Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Spain 2008

Grand Prix Spain 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 27.4.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Spain 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Španělská velká cena nám dala opět možnost naplno slavit. Druhé double v sezóně bylo pro nás krásným dárkem.



Termín
27. 04. 2008
Okruh
Catalunya
Počasí
jasno, teplo
Pole position
Kimi Raikkonen
Vítěz
Kimi Raikkonen

 

 

GP Španělska byla letošní první evropskou velkou cenou a při této příležitosti předvedlo mnoho týmů své vylepšené vozy. Na první pohled tak zaujaly křídlové variace na přídích vozů Honda nebo BMW. Ferrari poprvé použilo svou modifikovanou příď ve které je zakomponován otvor, který zvyšuje přítlak na přední nápravu a také usměrňuje proudění vzduchu směrem na komín vozu.

Závod dramatizovaly hlavně kolize a havárie některých jezdců ....zjednodušeně viděno. Zajímavý závod sliboval již nájezd na startovní rošt. Přemotivovaný Alonso málem ani neodstartoval, když mu na začátku startovní rovinky uklouzlo auto.

Startovat z čisté strany tratě se vyplácí. Dnes to dokázaly oba vozy Ferrari, Massa ani Raikkonen nedali Alonsovi šanci a ihned se ujali vedení, které až do cíle nepustili.

Očekávanou melu prvního kola obstaral Sutil a Vettel. Sérii dalších kolizí a průšvihů završil Kovalainen. Po defekt levé přední pneumatiky se jeho vůz nedal řídit a Heiki proto nemohl nijak zabránit tvrdému nárazu do bariéry z pneumatik. Pod tuto bariéru se dokonale zavrtal a pohled na bezmocné traťové komisaře a Kovalainena pod pneumatikami nebyl opravdu pěkný. Naštěstí snad bude Heiki brzy v pořádku, budeme mu držet palce. Přehlídku malérů prodloužil Barrichello a po něm i Coulthard s Glockem.

Problémy se naštěstí vyhnuly Massovi i Raikkonenovi a ti tak mohli přivézt do týmové pokladničky 18 bodů. Po rozpačitém začátku sezóny to pro nás vypadá slibně a do dalších GP můžeme hledět optimisticky. Forza Ferrari!

Průběžné bodové hodnocení jezdců: Raikkonen 29 bodů, Hamilton 20 bodů, Kubica 19, Massa 18, Heidfeld 16, Kovalainen 14, Trulli 9, Weber 8, Rosberg 7, Alonso 6, Nakajima 5, Button 3, Bourdais 2.


Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 47 bodů, BMW 35, McLaren 34, Williams 12, Toyota 9, Red Bull 8, Renault 6, Honda 3, Toro Rosso 2, Super Aguri 0, Force India 0.

Nashledanou za 14 dnů v Turecku ...

V minulých letech to vypadalo ve Španělsku následovně:

2007 - Massa v úvodu závodu vyškolil Alonsa a uhájil své pole position, když se pak Alosno na domácí půdě musel sklonit i před Hamiltonem nesl to opravdu nelibě. Moc nadšený nebyl ani Raikkonen, po devíti kolech ho zradila technika jeho monopostu.

2006 - Tento rok byla GP Španělska nudnou podívanou. Schumacher startoval jako třetí a Massa čtvrtý. V závodě se toho mnoho neudálo a tak je nutno alespoň zmínit, že se Schumacher propracoval na druhé místo.

2005 - Osmý kvalifikační čas Schumachera a Barrichello bez kvalifikačního času dávaly tušit, že to v závodě nebude vůbec snadné. A nebylo .... Schumacher po defektu levé přední pneumatiky odstoupil a Barrichello dojel na prvním nebodované pozici.

2004 - Schumacher měl na startu nejlepší výchozí pozici, Barrichello byl pátý, v cíli závodu byl Schumacher opět na nejvyšší pozici a Barrichello si polepšil na druhou. Svou chvilku slávy zažil i běžec na cílové rovince.

2003 - Tým Ferrari poprvé nasadil model F2003-GA. V F2003-GA si vyjel pole position Schumacher, v první řadě ho doplnil Barrichello. Barrichello v závodě svou pozici neudržel s dojel třetí.

2002 - Ferrari obsadilo první řadu na startu. Mnoho radosti neužil druhý Barrichello, který ani neodjel do zahřívacího kola a závod pro něj skončil. Schumacher svou první pozici udržel a zvítězil.

2001 - I tento rok získal pole position Schumacher. V průběhu velké ceny se propadl za Häkkinena. Ten se už těšil na své velké vítězství, ale v průběhu posledního kola jej postihla porucha. Cíl neviděl a současně musel přepustit své první místo Schumacherovi. Cil neviděl ani Barrichello, který odstoupil s poškozeným závěsem levého předního kola.

2000 - Pole position získal Schumacher, ale zvítězil Häkkinen.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ K.Räikkönen  
  2/ F.Alonso
3/ F.Massa  
  4/ R.Kubica
5/ L.Hamilton  
  6/ H.Kovalainen
7/ M.Webber  
  8/ J.Trulli
9/ N.Heidfeld  
  10/ N.Piquet
11/ R.Barrichello  
  12/ K.Nakajima
13/ J.Button  
  14/ T.Glock
15/ N.Rosberg  
  16/ S.Bourdais
17/ D.Coulthard  
  18/ S.Vettel
19/ G.Fisichella  
  20/ A.Sutil
21/ A.Davidson  
  22/ T.Sato

PRŮBĚH ZÁVODU

   Alonso - pří nájezdu na cílovou rovinku v zahřívacím kole - mimo trať
 START  Massa - skvěle před Alonsa, Mclareny také pěkně
 1  Vettel - Sutil - kolize - out
   Safety car
 1  Raikkonen - Massa - Alonso - Hamilton - Kubica - Kovalainen - Heidfeld - Wber - Trulli - Piquet - Rosberg - Barrichello - Button - Nakajima
 4  Restart
   Piquet - mimo trať
 7  Piquet - out. Bourdais - out, vzájemná kolize
 8  Davidson - out
 16  Alonso - pit
 19  Massa - pit 8,1 s.
 20  Raikkonen - pit 8,2 s.
 21  Hamilton, Kubica - pit
 22  Kovalainen - out
   Safety car

 

 Barrichello - pit - na výjezdu již s poškozeným předním spoilerem
 27  Restart
 27  Raikkonen - Massa - Hamilton - Heidfeld - Kubica - Alonso - Weber - Trulli - Rosberg - Nakajima - Sato
 33  Heidfeld - penalty
 34  Alonso - out
 34  Barrichello - out
 41  Rosberg - out
 46  Massa - pit 7,2 s.
 47  Raikkonen - pit 9,2 s., na 1. místo, Hamilton - pit
 53  Glock - Coulthard - kolize, Glock - pit
 54  Coulthard - pit - defekt levé zadní pneumatiky
 CÍL  Raikkonen - Massa - Hamilton - Kubica - Weber - Button - Nakajima - Trulli - Heidfeld - Fisichella - Glock - Coulthard - Sato


Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners