Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Monaco 2008

Grand Prix Monaco 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 24.5.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Monaco 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Šťastné vítězství McLarenu v ulicích Monte Carla, nádherně proměnlivé počasí a rozpačitý výkon Scuderie Ferrari, taková byla GP Monaka 2008.



Termín
25. 05. 2008
Okruh
Monaco
Počasí
déšť, postupně osychání
Pole position
Felipe Massa
Vítěz
Lewis Hamilton

Déšť v Monte Carlu je vždy hodně zvláštní a přináší do závodu hodně napětí, neboť i na suchu je tento závod vždy velmi nebezpečný. Když zaprší, je vždy o zábavu postaráno. Tentokrát se o zábavu staral už na startu Kovalainen, který neodjel do zahřívacího kola a Raikkonen, jemuž mechanici včas nenasadili pneumatiky, za což byl v průběhu závodu penalizován.

Ze strany Raikkonena to byl hodně nešťastný závod ... pokažený start, penalizace, srážka s Kubicou, sestřelení Sutila ... opravdu nic veselého. Massa byl od startu na vedoucí pozici a v úvodní fázi závodu neměl konkurenci. Konkurence ho však dohnala díky výjezdům Safety caru a jeho chybě v nájezdu do první zatáčky. Lze konstatovat, že to byl i hlavní důvod dnešní porážky.

Lewis Hamilton opět prokázal že je dítětem štěstěny. Opět chyboval, opět poškodil vůz, ale místo aby se propadl pořadím či vypadl ze závodu, stokrát na své neschopnosti vydělal. Ptáte se jak? Po kontaktu s bariérou si nechal vyměnit pneumatiky, dotankovat a za pár kol vyjel na trať safety car. Tímto manévrem získal nejen odmáznutí obrovské ztráty na Massu, ale i výhodu v podobě absolvované zastávky v boxech, která však čekala na Kubicu a hlavně Massu. Tomu se říká „jak elegantně zaříznout soupeře o 30-50 vteřin“. A když vám pak praskne pneumatika po vítězném projetí cílem co víc si přát, protože jiným by taková pneumatika praskla v posledním kole ...

Dnešní závod byl jednou velkou přehlídkou kolizí, výletů mimo trať a havárií. Mokro a ztráta systémů kontroly trakce vykonaly to po čem hodně fanoušků už dlouho toužilo – vidět závod, ve kterém je na hlavním místě umění a odvaha pilota, kořeněný krizovými situacemi. Je škoda, že jsme se nemohli radovat z dalšího vítězství, ale tak už to bývá, jednou dole, jednou nahoře......



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 38 bodů, Raikkonen 35, Massa 34, Kubica 32, Heidfeld 20, Kovalainen 15, Weber 15, Trulli 9, Alonso 9, Rosberg 8, Nakajima 7, Vettel 4, Button 3, Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 69 bodů, McLaren 53, BMW 52, Williams 15, Red Bull 15, Toyota 9, Renault 9, Honda 6, Toro Rosso 6, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).



Nashledanou za 14 dnů v Kanadě ...



V minulých letech to vypadalo v Monte Carlu následovně:

2007 - v tomto roce jsme zažili velmi rozporuplnou GP Monaca, začalo to už v kvalifikaci, Massa byl jen třetí, Raikkonen ve snaze zlepšit svůj čas nezvládl svůj vůz v pasáži u bazénu, proto již nenastoupil do druhé a třetí fáze kvalifikace a startoval jako šestnáctý. V závodě se statečně probíjel vpřed a dokázal všem že v Monte Carlu se předjíždět dá. V cíli byl osmý, Massa se neposunul vpřed ani vzad, dojel třetí.

2006 - kontroverzní kvalifikace o které se ještě dlouho mluvilo. Schumacher po smyku zablokoval trať za Rascasse a prakticky znemožnil ostatním jezdcům v poslední fázi kvalifikace, aby si zlepšili svůj čas. Zda to udělal úmyslně nebo ne se nikdy neprokázalo, to však nebránilo komisařům politicky rozhodnout (po doručení objednávky od Renaultu) a Schumachera potrestat startem z poslední pozice. Z předposlední pozice startoval Massa, který taktéž chyboval v kvalifikaci. V závodu dojel devátý. To Schumacher předvedl jiný koncert. Svou strhující jízdou se dostal na páté místo a moc nechybělo aby byl čtvrtý. Schumacher tehdy předvedl jedinečný výkon.

2005 - obě Ferrari byly po kvalifikaci v hloubi pole - Schumacher startoval z osmého místa a Barrichello z desátého. V cíli byl Schumacher sedmý a Barrichello osmý.

2004 - Schumacher zajel v kvalifikaci čtvrté místo a Barrichello šesté. Po Alonsově nehodě v tunelu vyjel na trať Safety car, za který se srovnal Schumacher a Montoya. V posledním kole před restartem se Schumacher snažil pořádně zahřát brzdy, nepočítal však s nepřipraveným Motnoyu, který ho odstrčil do bariéry. Následná demoilice Schumacherova vozu znamenala konec nadějí na body z této GP. Za dané situace bylo alespoň malou radostí to, že se Barrichello umístil jako třetí.

2003 - Schumacher odstartoval z páté pozice a Barrichello z sedmé. Prodloužený rozvor F2003-GA zkrátka v Monacu neseděl. Cenu útěchy nakonec získal Schumacher za třetí místo a slavný jeden bod utrpěl Barrichello.

2002 - Schumacherovi prohrál závod Montoya, který si nechal ujet Coultharda o cca 10 sekund, Schumacher sice raději zajel do boxů, ale ztrátu zaviněnou Montyovou neschopností už nesmazal a dojel druhý za Coulthardem. Barrichello sice nebodoval, ale pral se až do konce. Kvalifikaci mu pokazili pomalí jezdci včetně Montoyi a vítěze GP Coultharda. A v závodě už bylo nad jeho síly dostat se přes tehdejší mobilní šikanu Raikkonena, se kterým kolidoval a kterého tímto vyřadil, sám dojel sedmý.

2001 - problémy McLarenu posunuly Schumachera ihned na vedoucí místo závodu. Barrichello byl třetí. Poté co Häkkinen odstoupil již nic nezabránilo Schumacherovi a Barrichellovi v zisku double.

2000 - Schumacherovo pole position bylo hodně nadějné. Barrichello se kvalifikoval jako šestý. Schumacher i dlouho v závodě vedl, ale až do chvíle kdy již nevydrželo jeho zavěšení pravého zadního kola (prasklo v důsledku nadměrného ohřívání výfukovými plyny z též prasklého výfuku). Barrichello dojel za vítězným Coulthardem jako druhý.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ F.Massa

2/ K.Räikkönen
3/ L.Hamilton


4/ H.Kovalainen
5/ R.Kubica


6/ N.Rosberg
7/ F.Alonso


8/ J.Trulli
9/ M.Webber


10/ D.Coulthard
11/ T.Glock


12/ J.Button
13/ N.Heidfeld


14/ K.Nakajima
15/ R.Barrichello


16/ S.Bourdais
17/ N.Piquet


18/ S.Vettel
19/ A.Sutil


20/ G.Fisichella

PRŮBĚH ZÁVODU


Kovalainen neodjel do zahřívacího kola
START Raikkonen - špatně
1
Hamilton - Raikkonen
1
Déšť
1
Rosberg - Alonso - kolize
1
Rosberg - Button - kolize - oba pit
1
Massa - Hamilton - Raikkonen - Kubica - Alonso
3
Glock - bez předního spoileru - pit

Hamilton - kontakt s bariérou - pit
7
Alonso - kontakt s bariérou - pit
7
Coulthard - kontakt s bariérou - out
7
Bourdais - kontakt s bariérou a Coulthardem - out
8
Safety car
8
Massa - Raikkonen - Kubica - Hamilton - Heidfedl - Weber - Alonso - Nakajima - Barrichello - Sutil - Piquet - Trulli
10
Restart

11
Raikkonen - penalty
12
Heidfeld - Alonso - kolize
12
Rosberg - bez předního spoileru
16
Massa - mimo trať
16
Kubica - Massa
27
Kubica - pit, na víjezdu kolize s Raikkonenem
27
Raikkonen - pit - výměna předního spoileru, na 6. místo
32
Massa - pit 11,7 s., před Kubicu
34
Hamilton - Massa - Kubica - Weber - Sutil - Raikkonen - Trulli
38
Glock - hodiny
38
Fisichella - out
46
Hamilton - Massa - Kubica - Weber - Sutil - Raikkonen

Piquet - out
53
Glock - hodiny
53
Kubica - pit
54
Hamilton - pit 7,5 s.
54 Button - hodiny po přistrčení od Kovalainena
55 Massa - pit 8,8 s., za Kubicu
56 Raikkonen - pit
61
Rosberg - out
62 Safety Car
62 Hamilton - Kubica - Massa - Sutil - Raikkonen - Weber - Vettel - Barrichello - Nakajima - Kovalainen - Button
64 Hedfeld - pit
67 Restart
67 Raikkonen - nezvládl brždění za tunelem, kolize s Sutilem
67 Raikkonen - pit
67 Sutil - out
CÍL Hamilton - Kubica - Massa - Weber - Vettel - Barrichello - Nakajima - Kovalainen - Raikkonen - Alonso - Button - Glock - Trulli - Heidfeld


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners