Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Hungary 2010

Grand Prix Hungary 2010

Jaroslav Hanus, datum vydání 1.8.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Hungary 2010
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Závod, který se měl stát jednoznačnou kořistí Red Bullu, byl nakonec i díky výkonu Fernanda Alonsa zajímavou taktickou hrou.



Termín
1. 8. 2010
Okruh
Hungaroring
Počasí
horko, jasno
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Mark Webber




Jestliže jsme si po GP Německa mysleli, že i v Maďarsku budou oba vozy Ferrari s velkým náskokem vepředu, mýlili jsme se. Red Bull byl nedosažitelný a jeho kvalifikační výsledek byl doslova strašidelný! O to překvapivějším způsobem se odvíjel závod. Na startu byl Fernando Alonso k Vettelovi i Webberovi milosrdný, protože kdyby (a to kdyby je důležité) si zachoval svou vnitřní stopu, tak se Vettel ze svého vedení moc dlouho neradoval. Takto si mohl Vettel na prvním místě vesele budovat náskok před druhým Alonsem.

Od hrozícího spánku všechny přihlížející zachránil až výjezd safety caru, který přinesl off roadovou vložku Vettela na nájezdu do boxů, Webbera, který zůstal na trati, srážku Kubici a Sutila, létající Rosbergovo pravé zadní kolo, nebo prohození pořadí Hamilton – Massa. Hamilton se ze své pozice moc dlouho neradoval, když ho zradilo jeho vlastní auto. Vettel se také zlobil na všechny – dostal penalizaci za to jak roztrhal startovní pole při restartu. Ať už v tom byl úmysl poskytnout výhodu Webberovi (týmová režie) nebo ne, je jasné, že ty 2+3 vteřiny co takto získal Webber nakonec v souboji Webber – Alonso nerozhodly. Webber si byl schopný najet sám dostatečný náskok, aby absolvoval zastávku boxech a vrátil se na trať opět na prvním místě.

A co Schumi? Michael Schumacher se sice trápí, ale nevzdává se, bojuje a to je pozitivní. Dokáže přitáhnout diváky, dokáže předvést akci. Schumacher dnes asi až moc tvrdě ukázal Rubensovi Barrichellovi čeho byl jako týmová dvojka po ty léta co byl královsky placen z rozpočtu Scuderie Ferrari ušetřen. Rubensi, pokud se bojíš předjíždět a tvrdě bojovat, tak si do formule nesedej. Rozuměl jsi tomuto pokynu?

Webber si dojel pro zasloužené vítězství. Red Bull i Ferrari a jejich jezdci řádně stáhli náskok týmu McLaren, což je pro příští závody velmi dobře, protože boj o tituly bude velmi napínavý. Schválně se koukněte do tabulky hodnocení jezdců a možná už vám bude jasné, proč se Massa rozhodl pustit Alonsa v Německu. Po GP Velké Británie ztrácel Alonso na čelo 47 bodů, dnes již jen 20! To je matematika, o kterou zde jde. Massa ztrácel 78 a nyní 64, což je při vyrovnanosti špičky moc a 5 bodů navíc udělalo větší efekt u Alonsa, než by udělalo u Massy.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Mark Webber 161 bodů, Lewis Hamilton 157, Sebastian Vettel 151, Jenson Button 147, Fernando Alonso 141, Felipe Massa 97, Nico Rosberg 94, Robert Kubica 89, Michael Schumacher 38, Adrian Sutil 35, Rubens Barrichello 30, Vitaly Petrov 17, Kamui Kobayashi 17, Vitantonio Liuzzi 12, Nico Hulkenberg 10, Sebastien Buemi 7, Pedro de la Rosa 6, Jaime Alguersuari 3.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 312 bodů, McLaren-Mercedes 304, Ferrari 238, Mercedes GP 132, Renault 106, Force India-Mercedes 47, Williams-Cosworth 40, BMW Sauber-Ferrari 23, STR-Ferrari 10.




Nashledanou za 4 týdny v Belgii...



V minulých letech to v Maďarsku vypadalo následovně:

2009 - Felipe měl v sobotní kvalifikaci obrovskou smůlu, ale takové události se v životě i v motorsportu stávají. Sledovat hrozivě vypadající náraz skoro jeden kilogram těžké součástky do jeho helmy a následné tvrdé zastavení o bariéru z pneumatik, bylo strašidelné, stejně tak následné zdlouhavé vyprošťování a ošetřování. Na startu závodu se opět projevila výhoda vozů se systémem KERS. V roli nejostřejších hochů startovní rovinky a první zatáčky převzali Hamilton s Raikkonenem. Raikkonen pak ještě za první zatáčkou musel Vettelovi vysvětlit, kdo že si tu bude jako první volit stopu, ale poté se již uklidnil a vydal se vstříc druhému místu v cíli. V kvalifikaci nejrychlejší Alonso musel čelit nejdříve špatnému palivovému čerpadlu a později i špatně uchycené pravé přední pneumatice, která jej dokonce i opustila. Již při předchozí velké ceně ukázal Hamilton, že je s ním opět potřeba počítat. V této velké ceně dotáhl svou snahu do úspěšného konce a poprvé v roce 2009 zvítězil. Pro fanoušky Ferrari muselo být zklamání, že Raikkonen Hamiltona nepředstihl, ale jeho druhé místo bylo do té doby nejlepším umístění Ferrari v sezóně 2009.

2008 - horko nad Hungaroringem dávalo naději, že Ferrari opět promluví do bojů o vítězství. A ji od první zatáčky bylo jasno, že by to mohlo povést i v roce 2008. Když se pak ještě Hamilton kulhal do boxů s defektem pneumatiky, zdálo se, že to nemůže dopadnou lépe. Pár kol před cílem se ale z vozu Felipeho Massy zvedl obláček dýmu a bylo po nadějích. Kimi Raikkonen byl celý závod zablokován v hloubi pole a proto působilo jako malý zázrak pokoření Alonsa v boxech, díky kterému byl Raikkonen v cíli alespoň třetí. Hamilton byl po problémech s pneumatikou až v daleko za Kovalainenem a to byl také důvod, proč si Kovalainen mohl dovolit poprvé vyhrát.

2007 - závod zajímavý hlavně pro fanoušky McLarenu, neboť v Maďarsku otevřeně propukla válka mezi Hamiltonem a Alonsem. V této GP toho Ferrari ještě nedokázalo využít, ale proces porážky Mclarenu byl nezadržitelně nastartován. Alonso za zdržování Hamiltona (který odmítl týmový příkaz regulující kvalifikační strategii) v boxech přišel o pět míst na startu a McLaren o případně získané body. V závodě se toho mnoho nestalo, potěšil posun Raikkonena na druhou příčku v cíli. Massa startoval až z čtrnácté příčky a na podobně nelichotivé pozici i závod dokončil.

2006 - i tento rok bylo v Maďarsku velmi dusno. Nejdříve dostal Alonso trest za své domnění, že před ním všichni musí uhýbat, a když ne tak je bude beztrestně vytlačovat z tratě a brzdit před nimi. Den na to po vyvěšení červené vlajky pro incident v úplně jiné části tratě, Alonso blokoval Kubicu a dokázal nachytat Michaela Schumacher, který jej předjel, v tom okamžiku také zrychlil a v pohodě dojel do boxů. Politicky korektní komisaři samozřejmě museli udělit Michaelovi také trest a samozřejmě úplně stejný jako dostal Alonso. To že byly oba prohřešky absolutně nesrovnatelné nikoho nezajímalo. S příchodem závodu se dostavil déšť. Massa hned prokazoval svou neschopnost rychlé jízdy na vodě. Alonso se dostal před Schumachera již ve čtvrtém kole. Zanedlouho přišel i Schumacherovo souboj s Fisichellou, po kterém skončil Michael bez předního spoileru. V půlce závodu vypadl Raikkonen a po dobu odklízení trosek byl na trati Safety car. Po restartu závodu udělal Schumacher hodiny, což ho donutilo zkusit stíhací jízdou urvat alespoň nějaké body. To již ale nevydržely jeho pneumatiky ani tlumiče jeho vozu a pár kol před cílem musel ze závodu odstoupit. Jedině díky diskvalifikaci debutanta Kubici získal jeden bod.

2005 - Ferrari opět dokázalo překvapit, resp. překvapil Bridgestone tím, že postavil novou pneumatiku a ona fungovala. Sice jen cca 30 kol, ale fungovala. Kvalifikační zápletka - Schumacherovo překvapení s pole postition, postavení Raikkonena před Alonsem a Alonsova chyba v poslední zatáčce, kvůli které startoval až z šestého místa.. Turbulentní první kolo s destrukcí obou Red Bullů a předků vozů Rubense a Fernanda Alonsa. Hezký souboj Kimiho a Michaela v první třetině závodu. Na přímý souboj celé trojky Schumacher-Raikkonen-Alonso nedošlo, ale v této fázi sezóny se stalo asi to nejlepší co mohlo. Michael a hlavně Kimi se opět dotáhli do užšího kontaktu za Fernanda. O co byl horší Barrichellův výkon na trati o to výřečnější byl v zákulisí ...bohužel ... slova o rodině nahradila slova o Michaelovi kterému všechno projde a má vždy pravdu.

2004 - velká cena ve které získalo duo Schumacher a Barrichello pro Ferrari 14. Pohár konstruktérů. Schumacher se i díky svému pole position a vítězství připravil půdu pro mistrovský matchball v následující velké ceně Belgie. Vše jistil Barrichello – druhé místo v kvalifikaci i závodě.

2003 - krize…… ano jak jinak označit další mizerný závod s jedním bodem pro Michaela Schumachera a s kolem ztráty na v tomto závodě bezkonkurenčního Fernanda Alonsa, který poprvé ve své kariéře zvítězil. Rubens Barrichello předvedl v nájezdu do první zatáčky leteckou show poté co mu upadlo jedno ze zadních kol. Naštěstí přestál svou nehodu bez zranění. Perličky: Frentzen vyrazil do sobotní kvalifikace s stranově prohozenými pneumatikami. F.Alonso nechtěně strčil do jedné z F1-babe, která se pak tvářila…. no těžko popsat něco mezi citrónem a vraždícím maniakem. Minardi absolvovalo již svůj 300 GP.

2002 - 12. pohár konstruktérů putoval po závodě do Maranella. Dva závody před Maďarskem se slavil titul mezi jezdci pro Schumachera. Rubens Barrichello vyhrál a zároveň se dostal na druhé místo v hodnocení jezdců. Nejrychlejší kolo zajel Michael Schumacher a v cíli byl druhý. Celý víkend dominovali oba jezdci Ferrari a ostatní byli v roli statistů. Od začátku sezóny získala stáj Ferrari již 5. double. Michael Schumacher byl pokaždé na stupních vítězů (nejhůře 3. v GP Malajsie).

2001 - Michael ukončil trápení všech svých konkurentů. Vyhrál kvalifikaci i závod a zajistil si tak svůj čtvrtý titul mistra světa a z toho druhý pro Ferrari. Barrichello byl třetí za druhým Coulthardem.

2000 - pole position získal Michael Schumacher, ale již za první zatáčku měl před sebou Häkkinena, který jej před sebe již do konce závodu nepustil. Barrichello dojel čtvrtý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S.Vettel

2/ M.Webber
3/ F.Alonso

4/ F.Massa
5/ L.Hamilton

6/ N.Rosberg
7/ V.Petrov

8/ R.Kubica
9/ P.de la Rosa

10/ N.Hülkenberg
11/ J.Button

12/ R.Barrichello
13/ A.Sutil

14/ M.Schumacher
15/ S.Buemi

16/ V.Liuzzi
17/ J.Alguersuari

18/ T.Glock
19/ H.Kovalainen

20/ J.Trulli
21/ L.di Grassi

22/ B.Senna
23/ K.Kobajashi

24/ S.Jamamoto


PRŮBĚH ZÁVODU




START Alonso - velmi dobře
1
Vettel - Alonso - Webber - Massa - Petrov - Hamilton - Rosberg - Kubica - Barrichello
2
Hamilton - Petrov
14
Liuzzi - pit - výměna předního spoileru
15
Safety car
15
Vettel, Alonso, Massa - Hamilton - pit
15
Rosberg - pit - out - špatně uchycené pravé zadní kolo
15
Kubica - Sutil - pit - kolize, Sutil - out
18
Restart
20
Webber - Vettel - Alonso - Hamilton - Massa - Barrichello - Petrov - Hülkenberg - Rosa - Button
24
Kubica - penalty
24
Hamilton - out
32
Vettel - penalty
33
Webber - Alonso - Vettel - Massa - Barrichello - Petrov
43
Webber - pit - z 1. místa, zpět na trati opět 1.
66
Barrichello - Schumacher


CÍL Webber - Alonso - Vettel - Massa - Petrov - Hulkenberg - de la Rosa - Button - Kobayashi - Barrichello - Schumacher - Buemi - Liuzzi - Kovalainen - Trulli - Glock - Senna - di Grassi - Sakon Yamamoto




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners