Fernando Alonso zvítězil v mokré GP Malajsie 2012. Dovezl Ferrari F2012 k prvnímu vítězství a modleme se, aby nebylo poslední.
Termín 25. 3. 2012 |
Okruh Sepang |
Počasí zataženo, déšť |
Pole position Lewis Hamilton |
Vítěz Fernado Alonso |
Alonsovo vítězství v druhé velké ceně současné sezóny je malou senzací. Výkony nového F2012 jsou pro nás v úvodu sezóny velkým zklamáním a to ačkoliv nám Ferrari slibovalo, že většinu loňské sezóny již pracovalo na novém autě a toto bude revoluční, nepřekonatelné, zatím se tyto sliby ukazují jako plané. Vždyť i úvodní tréninky a kvalifikace nebyly ze Strany Ferrari kdovíjak úspěšné. Massa se opět neprobojoval až do závěrečné části kvalifikace a Alonso byl jen devátý.
O to překvapivější byl průběh závodu, který ovlivnil déšť. Startovalo se již za mokra a Alonsovi se podařilo ihned na startu postoupit o několik míst vpřed. Stejně tak postupoval i Massa. Sílící déšť vyvolal potřebu přezouvat na mokré pneumatiky a nakonec i zastavení závodu. Vedení závodu mělo opět strach, aby závod náhodou nebyl napínavý a raději stáhlo piloty na startovní rovinku. Tento strach se projevil i při restartu, který byl za safety carem. Ten naštěstí zmizel z trati docela rychle a tak se neopakovala fraška z loňské GP Canady, kde safety car kroužil a když zajel, bylo už sucho...
Po restartu předjel Alonso Webbera a následně proběhla série zastávek v boxech, na kterých jednoznačně vydělal Alonso, který se prodral až do vedení a tuto pozici nepustil až do konce. Massa se bohužel začal propadat startovním polem zpět a zatímco Alonso jezdil hvězdné časy na vedoucí příčce, Massa se už jen a jen trápil. Závod dokončil na nedůstojném patnáctém místě. Alonso to ale neměl na čele tak jednoduché, obzvláště ve chvíli, kdy na něj doslova z druhé pozice letěl Perez. Poprvé se ubránil chytrým přezutím na suché pneumatiky a podruhé mu hodně pomohla Perezova chyba a jeho vyjetí z tratě, protože jinak by to měl s Perezem velmi těžké a je opravdu velkou otázkou, zda by se před superrychlým Sauberem udržel. Na to se ale historie ptát nebude! Proto slavme Alonsovo vítězství, slavme jeho posun do čela bodového hodnocení mistrovství světa! Přejme si, aby toto vítězství bylo tím pravým impulsem pro vývojový tým v Maranellu při práci na vylepšeních značně nedokonalého F2012! FORZA FERRARI !!!
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Fernando Alonso 35 bodů,Lewis Hamilton 30, Jenson Button 25, Mark Webber 24, Sergio Perez 22, Sebastian Vettel 18, Kimi Räikkönen 16, Bruno Senna 8, Kamui Kobayashi 8, Paul di Resta 7, Jean-Eric Vergne 4, Daniel Ricciardo 2, Nico Hulkenberg 2, Michael Schumacher 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren-Mercedes 55 bodů, Red Bull Racing-Renault 42, Ferrari 35, Sauber-Ferrari 30, Lotus-Renault 16, Force India-Mercedes 9, Williams-Renault 8, STR-Ferrari 6, Mercedes 1.
Nashledanou za 21 dnů v Číně ...
V minulých letech to v Malajsii vypadalo následovně:
2011 – Alonso bojoval s nepovedeným startem, s nepovedenou první zatáčkou, s nefunkčním autem, když mu nepracoval zadní spoiler, se svou netrpělivostí i s ostatními soupeři. Je ho nutno pochválit za bojovnost v souboji s Hamiltonem a lze si jen zoufat, že nedokázal předjet Hamiltona aniž by si zničil přední spoiler. Felipe Massa dobře odstartoval, ale pak již byl poněkud nečitelný, k tomuto mu pomohla i pokažená první zastávka v boxech, kde mu mechanici nemohli ihned upevnit levé přední kolo. V cíli byl první Vettel před Buttonem a Heidfeldem, který nahradil zraněného Kubicu. Čtvrtý dojel Webber, který musel celý závod dohánět ztrátu z pro něj tragicky provedeného startu. Pátý byl Massa a těsně za ním cílovou čáru protnul Alonso. Po závodě ještě do výsledků promluvilo vedení závodu, když Hamiltonovi udělilo penalizaci přičtení 20 sekund za kličkování před Alonsem a Alonsovi stejný trest za to, že si o Hamiltona zničil svůj vůz. Zatímco penalizaci pro Hamiltona lze pochopit, v Alonsově případě je to trochu zvláštní, obzvláště za situace, kdy Hamiltonovi neponičil jeho monopost.
2010 – Při kvalifikaci pršelo a bylo zajímavé jak jednotlivé týmy zvládají posílat na trať své jezdce ve správný okamžik se správnými pneumatikami. Scuderie Ferrari to nezvládla a proto byli také Felipe Massa a Fernando Alonso odsouzeni startovat z posledních řad. Na startu nedělního závodu už svítilo sluníčko a přesto, že se občas nad okruh valily černé mraky, nespadla z nich ani kapka. Předpoklady o rychlém postupu čtveřice Massa, Hamilton, Alonso, Button se potvrdili. Vždyť například Massa, který startoval z 21.pozice byl po prvním kole již čtrnáctý. Ještě úspěšnější byl Hamilton, kterému se dařilo svou agresivnější jízdou zdolávat jednoho jezdce za druhým. To se po úvodních úspěších už dále nedařilo Massovi, jehož postup vpřed zastavil Buemi. O to paradoxnější byl pohled do výsledkové listiny, když v cíli dělily šestého Hamiltona a sedméno Massu jen 3,6 vteřiny. Fernando Alonso většinu závodu bojoval s Jensonem Buttonem. V úvodu závodu se mu ho podařilo předjet. O stejnou akci se snažil i v závěru závodu a téměř se mu to i podařilo. Dvě kola před cílem ho ale zastavil porouchaný motor. Sebastian Vettel se dočkal svého prvního vítězství v sezóně 2010.
2009 – Malajský Sepang vždy vozům Ferrari svědčil. Vyhlídky na lepší výsledky se ještě posílily po výborném výkonu obou jezdců týmu Ferrari v druhém pátečním tréninku. Kvalifikace už tak veselá nebyla. Zklamání přišlo při pohledu na Felipeho Massu. Vypadnout hned v první fázi kvalifikace jen proto, že budu spoléhat, že mě ostatní nepřekonají? Velká cena Malajsie 2009 se bude ještě dlouho připomínat jako závod, který ovládlo počasí. Již od počátku závodu bylo jasné, že pravděpodobnost deště je velká. Když se nachýlil čas prvních zastávek v boxech, začala velká psychologická bitva o to kdo si ponechá suché pneumatiky a kdo přezuje na mokré. U Ferrari vyměnili Raikkonenovi suché pneumatiky za mokré a pršet začalo až ve chvíli, kdy Kimi odral pneumatiky do mokra na suché trati. Když přitom každé kolo ztratil 20 vteřin, bylo doslova vymalováno. Safety car, přerušení závodu, déšť, bouřka, nerozhodné vedení závodu, strašpytel Weber a mnoho dalšího způsobilo, že závod byl po 31 kole ukončen. Massa ani Raikkonen již tak nemohli vytěžit ze ztížených podmínek na trati, chyb svých soupeřů a napravit své předchozí chyby. Výsledek? Nula bodů v poháru konstruktérů. Nula bodů na kontě Felipeho Massy, nula bodů na kontě Kimiho Raikkonena.
2008 – Malajská GP mohla v roce 2008 dokonce přinést pro Ferrari i týmové double. Závod ale ztratil hodně náboje právě po výpadku Massy a nutno přiznat, že mnoho napětí nebylo na trati ani předtím. Od té doby se na trati prakticky moc nedělo a zejména Raikkonen, Kubica a Kovalainen pohodlně kroužili svá kola s jasnou vidinou pódiového umístění.
2007 – pole position pro Massu a třetí pozice pro Raikkonena znamenaly skvělou výchozí pozici pro závod, na startu se však před duo Ferrari protlačily oba McLareny. Massa se snažil rychle dostat zpět před Hamiltona, ale chyboval při tom a v cíli byl jen pátý, Raikkonen zachránil čest Ferrari třetím místem.
2006 – kvalifikace znamenala pro Ferrari pohromu – 14.Schumacher + 21.Massa. Zajímavé bylo srovnání výsledku Michael a Fellipeho – strategie jedné zastávky a start z konce pole byla úspěšnější než 2 zastávky a start z 14 místa. Do cíle dojel na pátém místě Massa a šestý byl Schumacher. Po této GP se začalo diskutovat o regulérnosti předního spoileru u Ferrari.
2005 – problémy mělo Ferrari i v Malajsii – Barrichello se kvalifikoval jako dvanáctý a Schumacher jako třináctý. V závodě přišlo mírné zlepšení. V průběhu závodu odstoupil Barrichello. Schumacher dojel sedmý.
2004 – pole position získal Schumacher, třetí byl Barrichello. Schumacher pak v samotném závodě zvítězil. Barrichello měl problémy na trati i v boxech, to se projevilo i na jeho čtvrtém místě v cíli.
2003 – Ferrari do této velké ceny ještě nasadilo F2002 místo nového a ještě nedokončeného F2003-GA. F2002 bylo už u konce se silami – v kvalifikaci byl Schumacher jen třetí a Barrichello pátý. V prvním kole závodu kolidoval Schumacher s Trullim a byl za to penalizován, po následné stíhací jízdě dojel šestý. Barrichello bojoval s Raikkonenem, ale nestačil na něj a skončil druhý.
2002 - M.Schumacher ukázal kdo je na pole position pánem a Montoyu pěkně uklidil za svá záda. Montoya mu to ovšem vrátil v první zatáčce, kdy Michaela prostě zavřel, takovým způsobem, že Michael přišel o přední spoiler, přesto však ještě zvládl dokončit závod na třetím místě. Barrichello se pohyboval část závodu na čele, závod však nedokončil.
2001 – Ferrari si z Malajsie přivezlo double. Schumacher jel bezproblémový závod a zvítězil. Barrichello přes kolizi s Ralfem Schumacherem zvládl uhájit druhou pozici.
2000 – poslední závod sezóny ukončil rok ve kterém získal Schumacher první titul pro Ferrari a ze strany Ferrari byl ukončen stylově – Schumacher zvítězil a poté se mohli všichni v červených parukách radovat a slavit úspěšný rok
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ L. Hamilton | |
2/ J. Button | |
3/ M. Schumacher | |
4/ M. Webber | |
5/ S. Vettel | |
6/ R. Grosjean | |
7/ N. Rosberg | |
8/ F. Alonso | |
9/ S. Perez | |
10/ K. Räikkönen | |
11/ P. Maldonado | |
12/ F. Massa | |
13/ B. Senna | |
14/ P. di Resta | |
15/ D. Ricciardo | |
16/ N. Hulkenberg | |
17/ K. Kobajashi | |
18/ J.E. Vergne | |
19/ V. Petrov | |
20/ T. Glock | |
21/ C. Pic | |
22/ P. de la Rosa | |
23/ N. Kartykejan | |
24/ H. Kovalainen |
PRŮBĚH ZÁVODU
Rosa - neodjel do zahřívacího kola |
|
START | Alonso dobře, oba Mclareny a Grosjean - super, Schuamcher - špatně |
1 |
Schumacher - hodiny, zřejmě po přistrčení od Grosjeana |
1 |
Senna - hodiny |
1 |
Resta, Perez, Senna - všichni pit |
1 |
Hamilton - Button - Webber - Vettel - Alonso - Rosberg - Maldonado - Raikkonen - Kobajashi - Massa |
3 |
Massa - pit |
4 |
Grosjean - out |
4 |
Alonso a Button - pit |
5 |
Hamilton - pit z 1. místa |
5 |
Webber, Vettel, Rosberg, Schumacher - všichni pit |
6 |
Perez - krátce mimo trať |
7 |
SAFETY CAR |
7 |
Hamilton - Button - Perez - Webber - Alonso - Vettel - Vergne - Massa |
9 |
STOP RACE |
10 |
RESTART za safety carem |
14 |
RESTART |
Rosa - penalty |
|
14 |
Perez - 2.místo |
14 |
Alonso - Webber |
14 |
Hamilton - Perez - Alonso - Webber - Vettel - Massa |
14 |
Hamilton, Alonso, Massa - všichni - pit |
15 |
Button - kolize s Kartykejanem- poškozený přední spoiler - pit |
15 |
Vettel - pit |
16 |
Alonso - Perez - Hamilton - Rosberg - Vettel - Raikkonen - Webber - Massa |
23 |
Vettel - Rosberg |
24 |
Raikkonen - Rosberg |
26 |
Massa - mimo trať |
26 |
Resta - Massa |
27 |
Vergne - Massa |
27 |
Massa - pit |
31 |
Alonso - Perez - Hamilton - Vettel - Raikkonen - WEbber - 16.Massa |
35 |
Button - Massa |
39 |
Massa - pit - pneu na sucho |
40 |
Alonso - pit - z 1. místa přezutí na suché, Vettel, Raikkkonen - oba pit |
41 |
Perez - pit - z 1. místa za Alonsa, Hamilton - pit |
43 |
Alonso - Perez - Hamilton - Vettel - Webber - Raikkonen - 18.Massa |
47 |
Vettel - defekt PZ pneumatiky |
50 |
Perez - mimo trať |
55 |
Maldonado - out - motor |
CÍL | Alonso - Perez - Hamilton - Webber - Räikkönen - Senna - di Resta - Vergne - Hulkenberg - Schumacher - Vettel - Ricciardo - Rosberg - Button - Massa - Petrov - Glock - Kovalainen - Maldonado - Pic - Karthikeyan - de la Rosa |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners