Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Hungary 2009

Grand Prix Hungary 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 23.7.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Hungary 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Scuderia Ferrari poprvé v sezóně vystoupala až na druhé místo v závodě. Radost z umístění Kimiho Raikkonena však kalí obavy nad zdravotním stavem Felipeho Massy.



Termín
26. 07. 2009
Okruh
Hungaroring
Počasí
jasno, hezky
Pole position
Fernando Alonso
Vítěz
Lewis Hamilton

Felipe měl v sobotní kvalifikaci obrovskou smůlu, ale takové události se v životě i v motorsportu stávají. Sledovat hrozivě vypadající náraz skoro jeden kilogram těžké součástky do jeho helmy a následné tvrdé zastavení o bariéru z pneumatik, to bylo strašidelné, stejně tak následné zdlouhavé vyprošťování a ošetřování. Když pak ještě přišly informace o převozu do nemocnice a následných operacích, bylo opravdu těžké soustředit se na jiné věci a šířit optimistickou náladu.

Nezbývá nám nic jiného než doufat, že se Felipe znovu v co nejkratší době posadí do auta a bude stejně rychlý. Budeme mu držet palce.

Na startu závodu se opět projevila výhoda vozů se systémem KERS. V roli nejostřejších hochů startovní rovinky a první zatáčky tentokrát převzali Hamilton s Raikkonenem. Raikkonen pak ještě za první zatáčkou musel Vettelovi vysvětlit kdo že si tu bude jako první volit stopu, ale poté se již uklidnil a vydal se vstříc druhému místu v cíli.

V kvalifikaci nejrychlejší Alonso musel čelit nejdříve špatnému palivovému čerpadlu a později i špatně uchycené pravé přední pneumatice, která jej dokonce i opustila. Flavio Briatore, který ještě před koncem závodu opouštěl paddock, asi už dlouho neslyšel tradiční přísloví o potápějící lodi a kapitánovi.

Již při GP Německa ukázal Hamilton, že je s ním opět potřeba počítat. Dnes to dokázal opět a tentokrát dotáhl svou snahu do úspěšného konce a poprvé v tomto roce zvítězil. Pro fanoušky Ferrari muselo být zklamání, že Raikkonen Hamiltona nepředstihl, ale jeho druhé místo je nejlepší umístění Ferrari v této sezóně a relativně minimální ztráta je velkým povzbuzením pro další velké ceny.



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 70 bodů, Mark Webber 51.5, Sebastian Vettel 47, Rubens Barrichello 44, Nico Rosberg 25.5, Jarno Trulli 22.5, Felipe Massa 22, Lewis Hamilton 19, Kimi Räikkönen 18, Timo Glock 16, Fernando Alonso 13, Heikki Kovalainen 9, Nick Heidfeld 6, Sebastien Buemi 3, Robert Kubica 2, Sebastien Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 114 bodů, RBR-Renault 98.5, Ferrari 40, Toyota 38.5, McLaren-Mercedes 28, Williams-Toyota 25.5, Renault 13, BMW Sauber 8, STR-Ferrari 5.





Nashledanou za 4 týdny ve Valencii při GP Evropy...





FELIPE JSME S TEBOU!!!...





V minulých letech to vypadalo v Maďarsku následovně:

2008 - horko nad Hungaroringem dávalo naději, že Ferrari opět promluví do bojů o vítězství. A ji od první zatáčky bylo jasno, že by to mohlo povést i v roce 2008. Když se pak ještě Hamilton kulhal do boxů s defektem pneumatiky, zdálo se, že to nemůže dopadnou lépe. Pár kol před cílem se ale z vozu Felipeho Massy zvedl obláček dýmu a bylo po nadějích. Kimi Raikkonen byl celý závod zablokován v hloubi pole a proto působilo jako malý zázrak pokoření Alonsa v boxech, díky kterému byl Raikkonen v cíli alespoň třetí. Hamilton byl po problémech s pneumatikou až v daleko za Kovalainenem a to byl také důvod, proč si Kovalainen mohl dovolit poprvé vyhrát.

2007 - závod zajímavý hlavně pro fanoušky McLarenu, neboť v Maďarsku otevřeně propukla válka mezi Hamiltonem a Alonsem. V této GP toho Ferrari ještě nedokázalo využít, ale proces porážky Mclarenu byl nezadržitelně nastartován. Alonso za zdržování Hamiltona (který odmítl týmový příkaz regulující kvalifikační strategii) v boxech přišel o pět míst na startu a McLaren o případně získané body. V závodě se toho mnoho nestalo, potěšil posun Raikkonena na druhou příčku v cíli. Massa startoval až z čtrnácté příčky a na podobně nelichotivé pozici i závod dokončil.

2006 - i tento rok bylo v Maďarsku velmi dusno. Nejdříve dostal Alonso trest za své domnění, že před ním všichni musí uhýbat, a když ne tak je bude beztrestně vytlačovat z tratě a brzdit před nimi. Den na to po vyvěšení červené vlajky pro incident v úplně jiné části tratě, Alonso blokoval Kubicu a dokázal nachytat Michaela Schumacher, který jej předjel, v tom okamžiku také zrychlil a v pohodě dojel do boxů. Politicky korektní komisaři samozřejmě museli udělit Michaelovi také trest a samozřejmě úplně stejný jako dostal Alonso. To že byly oba prohřešky absolutně nesrovnatelné nikoho nezajímalo. S příchodem závodu se dostavil déšť. Massa hned prokazoval svou neschopnost rychlé jízdy na vodě. Alonso se dostal před Schumachera již ve čtvrtém kole. Zanedlouho přišel i Schumacherovo souboj s Fisichellou, po kterém skončil Michael bez předního spoileru. V půlce závodu vypadl Raikkonen a po dobu odklízení trosek byl na trati Safety car. Po restartu závodu udělal Schumacher hodiny, což ho donutilo zkusit stíhací jízdou urvat alespoň nějaké body. To již ale nevydržely jeho pneumatiky ani tlumiče jeho vozu a pár kol před cílem musel ze závodu odstoupit. Jedině díky diskvalifikaci debutanta Kubici získal jeden bod.

2005 - Ferrari opět dokázalo překvapit, resp. překvapil Bridgestone tím, že postavil novou pneumatiku a ona fungovala. Sice jen cca 30 kol, ale fungovala. Kvalifikační zápletka - Schumacherovo překvapení s pole postition, postavení Raikkonena před Alonsem a Alonsova chyba v poslední zatáčce, kvůli které startoval až z šestého místa.. Turbulentní první kolo s destrukcí obou Red Bullů a předků vozů Rubense a Fernanda Alonsa. Hezký souboj Kimiho a Michaela v první třetině závodu. Na přímý souboj celé trojky Schumacher-Raikkonen-Alonso nedošlo, ale v této fázi sezóny se stalo asi to nejlepší co mohlo. Michael a hlavně Kimi se opět dotáhli do užšího kontaktu za Fernanda. O co byl horší Barrichellův výkon na trati o to výřečnější byl v zákulisí ...bohužel ... slova o rodině nahradila slova o Michaelovi kterému všechno projde a má vždy pravdu.

2004 - velká cena ve které získalo duo Schumacher a Barrichello pro Ferrari 14. Pohár konstruktérů. Schumacher se i díky svému pole position a vítězství připravil půdu pro mistrovský matchball v následující velké ceně Belgie. Vše jistil Barrichello – druhé místo v kvalifikaci i závodě.

2003 - krize…… ano jak jinak označit další mizerný závod s jedním bodem pro Michaela Schumachera a s kolem ztráty na v tomto závodě bezkonkurenčního Fernanda Alonsa, který poprvé ve své kariéře zvítězil. Rubens Barrichello předvedl v nájezdu do první zatáčky leteckou show poté co mu upadlo jedno ze zadních kol. Naštěstí přestál svou nehodu bez zranění. Perličky: Frentzen vyrazil do sobotní kvalifikace s stranově prohozenými pneumatikami. F.Alonso nechtěně strčil do jedné z F1-babe, která se pak tvářila…. no těžko popsat něco mezi citrónem a vraždícím maniakem. Minardi absolvovalo již svůj 300 GP.

2002 - 12. pohár konstruktérů putoval po závodě do Maranella. Dva závody před Maďarskem se slavil titul mezi jezdci pro Schumachera. Rubens Barrichello vyhrál a zároveň se dostal na druhé místo v hodnocení jezdců. Nejrychlejší kolo zajel Michael Schumacher a v cíli byl druhý. Celý víkend dominovali oba jezdci Ferrari a ostatní byli v roli statistů. Od začátku sezóny získala stáj Ferrari již 5. double. Michael Schumacher byl pokaždé na stupních vítězů (nejhůře 3. v GP Malajsie).

2001 - Michael ukončil trápení všech svých konkurentů. Vyhrál kvalifikaci i závod a zajistil si tak svůj čtvrtý titul mistra světa a z toho druhý pro Ferrari. Barrichello byl třetí za druhým Coulthardem.

2000 - pole position získal Michael Schumacher, ale již za první zatáčku měl před sebou Häkkinena, který jej před sebe již do konce závodu nepustil. Barrichello dojel čtvrtý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ F.Alonso

2/ S.Vettel
3/ M.Webber

4/ L.Hamilton
5/ N.Rosberg

6/ H.Kovalainen
7/ K.Räikkönen

8/ J.Button
9/ K.Nakadžima

10/
11/ S.Buemi

12/ J.Trulli
13/ R.Barrichello

14/ T.Glock
15/ N.Piquet

16/ N.Heidfeld
17/ G.Fisichella

18/ A.Sutil
19/ R.Kubica

20/ J.Alguersuari


START Raikkonen - skvěle
1
Sutil - pit - out
1
Alonso - Webber - Hamilton - Raikkonen - Rosberg - Kovalainen - Vettel - Nakajima - Button - Trulli
4
Hamilton - Webber
12
Alonso - pit
13
Alonso - špatně uchycené pravé přední kolo
13
Alonso - pit
15
Alonso - out
18
Raikkonen - pit 8,3 s.
18
Webber - pit 8,0 s., za Raikkonena
19
Hamilton - pit
26
Hamilton - Trulli - Raikkonen - Glock - Webber - Kovalainen - Rosberg - Barrichello - Fisichella
26
Vettel - technická porucha
27
Vettel - pit
29
Vettel - out
37
Buemi - mimo trať
38
Hamilton - Raikkonen - Webber - Kovalainen - Rosberg - Glock - Trulli - Button - Piquet - Nakajima - Heidfeld - Kubica - Barrichello
40
Raikkonen - pit - problémy na odjezdu
41
Hamilton - pit
49
Webber - pit - za Raikkonena
55
Hamilton - Raikkonen - Glock - Webber
59
Glock - pit


CÍL Hamilton - Raikkonen - Webber - Rosberg - Kovalainen - Glock - Button - Trulli - Nakadžima - Barrichello - Heidfeld - Piquet - Kubica - Fisichella - Alguersuari - Buemi


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners