacher, ale zvítězil Häkkinen.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ J.Button

2/ S.Vettel
3/ R.Barrichello

4/ F.Massa
5/ M.Webber

6/ T.Glock
7/ J.Trulli

8/ F.Alonso
9/ N.Rosberg

10/ R.Kubica
11/ K.Nakadžima

12/ N.Piquet
13/ N.Heidfeld

14/ L.Hamilton
15/ S.Buemi

16/ K.Räikkönen
17/ S.Bourdais

18/ H.Kovalainen
19/ A.Sutil

20/ G.Fisichella


START Massa - dobře
1
Trulli, Sutil, Bourdais, Buemi - hromadná kolize - out
1
Fisichella, Nakajima - pit
1
Barrichello - Button - Massa - Vettel - Webber - Alonso - Rosberg - Glock - Heidfeld - Raikkonen
2
Safety car
5
Restart
5
Barrichello - Button - Massa
6
Kovalainen - out
13
Raikkonen - útočí na Heidfelda
17
Button - pit
17
Alonso - pit
17
Raikkonen - out
18
Barrichello - pit
19
Massa - pit 8,6 s.
19
Vettel - pit 8,7 s.
23
Barrichello - Rosberg - Button - Massa - Vettel - Heidfeld - Hamilton
25
Rosberg - pit
30
Barrichello - pit
30
Heidfeld, Hamilton - pit
43
Massa - pit 7,7 s.3
43
Vettel - pit 8,7 s.
46
Barrichello - pit
49
Button - pit
49
Webber - pit
50
Button - Barrichello - Webber - Massa - Vettel - Alonso - Heidfeld - Rosberg
58
Massa - signalizovaný nedostatek paliva
62
Vettel - Massa
65
Alonso - Massa


CÍL Button - Barrichello - Webber - Vettel - Alonso - Massa - Heidfeld - Rosberg - Hamilton - Glock - Kubica - piquet - Nakajima - Fisichella


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners