Pohled do minulosti Maďarské GP
2007 - závod zajímavý hlavně pro fanoušky McLarenu, neboť v Maďarsku otevřeně propukla válka mezi Hamiltonem a Alonsem. V této GP toho Ferrari ještě nedokázalo využít, ale proces porážky Mclarenu byl nezadržitelně nastartován. Alonso za zdržování Hamiltona (který odmítl týmový příkaz regulující kvalifikační strategii) v boxech přišel o pět míst na startu a McLaren o případně získané body. V závodě se toho mnoho nestalo, potěšil posun Raikkonena na druhou příčku v cíli. Massa startoval až z čtrnácté příčky a na podobně nelichotivé pozici i závod dokončil.
2006 - i tento rok bylo v Maďarsku velmi dusno. Nejdříve dostal Alonso trest za své domnění, že před ním všichni musí uhýbat, a když ne tak je bude beztrestně vytlačovat z tratě a brzdit před nimi. Den na to po vyvěšení červené vlajky pro incident v úplně jiné části tratě, Alonso blokoval Kubicu a dokázal nachytat Michaela Schumacher, který jej předjel, v tom okamžiku také zrychlil a v pohodě dojel do boxů. Politicky korektní komisaři samozřejmě museli udělit Michaelovi také trest a samozřejmě úplně stejný jako dostal Alonso. To že byly oba prohřešky absolutně nesrovnatelné nikoho nezajímalo. S příchodem závodu se dostavil déšť. Massa hned prokazoval svou neschopnost rychlé jízdy na vodě. Alonso se dostal před Schumachera již ve čtvrtém kole. Zanedlouho přišel i Schumacherovo souboj s Fisichellou, po kterém skončil Michael bez předního spoileru. V půlce závodu vypadl Raikkonen a po dobu odklízení trosek byl na trati Safety car. Po restartu závodu udělal Schumacher hodiny, což ho donutilo zkusit stíhací jízdou urvat alespoň nějaké body. To již ale nevydržely jeho pneumatiky ani tlumiče jeho vozu a pár kol před cílem musel ze závodu odstoupit. Jedině díky diskvalifikaci debutanta Kubici získal jeden bod.
2005 - Ferrari opět dokázalo překvapit, resp. překvapil Bridgestone tím, že postavil novou pneumatiku a ona fungovala. Sice jen cca 30 kol, ale fungovala. Kvalifikační zápletka - Schumacherovo překvapení s pole postition, postavení Raikkonena před Alonsem a Alonsova chyba v poslední zatáčce, kvůli které startoval až z šestého místa.. Turbulentní první kolo s destrukcí obou Red Bullů a předků vozů Rubense a Fernanda Alonsa. Hezký souboj Kimiho a Michaela v první třetině závodu. Na přímý souboj celé trojky Schumacher-Raikkonen-Alonso nedošlo, ale v této fázi sezóny se stalo asi to nejlepší co mohlo. Michael a hlavně Kimi se opět dotáhli do užšího kontaktu za Fernanda. O co byl horší Barrichellův výkon na trati o to výřečnější byl v zákulisí ...bohužel ... slova o rodině nahradila slova o Michaelovi kterému všechno projde a má vždy pravdu.
2004 - velká cena ve které získalo duo Schumacher a Barrichello pro Ferrari 14. Pohár konstruktérů. Schumacher se i díky svému pole position a vítězství připravil půdu pro mistrovský matchball v následující velké ceně Belgie. Vše jistil Barrichello – druhé místo v kvalifikaci i závodě.
2003 - krize…… ano jak jinak označit další mizerný závod s jedním bodem pro Michaela Schumachera a s kolem ztráty na v tomto závodě bezkonkurenčního Fernanda Alonsa, který poprvé ve své kariéře zvítězil. Rubens Barrichello předvedl v nájezdu do první zatáčky leteckou show poté co mu upadlo jedno ze zadních kol. Naštěstí přestál svou nehodu bez zranění. Perličky: Frentzen vyrazil do sobotní kvalifikace s stranově prohozenými pneumatikami. F.Alonso nechtěně strčil do jedné z F1-babe, která se pak tvářila…. no těžko popsat něco mezi citrónem a vraždícím maniakem. Minardi absolvovalo již svůj 300 GP.
2002 - 12. pohár konstruktérů putoval po závodě do Maranella. Dva závody před Maďarskem se slavil titul mezi jezdci pro Schumachera. Rubens Barrichello vyhrál a zároveň se dostal na druhé místo v hodnocení jezdců. Nejrychlejší kolo zajel Michael Schumacher a v cíli byl druhý. Celý víkend dominovali oba jezdci Ferrari a ostatní byli v roli statistů. Od začátku sezóny získala stáj Ferrari již 5. double. Michael Schumacher byl pokaždé na stupních vítězů (nejhůře 3. v GP Malajsie).
2001 - Michael ukončil trápení všech svých konkurentů. Vyhrál kvalifikaci i závod a zajistil si tak svůj čtvrtý titul mistra světa a z toho druhý pro Ferrari. Barrichello byl třetí za druhým Coulthardem.
2000 - pole position získal Michael Schumacher, ale již za první zatáčku měl před sebou Häkkinena, který jej před sebe již do konce závodu nepustil. Barrichello dojel čtvrtý.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners