Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Japan 2009

Grand Prix Japan 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 10.10.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Japan 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Mimoevropské velké ceny, ke kterým je potřeba vstávat s prvními ranními paprsky, bývaly vždy odměnou pro ty, kteří se donutili včas stát. Letošní GP Japonska byla spíše trestem.



Termín
04. 10. 2009
Okruh
Suzuka
Počasí
jasno, hezky
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel

Japonská Suzuka je jednou z mála tratí, která nezdegenerovala pod nátlakem mistrovství pana architekta Tilkeho a drží si stále svůj charakter. Ano je nebezpečná, nerytmická, ale je náročná a neodpouští chyby. A to, že neodpouští chyby, je to co mi chybí u Tilkeho tratí.

Letos se o napětí v kvalifikaci a i v závodě starali hlavně jezdci co chybovali, protože soubojů na trati bylo minimálně. Už od startu bylo jasné, že Vettel nikomu nedá šanci a od vítězství ho může odstavit pouze technika. Ta však celý závod vydržela a Vettela dovezla k 10 bodům, které mohou v boji o titul ještě hodně znamenat. Oba Brawny jen skromně bodovaly a proto je boj o titul ještě otevřený.

Raikkonen byl na startu i přes pomoc KERSu uvězněn za jinými jezdci a téměř nic nezískal, v průběhu závodu pak svedl úspěšný souboj s Heidfeldem a posunul se na průběžné čtvrté místo. Po restartu závodu se dal očekávat Kimiho útok na třetího Hamiltona, ale ten se i bez fungujícího KERSu v pohodě ubránil a ihned mu ujel.

Fisichella absolvoval další závod bez výraznějších pozitivních chvilek. Rozhodně pozitivně nelze hodnotit jeho manévry na výjezdu z boxů ve čtyřicátém kole, které ho stály pozici proti Kovalainenovi.



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 85 bodů, Rubens Barrichello 71, Sebastian Vettel 69, Mark Webber 51.5, Kimi Räikkönen 45, Lewis Hamilton 43, Nico Rosberg 34.5, Jarno Trulli 30.5, Fernando Alonso 26, Timo Glock 24, Felipe Massa 22, Heikki Kovalainen 22, Nick Heidfeld 15, Robert Kubica 9, Giancarlo Fisichella 8, Adrian Sutil 5, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 156 bodů, RBR-Renault 120.5, Ferrari 67, McLaren-Mercedes 65, Toyota 54.5, Williams-Toyota 34.5, Renault 26, BMW Sauber 24, Force India-Mercedes 13, STR-Ferrari 5.




Nashledanou za 14 dnů ve Spojených arabských emirátech...



V minulém roce to V Japonsku vypadalo následovně:

2008 - Velká cena Japonska přinesla další mírně kontroverzní podívanou. Nervové vypětí hlavních kandidátů na titul mistra světa se viditelně přenášelo i na trať. To bylo zřetelné již v první zatáčce po startu. Hamilton využil toho, že Raikkonen uhnul a nenechal se od něj vyřadit ze závodu. Ve strkanici inkasoval Kimi ránu od Hamiltona i Kovalainena. Následoval výlet několika jezdců mimo trať a odstoupení Coultharda. Když pak Massa ve třetím kole zatáhl za záchrannou brzdu a postrčil Hamiltona, bylo jasno, že i tentokrát bude mít vedení závodu plné ruce práce. Penalizace pro Massu i Hamiltona byly nutno konstatovat spravedlivé. Kimi Raikkokne to po ataku McLarenů neměl také zrovna lehké a proto mrzel nedokončený útok na Kubicovo druhé místo. Ale šest bodů do poháru konstruktérů bylo velmi dobrý výsledek. Massa v závěru zdolal Marka Webera, který ač v minulosti rád moralizoval a poučoval Michaela Schumachera jak se má jezdit, tak v tomto závodě se ukázal jako naprosto bezohledný a nebezpečný jezdec. Nechybělo mnoho a programově vyřadil sebe i Massu ze závodu a to v rychlosti nad 300 km/h. Massa si na trati dojel pro jeden bod a po trestu pro Bourdaise mu přibyl další.

2007 - Další vítězství vybojoval na mokré trati ve Fuji Lewis Hamilton. Většina pozorovatelů si myslela, že již bylo rozhodnuto. Ferrari muselo riskovat. Vedení závodu pozdě nařídilo přezutí celého pole a Ferrari to nestihlo, za to bylo Ferrari a penalizovalo. Když se k tomu přičetly četné výlety mimo trať a výpadky mnohých konkurentů, bylo třetí místo Raikkonena a šesté místo Massy vlastně ještě úspěch.

2006 - Boj o titul vrcholil a ve své poslední GP Japonska to měl Michael Schumacher velmi dobře rozehrané. V závodě do nějž vstupoval z pole position bezpečně vedl. Ale ve 36 kole přišel hořký konec. Schumacherovu monopostu vypověděl službu motor a najednou byl konec reálným nadějím na zisk titulu. Tehdy vyhrál Alonso a druhý byl Massa.

2005 - Japonsko jezdce v pátek přivítalo sluníčkem, v sobotu přichystalo déšť, který řádně zašmodrchal startovní rošt (9. Barrichello, 14.Schumacher) a v neděli bylo opět hezky a slunečně. Závod byl velmi zajímavý, napínavý a dramatický. Michale Schumacher byl oceněn dvěma body za 7. místo, což bylo za předvedený výkon docela málo. Souboje s Alonsem a Raikkonenem byly strhující, zejména nájezdy s Raikkonenem do první zatáčky. Kdyby neměl Fernando ani Kimi o tolik rychlejší auto (top speed) asi těžko by ho pokořili, protože nedokázali vymyslet nic průlomového a pořád zkoušel stejný trik. Rubens Barrichello se již evidentně chystal do Hondy, kdyby se nepodíval v první zatáčce mimo trať a nebyl několikrát v boxech, člověk by ani nevěděl, že taky nějakou GP Japonska jel.

2004 - Napínavý, zajímavý, šťastný a pro Oliviera Panise rozlučkový. Diváci se již těšili, že se podívají na kvalitní mokrý závod, ale nejdříve se počasí zvrhlo v tajfunovou hrozbu a pak při závodě svítilo sluníčko a cvrlikali ptáčci. Samotný konec závodního víkendu byl velmi hektický, neboť se v neděli ráno musela odjet kvalifikace, o jejíž hodnotě i vzhledem k různým podmínkám na trati, se dá pochybovat. Ale budiž. Další pole position své kariéry si odnesl Michael Schumacher a do první startovní řady se vedle něj postavil jeho bratr Ralf. Rubens Barrichello bohužel udělal chybu v poslední šikaně a do závodu se vydal až z patnáctého místa. Zatímco v závodě udávali jasně tempo bratři Schumacherové, ostatní závodníci bojovali velmi těsně a starali se o správnou napínavost dnešního závodu. Skvělé předjížděcí manévry předvedl i Rubens Barrichello, škoda, že mu ten poslední nevyšel a musel se zlomeným závěsem levého předního kola odstoupit. Michael Schumacher uspěl a připsal si své letošní 13. vítězství, 83. v kariéře.

2003 - poslední závod v sezóně přinesl napínavé rozuzlení boje o titul mezi jezdci i v poháru konstruktérů. Naštěstí si tým i fanoušci oddechli a začali slavit. Závod přinesl opravdu napínavý průběh. Bezchybný výkon Rubense Barrichella a jeho zasloužené vítězství (v roce 2003 druhé), díky kterému odstavil K. Raikkonena od možnosti získat titul a pojistil pozici Ferrari v poháru konstruktérů (i když nakonec Williams v této GP nezískal ani bod). Jako na houpačce si musel připadat M.Schumacher. V páteční kvalifikaci třetí, v sobotní čtrnáctý (zmoklá trať). V úvodu závodu se úspěšně prokousával na čelnější pozice, ale přes Sata (náhradník za Villeneuve, který skončil u BAR) se už nedostal. Odneslo to přední křídlo. Štěstím bylo, že se incident stal těsně před nájezdem do boxů. Michael se pak prokousával do předu a nakonec (i přes "kočkování" s bratrem Ralfem) závod dokončil na vše jistící osmou pozici. Scuderia Ferrari tak získala 13. pohár konstruktérů a Michael Schumacher 6. titul mistra světa F1.

2002 - Pole position a vítězství v závodě pro Schumachera a druhé místo na startu i v závodě pro Barrichella – to byly poslední kamínky do mozaiky veleúspěšného roku pro Ferrari.

2001 - Schumacher vyhrál a Barrichello dojel pátý. V roce nadšených diskusí o týmové režii (Ferrari v GP Raukouska) všechny nepřátele Ferrari potěšil příkaz Rona Dennise aby Häkkinen před sebe pustil Coultharda.

2000 - v boji o titul v předposlední GP sezóny zůstávali ještě Mika Häkkinen a Michael Schumacher. Díky bezchybnému výkonu za proměnlivých povětrnostních podmínek Michael Miku zdolal a oslavil svůj první titul pro Ferrari a třetí titul v kariéře, dokončil tak svou dlouho cestu, kterou započal již v roce 1996.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S.Vettel

2/ J.Trulli
3/ L.Hamilton

4/ N.Heidfeld
5/ K.Räikkönen

6/ H.Kovalainen
7/ N.Rosberg

8/ R.Kubica
9/ A.Sutil

10/ R.Barrichello
11/ J.Alguersuari

12/ J.Button
13/ G.Fisichella

14/ S.Buemi
15/ K.Nakajima

16/ R.Grosjean
17/ F.Alonso

18/ V.Liuzzi
19/ T.Glock

20/ M.Webber




Webber - start z boxů
START Buemi - zůstal stát na startu, Vettel – skvěle, Raikkonen – bez problémů
1
Vettel – Hamilton – Trulli – Heidfeld – Raikkonen - Barrichello
11
Buemi - out
12
Kovalainen – Sutil - kolize
14
Hamilton, Sutil - pit
16
Fisichella, Button - pit
17
Vettel – pit 12,5 s.
17
Raikkonen - pit
25
Vettel – Hamilton – Trulli – Heidfeld – Kubica – Raikkonen – Barrichello – Rosberg – Nakajima – Alonso – Liuzzi - Button
27
Glock – mimo trať
34
Raikkonen – pit 7,2 s.
35
Heidfeld – pit, za Raikkonena
40
Kovalainen – Fisichella – drobná kolize na výjezdu z boxů
45
Alguersuari - out
46
Safety car
46
Vettel – Trulli – Hamilton - Raikkonen
49
Restart


CÍL Vettel – Trulli – Hamilton – Räikkönen – Rosberg – Heidfeld – Barrichello – Button – Kubica – Alonso – Kovalainen – Fisichella – Sutil – Liuzzi – Nakajima – Grosjean - Webber




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners