Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Germany 2008

Grand Prix Germany 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 20.7.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Germany 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Pouze TÝMOVÁ REŽIE McLARENU dnes připravila Piqueta o své historicky první a současně senzační vítězství.



Termín
20. 07. 2008
Okruh
Hockenheimring
Počasí
pod mrakem
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Lewis Hamilton

McLaren se evidentně stává rekordmanem v nepřetržitém počtu použití týmové režie – počítejte – GP Francie – Kovalainen pouští Hamiltona, GP Velké Británie – Kovalainen pouští Hamiltona, GP Německa – Kovalainen pouští Hamiltona. Nyní je již jasné, proč bylo takové dusno u McLarenu minulý rok! Dvojnásobný mistr světa Alonso prostě s sebou nenechal takto uboze zametat, tak jak to teď trpí Kovalainen.

Kde jsou všichni ti kritici Ferrari, kteří se vezli na populární „antired“ vlně a házely své duševní zvratky na Ferrari, za protěžování Michaela Schumachera a použití týmové režie v GP Rakouska 2002? Pokrytectví!

Dnešní závod měl vyhrát Piquet. Podle toho jak rychle by se Hamilton vypořádal s Kovalainenem, by se ukázalo zda bude mít dost času a příležitostí vypořádat se s Massou.

Massa se sice tentokrát velmi snažil, ale ulehčovat situaci Hamiltonovi až tak nemusel. Věřím, že by jej Hamilton časem předjel, ale nejdřív bránit vnitřní stopu, jejíž držení v takovém případě jediné dává naději na udržení pozice, a pak jí vyklidit bylo opravdu geniální. Uff...

Raikkonen i vzhledem ke své startovní pozici měl svou roli hodně stíženou. Výsledek byl také nic moc, tak může fanoušky alespoň hřát u srdce, jak dvakrát dostal Alonsa a i jeho další předjížděcí manévry.

Velká gratulace v každém případě putuje k Piquetovi, protože startovat z 17. pozice a v cíli zvedat pohár za druhé místo je opravdu obdivuhodné!!! Strategie, výkon, štěstí a safety car fáze se opravdu obdivuhodně sešly. To je motorsport...

Velká cena Německa je již za námi a nutno povědět, že zaplaťpánbůh za námi. Ferrari musí nutně zapracovat na své formě, protože pokud ne, bude to docela smutný závěr sezóny.

Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 58 bodů, Massa 54, Raikkonen 51, Kubica 48, Heidfeld 41, Kovalainen 28, Trulli 20, Weber 18, Alonso 13, Barrichello 11, Piquet 10, Rosberg 8, Nakajima 8, Vettel 6, Coulthard 6, Glock 5, Button 3, Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 105 bodů, BMW 89, McLaren 86, Toyota 25, Red Bull 24, Renault 23, Williams 16, Honda 14, Toro Rosso 8, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).




Nashledanou za 14 dnů v Maďarsku. ...



V minulých letech to vypadalo ve Německu následovně:

2007 - namísto GP Německa se jela GP Evropy na Nürburgringu

2006 - o první místo na roštu připravil Schumachera Raikkonen, třetí místo získal Massa. Raikkonen měl problém při své první zastávce v boxech a to umožnilo Schumacherovi i Massovi proklouznout na první dvě místa, kde zůstali až do konce závodu.

2005 - další závod bez funkčních pneumatik odsoudil Ferrari do pozice honěných a tým mohl jen děkovat Schumacherovi za jeho skvělý výkon v kvalifikaci (páté místo) a postartovním strkanicím, že v cíli bral body alespoň za páté místo. Rubens už takové štěstí neměl – patnáctý v kvalifikaci, desátý v cíli závodu.

2004 - Že i s chřipkou se dají dosáhnout velké výsledky ukázal Schumacher. Michaelovi se na domácí půdě pří GP Německa nikdy moc nedařilo a bylo docela úsměvné, že když si v letním období "užene" chřipku a jako by ta nemoc blokovala všechnu tu smůlu a Michael vyhraje co může. Michael tehdy provedl další rázný krok k zisku dalšího titulu mistra světa. Rubens Barrichello si pokazil závod hned v prvním kole. Narazil do Davida Coultharda a poškodil si o něj přední spoiler. Následná stíhací jízda také nebyla nějak moc oslnivá a tak si Rubens musel vypít svůj kalich hořkosti až do dna, když ho v předposledním kole postihl defekt zadního kola a jen tak tak se dobelhal za cílovou čáru, kde své Ferrari odstavil.

2003 - Barrichello předčil svého německého kolegu a startoval z třetí pozice. Schumacher byl odkázán na start z šestého místa. Velmi horko bylo již v první zatáčce – v nájezdu do ní se do jednoho místa chtěli vejít najednou Barrichello, Ralf Schumacher a Raikkonen. Ani jeden z nich však už ze zatáčky nevyjeli z funkčním autem. Schumacher se probíjel dopředu a už doufal ve třetí místo, ale defekt pneumatiky ho srazil na sedmé místo v cíli.

2002 - Nový Hockenheimring si odbyl svou premiéru. První GP konaná na nové verzi okruhu byla velmi napínavá a hlavně byla s dobrým koncem pro Ferrari - speciálně pro Michaela Schumachera. Rubens Barrichello se konečně dočkal náhradního vozu a ani ten mu mnoho štěstí nepřinesl. Poté co se postavil na startovní rošt, museli jeho mechanici vůz odtlačit do boxů, Rubens přesedl do dalšího vozu a 25 sekund před uzavřením pitlane vyjel na trať. Jeho druhá zastávka v boxech byla také neobvyklá, zda mechanici doplňovali provozní kapaliny, což Rubense připravilo o velmi pěkné 3. Místo, když se před něj dostal Ralf Schumacher.

2001 - v tomto roce se naposledy jelo na dlouhé verzi okruhu, která musela ustoupit komerčním zájmům. Formule 1 tak přišla o legendu. Již start okořenil Burti leteckou vložkou, když jako odpalovací plošiny použil porouchaný vůz M.Schumachera. Michael Schumacher se sice do závodu vrátil s náhradním vozem, ale na trati vydržel jen do 24 kola, když nevydržela benzínová pumpa. Čest Ferrari zachraňoval Barrichello, který se i díky výpadku Montoyi umístil jako druhý za vítězným Ralfem Schumacherem.

2000 - legendární GP Německa. Schumacher startoval z druhého místa, pole position získal Coulthard. Po pár metrech závodu zavřel Coulthard Schumachera a následovala neodvratitelná kolize s Fisichellou a vyřazení obou jezdců. Zatímco Coulthard za podobné manévry kritizoval Schumachera, sám se zachoval úplně stejně, navíc dvakrát změnil směr a ještě stačil vyřadit dva soupeře. Ale radost McLarenu z dvojitého vedení netrvala dlouho. Barrichello se propracovával z osmého místa vpřed. Po odjetí první třetiny závodu se po trati začal procházet bývalý zaměsnanec Mercedesu, závod byl proto zpomalen za safety carem. McLareny proto přišly o svůj obrovský náskok a navíc Coulthard spadl až na šesté místo, protože tým přednostně odbavil Häkkinena. To byl jeden z důležitých faktorů, které pomohly Barrichellovi k postupu na vedoucí místo. Následoval ještě risk s ponecháním suchých pneumatikam v době kdy nad polovinou okruhu prudce pršelo. Risk vyšel a Rubens Barrichello získal své první vítězství v Formuli 1, které na stupních vítězů oslavil svou nezaměnitelnou sambou a slzami.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L.Hamilton

2/ F.Massa
3/ H.Kovalainen

4/ J.Trulli
5/ F.Alonso

6/ K.Räikkönen
7/ R.Kubica

8/ M.Webber
9/ S.Vettel

10/ D.Coulthard
11/ T.Glock

12/ N.Heidfeld
13/ N.Rosberg

14/ J.Button
15/ S.Bourdais

16/ K.Nakajima
17/ N.Piquet

18/ R.Barrichello
19/ A.Sutil

20/ G.Fisichella


START bez problémů
1
Massa - Kovalainen - souboj
1
Hamilton - Massa - Kovalainen - Kubica - Trulli - Alonso - Raikkonen - Vettel - Weber - Glock
3
Raikkonen - Alonso
16
Nakajima - hodiny
17
Hamilton - pit 9,0 s., Kubica - pit
19
Massa - pit 7,9 s.
20
Kovalainen - pit
22
Raikkonen - pit 8,0 s., před Trulliho
23
Hamilton - Massa - Glock - Kovalainen - Heidfeld - Kubica - Raikkonen - Trulli
35
Glock - out

Safety car
37
hromadné zastávky v boxech - obě Ferrari, Hamilton - ne
39
Hamilton - Heidfeld - Piquet - Massa - Kubica - Kovalainen - Trulli - Vettel - Alonso - Raikkonen
40
Weber - out

Restart
43
Raikkonen - Vettel - Trulli - Alonso
49
Barrichello - Coulthard - kolize, Barrichello - pit - out
50
Hamilton - pit 6,6 s., za Kovalainena!
52
McLAREN - TÝMOVÁ REŽIE
56
Hamilton - Massa
57
Alonso - hodiny
59
Raikkonen - Kubica
CÍL Hamilton - Piquet - Massa - Heidfedl - KOvalainen - Raikkonen - Kubica - Vettel - Trulli - Rosberg - Alonso - Bourdais - Coulthard - Nakajima - Sutil - Fisichella


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners