Ferrari odpovědělo nejlépe jak mohlo na mizerný výsledek Australské GP. Kimi Raikkonen svým jednoznačným vítězstvím udělal radost všem týmovým fanouškům.
Termín 23. 03. 2008 |
Okruh Sepang |
Počasí horko |
Pole position Felipe Massa |
Vítěz Kimi Raikkonen |
Malajská GP mohla dokonce přinést i týmové double. Nestalo se tak z důvodu Massovy chyby. Felipe tak bude mít do příštích závodů opravdu co napravovat, neboť dva závody, dva výpadky a dvě havárie (jež si sám způsobil) jsou opravdu špatná vizitka. Mnozí budou jistě tvrdit jak je pod ním nahnutá židle u Ferrari a kdo se již chystá jej nahradit, ale to berme s rezervou .... bez tohoto klasického tlachání by dnešní média asi neměla co psát.
Samotný závod ztratil hodně náboje právě po výpadku Massy a nutno přiznat, že mnoho napětí nebylo na trati ani předtím. Od té doby se na trati prakticky moc nedělo a zejména Raikkonen, Kubica a Kovalainen pohodlně kroužili svá kola s jasnou vidinou pódiového umístění. Úsměvné je porovnání jak se Raikkonen propracovával dopředu v Australské GP s dnešní neschopností Hamiltona provést něco s Weberem, resp. Trullim. I to může naznačovat hodně o stavu výkonnosti vozů Ferrari.
Rozhodně pozitivně se jeví výkon týmu BMW. Možná, že by nám letos mohli i pomoci v boji o tituly a obírat o body McLaren. Ale může to být samozřejmě i na náš úkor ...v závodění nikdy není nic jistého.
Časy se rozhodně němí .... ještě před lety se na velikonoce jezdila GP San Marina a její termín byl jednou z výtek která proti ní směřovala .... a nyní vstáváme v brzy ráno abychom mohli sledovat závod z daleké Malajsie ....časy se rozhodně mění....
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 14 bodů, Raikkonen 11, Heidfeld 11, Kovalainen 10, Kubica 8, Rosberg 6, Alonso 6, Trulli 5, Nakajima 3, Weber 2, Bourdais 2
Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren 24 bodů, BMW 19, Ferrari 11, Williams 9, Renault 6, Toyota 5, Red Bull 2, Toro Rosso 2, Honda 0, Super Aguri 0, Force India 0
Nashledanou za 14 dnů v Bahrajnu...
V minulých letech to vypadalo v Malajsii následovně:
2007 – pole position pro Massu a třetí pozice pro Raikkonena znamenaly skvělou výchozí pozici pro závod, na startu se však před duo Ferrari protlačily oba McLareny. Massa se snažil rychle dostat zpět před Hamiltona, ale chyboval při tom a v cíli byl jen pátý, Raikkonen zachránil čest Ferrari třetím místem.
2006 – kvalifikace znamenala pro Ferrari pohromu – 14.Schumacher + 21.Massa. Zajímavé bylo srovnání výsledku Michael a Fellipeho – strategie jedné zastávky a start z konce pole byla úspěšnější než 2 zastávky a start z 14 místa. Do cíle dojel na pátém místě Massa a šestý byl Schumacher. Po této GP se začalo diskutovat o regulérnosti předního spoileru u Ferrari.
2005 – problémy mělo Ferrari i v Malajsii – Barrichello se kvalifikoval jako dvanáctý a Schumacher jako třináctý. V závodě přišlo mírné zlepšení. V průběhu závodu odstoupil Barrichello. Schumacher dojel sedmý.
2004 – pole position získal Schumacher, třetí byl Barrichello. Schumacher pak v samotném závodě zvítězil. Barrichello měl problémy na trati i v boxech, to se projevilo i na jeho čtvrtém místě v cíli.
2003 – Ferrari do této velké ceny ještě nasadilo F2002 místo nového a ještě nedokončeného F2003-GA. F2002 bylo už u konce se silami – v kvalifikaci byl Schumacher jen třetí a Barrichello pátý. V prvním kole závodu kolidoval Schumacher s Trullim a byl za to penalizován, po následné stíhací jízdě dojel šestý. Barrichello bojoval s Raikkonenem, ale nestačil na něj a skončil druhý.
2002 - M.Schumacher ukázal kdo je na pole position pánem a Montoyu pěkně uklidil za svá záda. Montoya mu to ovšem vrátil v první zatáčce, kdy Michaela prostě zavřel, takovým způsobem, že Michael přišel o přední spoiler, přesto však ještě zvládl dokončit závod na třetím místě. Barrichello se pohyboval část závodu na čele, závod však nedokončil.
2001 – Ferrari si z Malajsie přivezlo double. Schumacher jel bezproblémový závod a zvítězil. Barrichello přes kolizi s Ralfem Schumacherem zvládl uhájit druhou pozici.
2000 – poslední závod sezóny ukončil rok ve kterém získal Schumacher první titul pro Ferrari a ze strany Ferrari byl ukončen stylově – Schumacher zvítězil a poté se mohli všichni v červených parukách radovat a slavit úspěšný rok
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ F.Massa | |
2/ K.Räikkönen | |
3/ J.Trulli | |
4/ R.Kubica | |
5/ N.Heidfeld | |
6/ M.Webber | |
7/ F.Alonso | |
8/ H.Kovalainen | |
9/ L.Hamilton | |
10/ T.Glock | |
11/ J.Button | |
12/ D.Coulthard | |
13/ N.Piquet | |
14/ R.Barrichello | |
15/ S.Vettel | |
16/ N.Rosberg | |
17/ G.Fisichella | |
18/ K.Nakajima | |
19/ S.Bourdais | |
20/ T.Sato | |
21/ A.Sutil | |
22/ A.Davidson |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Massa a Raikkonen těsně u sebe, Raikkonen se stahuje na druhé místo |
1 | Bourdais - out |
1 | Glock - Rosberg - kolize - oba pit, Glock - out |
1 | Massa - Raikkonen - Kubica - Weber - Hamilton - Trulli - Kovalainen - Coulthard - Alonso - Heidfeld |
5 | Sutil - out |
16 | Massa - pit 8,5 s. |
16 | Heidfeld, Trulli - pit |
17 | Raikkonen - pit 7,9 s. - před Massu |
19 | Hamilton - pit 19,9 s. - problémy s vyměňováním pravého předního kola |
20 | Kovalainen . pit |
21 | Kubica - pit - z 1. místa |
22 | Raikkonen - Massa - Kubica - Coulthard - Kovalainen - Trulli - Piquet - Weber - Hamilton - Heidfeld |
29 | Sato - mimo trať |
30 | Massa - mimo trať - out |
38 |
Raikkonen - pit 8,5 s. |
40 | Vettel - out |
CÍL | Raikkonen - Kubica - Kovalainen - Trulli - Hamilton - Heidfeld - Weber - Alonso - Coulthard - Button - Piquet - Fisichella - Barrichello - Rosberg - Davidson - Sato - Nakajima |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners