Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Germany 2009

Grand Prix Germany 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 12.7.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Germany 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Vidět Ferrari opět na stupních vítězů bylo osvěžující. Vidět vítězství Marka Webbera bylo taky příjemné, kdyby si Mark odpustil svůj unfair manévr vůči Barrichellovi.



Termín
12. 07. 2009
Okruh
Nürburgring
Počasí
zataženo, polojasno
Pole position
Mark Webber
Vítěz
Mark Webber

Byl to právě Mark Webber, kdo stál v čele hlasitých trapných kritiků Michaela Schumachera za jeho styl boje proti vlastnímu bratrovi na cílové rovince Nürburgringu v minulých letech. Ačkoliv byl Michael ke svým soupeřům nesmlouvavý, nikdy se nestalo, aby do nich hned po startu strkal a vynucoval si tak svou pozici. Mark Webber dnes nasadil korunu svým moralistickým „kecům“, když svůj dokonalý smysl pro fair-play boj proměnil ze slov v činy a Rubensovi Barrichellovi jasně nárazem do jeho boku naznačil, kdože je tady pánem. Trapným výmluvám, že Rubense neviděl a narazit do něj nechtěl snad nemůže nikdo věřit, nebo to musel mít jen Michael Schumacher dokonalý přehled o ostatních autech a ostatní ne?

Ferrari i při GP Německa ukázalo, že ikdyž se snaží své problémy řešit, stále se mu to moc nedaří a na špičku, do které se již vrátil Mclaren, stále ztrácí. Jezdcům Ferrari se daří v rámci možností alespoň využívat skulin, které vytváří svými chybami ostatní. Chvilkovou vyhodu představuje i systém KERS, díky němuž se Kimimu i Felipemu daří starty a pak občas i obrana proti rychlejším jezdcům. Ferrari si dnes vybralo slabší den v oblasti spolehlivost, když Raikkonenův vůz nedojel. Massa držel svůj vysoký standard a v rámci možností získal skvělé třetí místo. Pro Ferrari to bylo druhé pódiové umístění v této sezóně.

Brawn stejně jako ve Velké Británii doplatil na chladné počasí a Button ani Barrichello nebyli schopni ovládat špičku startovního pole jako v úvodních velkých cenách. Pokud se chladnější počasí udrží i nadále bude to mít Button i Brawn v souboji s jezdci Red Bullu hodně těžké. Dramatickému průběhu sézóny však toto počasí jen prospívá.



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 68 bodů, Sebastian Vettel 47, Mark Webber 45.5, Rubens Barrichello 44, Felipe Massa 22, Jarno Trulli 21.5, Nico Rosberg 20.5, Timo Glock 13, Fernando Alonso 13, Kimi Räikkönen 10, Lewis Hamilton 9, Nick Heidfeld 6, Heikki Kovalainen 5, Sebastien Buemi 3, Robert Kubica 2, Sebastien Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 112 bodů, RBR-Renault 92.5, Toyota 34.5, Ferrari 32, Williams-Toyota 20.5, McLaren-Mercedes 14, Renault 13, BMW Sauber 8, STR-Ferrari 5.




Nashledanou za 14 dnů v Maďarsku...



V minulých letech to vypadalo v Německu následovně:

2008 - tuto velkou cenu měl měl vyhrát Piquet, ale protože týmová režie u McLarenu nikdy nikomu nevadila, vítěznou trofej získal Hamilton. To, že Kovalainen ustoupil Hamiltonovi, umožnilo budoucímu mistru světa rychle dojet Massu a poté i ho i poměrně drze přejdet. Raikkonen i vzhledem ke své startovní pozici (6. místo) měl svou roli stíženou. Výsledek – opět šesté místo, nebyl zrovna ukázkový, ale potěšení bylo sledovat jeho předjížděcí manévry, zejména dva, kterými pokořil Alonsa.

2007 - namísto GP Německa se jela GP Evropy na Nürburgringu

2006 - o první místo na roštu připravil Schumachera Raikkonen, třetí místo získal Massa. Raikkonen měl problém při své první zastávce v boxech a to umožnilo Schumacherovi i Massovi proklouznout na první dvě místa, kde zůstali až do konce závodu.

2005 - další závod bez funkčních pneumatik odsoudil Ferrari do pozice honěných a tým mohl jen děkovat Schumacherovi za jeho skvělý výkon v kvalifikaci (páté místo) a postartovním strkanicím, že v cíli bral body alespoň za páté místo. Rubens už takové štěstí neměl – patnáctý v kvalifikaci, desátý v cíli závodu.

2004 - Že i s chřipkou se dají dosáhnout velké výsledky ukázal Schumacher. Michaelovi se na domácí půdě pří GP Německa nikdy moc nedařilo a bylo docela úsměvné, že když si v letním období "užene" chřipku a jako by ta nemoc blokovala všechnu tu smůlu a Michael vyhraje co může. Michael tehdy provedl další rázný krok k zisku dalšího titulu mistra světa. Rubens Barrichello si pokazil závod hned v prvním kole. Narazil do Davida Coultharda a poškodil si o něj přední spoiler. Následná stíhací jízda také nebyla nějak moc oslnivá a tak si Rubens musel vypít svůj kalich hořkosti až do dna, když ho v předposledním kole postihl defekt zadního kola a jen tak tak se dobelhal za cílovou čáru, kde své Ferrari odstavil.

2003 - Barrichello předčil svého německého kolegu a startoval z třetí pozice. Schumacher byl odkázán na start z šestého místa. Velmi horko bylo již v první zatáčce – v nájezdu do ní se do jednoho místa chtěli vejít najednou Barrichello, Ralf Schumacher a Raikkonen. Ani jeden z nich však už ze zatáčky nevyjeli z funkčním autem. Schumacher se probíjel dopředu a už doufal ve třetí místo, ale defekt pneumatiky ho srazil na sedmé místo v cíli.

2002 - Nový Hockenheimring si odbyl svou premiéru. První GP konaná na nové verzi okruhu byla velmi napínavá a hlavně byla s dobrým koncem pro Ferrari - speciálně pro Michaela Schumachera. Rubens Barrichello se konečně dočkal náhradního vozu a ani ten mu mnoho štěstí nepřinesl. Poté co se postavil na startovní rošt, museli jeho mechanici vůz odtlačit do boxů, Rubens přesedl do dalšího vozu a 25 sekund před uzavřením pitlane vyjel na trať. Jeho druhá zastávka v boxech byla také neobvyklá, zda mechanici doplňovali provozní kapaliny, což Rubense připravilo o velmi pěkné 3. Místo, když se před něj dostal Ralf Schumacher.

2001 - v tomto roce se naposledy jelo na dlouhé verzi okruhu, která musela ustoupit komerčním zájmům. Formule 1 tak přišla o legendu. Již start okořenil Burti leteckou vložkou, když jako odpalovací plošiny použil porouchaný vůz M.Schumachera. Michael Schumacher se sice do závodu vrátil s náhradním vozem, ale na trati vydržel jen do 24 kola, když nevydržela benzínová pumpa. Čest Ferrari zachraňoval Barrichello, který se i díky výpadku Montoyi umístil jako druhý za vítězným Ralfem Schumacherem.

2000 - legendární GP Německa. Schumacher startoval z druhého místa, pole position získal Coulthard. Po pár metrech závodu zavřel Coulthard Schumachera a následovala neodvratitelná kolize s Fisichellou a vyřazení obou jezdců. Zatímco Coulthard za podobné manévry kritizoval Schumachera, sám se zachoval úplně stejně, navíc dvakrát změnil směr a ještě stačil vyřadit dva soupeře. Ale radost McLarenu z dvojitého vedení netrvala dlouho. Barrichello se propracovával z osmého místa vpřed. Po odjetí první třetiny závodu se po trati začal procházet bývalý zaměsnanec Mercedesu, závod byl proto zpomalen za safety carem. McLareny proto přišly o svůj obrovský náskok a navíc Coulthard spadl až na šesté místo, protože tým přednostně odbavil Häkkinena. To byl jeden z důležitých faktorů, které pomohly Barrichellovi k postupu na vedoucí místo. Následoval ještě risk s ponecháním suchých pneumatikam v době kdy nad polovinou okruhu prudce pršelo. Risk vyšel a Rubens Barrichello získal své první vítězství v Formuli 1, které na stupních vítězů oslavil svou nezaměnitelnou sambou a slzami.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ M.Webber

2/ R.Barrichello
3/ J.Button

4/ S.Vettel
5/ L.Hamilton

6/ H.Kovalainen
7/ A.Sutil

8/ F.Massa
9/ K.Räikkönen

10/ N.Piquet
11/ N.Heidfeld

12/ F.Alonso
13/ K.Nakadžima

14/ J.Trulli
15/ N.Rosberg

16/ R.Kubica
17/ S.Buemi

18/ G.Fisichella
19/ T.Glock

20/ S.Bourdais

Glock - start z boxů
START Ferrari i McLaren velmi dobře, Weber – blokuje Barrichella a naráží do něj
1
Hamilton - defekt
1
Hamilton - pit
1
Trulli - pit
1
Barrichello – Kovalainen – Massa – Buton – Vettel – Raikkonen - Sutil
2
Button - Massa
13
Button - pit
14
Barrichello - pit
14
Webber - penalty
18
Bourdais - out
18
Webber - pit
22
Massa – Barrichello – Raikkonen – Sutil – Rosberg – Webber - Button
23
Raikkonen – pit 7,7 s.
24
Massa – pit 7,9 s.
26
Sutil - pit - z druhého místa
27
Sutil – Raikkonen - kolize
27
Sutil – pit – výměna předního spoileru
30
Barrichello – Webber – Button – Vettel – Massa – Rosberg – Raikkonen – Kovalainen – Nakajima - Fisichella
31
Button - pit
32
Barrichello - pit
33
Raikkonen - out
43
Webber - pit
44
Vettel - pit
45
Massa – pit, na 7. místo za Vettela a Alonsa
50
Barrichello - pit
51
Button - pit


CÍL Webber – Vettel – Massa – Rosberg – Button – Barrichello – Alonso – Kovalainen – Glock – Heidfeld – Fisichella – Nakajima – Piquet – Kubica – Sutil – Buemi – Trulli - Hamilton


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners