Třetí double v sezóně! Takový je výsledek GP Francie 2008 pro tým Scuderia Ferrari...
Termín 21. 06. 2008 |
Okruh Magny Cours |
Počasí zataženo, déšť |
Pole position Kimi Raikkonen |
Vítěz Felipe Massa |
Třetí double v sezóně! Takový je výsledek GP Francie 2008 pro tým Scuderia Ferrari...
Po dvojici závodů bodového strádání se Ferrari vrátilo opět na čelo. Je zajímavé, že v letošní sezóně se Ferrari moc nedaří nebo přiváží double. Pro názornost:
GP AUS – 8.RAI
GP MAL – 1.RAI
GP BAH - 1.MAS + 2. RAI
GP SPA – 1.RAI + 2.MAS
GP TUR - 1.MAS + 3. RAI
GP MON – 3.MAS
GP CAN – 5.MAS
GP FRA – 1.MAS + 2. RAI
Mnoho fanoušků a i tým samotný však do konce závodu měl strach, aby cílem projely oba vozy Ferrari, neboť na voze Kimiho Raikkonena došlo k poruše na pravém vyústění výfukového systému a jednu chvíli to bylo s Kimim opravdu nahnuté. Nicméně stav jeho vozu se stabilizoval a Kimi si nenechal vzít osm bodů za druhé místo. Massa se tak vcelku lehce protáhl do vedení a k deseti bodům do svého bodového konta. Massa se dostal i do vedení průběžného hodnocení šampionátu. Z pohledu poháru konstruktéru je zde patrný jasný náskok Ferrari před třetím Mclarenem – 33 bodů, když nebudu počítat s BMW, které je momentálně druhé.
Třetím místem vzdal Trulli hold zesnulému Ovemu Anderssnovi a proto určitě bylo hodně fanoušků, kteří si přáli, aby v závěru závodu nebyl při svých útocích na třetí místo úspěšný Kovalainen.
McLaren a hlavně Hamilton předvedl docela zajímavý závod ... aneb Hamiltonovy dnešní hříchy:
1/ neoprávněná výhoda při předjíždění Vettela
2/ kolize s týmovým kolegou a poškození jeho vozu
3/ zneužití týmové režie, kdy byl Kovalainen povinnen pustit Hamiltona
4/ blokování Massy na kterého již ztrácel jedno kolo
... docela dost na jeden závod ne?
Nyní se bude celý peloton stěhovat do Anglie, zde bude chtít Hamilton před domácím publikem jistě vyhrát a bude z psychologického pohledu důležité jestli mu v tom Ferrari dokáže zabránit. To jak dopadne tato velká cena by mohlo mít důležitý vliv na průběh zbytku sezóny
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Kubica 49 bodů, Massa 48, Raikkonen 43, Hamilton 38, Heidfeld 28, Kovalainen 20, Weber 18, Trulli 18, Alonso 10, Rosberg 8, Nakajima 7, Coulthard 6, Glock 5, Vettel 5, Barrichello 5, Button 3, Bourdais 2, Piquet 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 91 bodů, BMW 74, McLaren 58, Red Bull 24, Toyota 23, Williams 15, Renault 12, Honda 8, Toro Rosso 7, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).
Nashledanou za 14 dnů ve Velké Británii ...
V minulých letech to vypadalo ve Francii následovně:
2007 - Po trojici závodů, kdy se týmu za Maranella moc nedařilo, jsme zaznamenali ve velké ceně Francie pole position (Massa) a hlavně double – 1.Raikkonen + 2. Massa. Samotný závod nepřinesl nějak extra napětí, ale měl i své pozitivní stránky, ať jde třeba o startovní reakci Raikkonena, který se ihned dostal před Hamiltona, souboje Alonsa s Hedfeldem a ostatními nebo Albersovy reakce v boxech.
2006 - po krizi v předchozím roce se opět blýskalo na lepší časy. V kvalifikaci byl nejlepší Schumacher před Massou. A toto pořadí se drželo i dlouho v závodě, nakonec se však před Massu dostal Alonso.
2005 - Schumacher zajel v kvalifikaci třetí nejlepší čas a Barrichello pátý. Po startu závodu se Schumacher propadl za Montoyu, později si své třetí místo získal zpět a na něm dojel až do cíle. Vyhrál Alonso a Barrichello byl je devátý.
2004 - předkvalifikaci neabsolvoval R.Barrichello, který měl ve svém voze porouchanou hydrauliku, do samotné kvalifikace odjel jako první a jeho čas stačil nakonec jen na 10. místo. Lépe se vedlo M. Schumacherovi, který se probil do první řady, když pole position získal Fernando Alonso. Start závodu se obešel bez kolizí, skvělý start se povedl Rubensovi Barrichellovi. Závod by se dal označit jako souboj M. Schumacher vs. Alonso, který rozhodla strategie zastávek v boxech a větší konzistence výkonů vozů Ferrari. Michael jel na 4 zastávky a povedlo se mu být ze všech nejrychlejší – v Magny Cours po sedmé a celkově si připsal sedmdesátédeváté vítězství. Rubens doplatil na svojí horší startovní pozici, ale nevzdal se a bojoval až do pověstné poslední zatáčky. A vyplatilo se! V průběhu závodu se posouval vpřed a své snažení korunoval předjetím Trulliho v předposlední zatáčce závodu a třetím místem v cíli.
2003 - 10 let u Ferrari oslavil Jean Todt třetím místem Michaela Schumachera a šestým místem Rubense Barrichella. Asi to mohlo dopadnou lépe, ale při tehdejší síle Williamsu bylo i 8 bodů vcelku úspěch. A nemuselo být až tak dobré, kdyby neměl Coulthard problémy v boxech při tankování a Raikkonen s brzdami. Ovšem své problémy měl i Rubens Barrichello, který se svou baletní vložkou v prvním kole propadl až na konec startovního pole a zbytek závodu dotahoval. Zbývá jen dodat, že Schumacher startoval z třetího místa a Barrichello z osmého.
2002 - pro fanoušky Ferrari asi nejkrásnější velká cena za poslední léta. Schumacher byl v kvalifikaci druhý a Barrichello třetí, pole position bral Montoya. Michael Schumacher v této GP získal svůj pátý titul mistra světa (z toho 3. pro Ferrari). Napínavý závod s šťastným koncem pro Michaela se v polovině závodu zkomplikoval. Schumacher chyboval na výjezdu z boxů a byl za to penalizován. Svou pozici pak neustále zlepšoval a když pár kol před cílem uklouzl na oleji vedoucí Raikkonen, Schumacher se šikovně protáhl do čela a zanedlouho již slavil. A Rubens? Opravdová smůla - už potřetí v roce 2002 zůstal stát v rozjezdu do zahřívacího kola.
2001 - V závodě to vypadalo na těšný souboj trojice Schumacher Michael, Schumacher Ralf a Coulthard David a těsný souboj to do prvních zastávek byl. Pak začal úřadovat Michael na trati a David v boxech. V boxech také úřadoval (v kladném slova smyslu) Rubens Barrichello, jehož tři zastávky a výborný výkon při závodě, vynesly až na vynikající třetí místo v cíli, když navíc sebral mistrovský bod Coulthardovi.
2000 - Pole position získal Schumacher před Coulthardem a Barrichellem. V závodě se ve vedení Schumacher střídal s Coulthardem. O jeho výsledku rozhodl porouchaný motor. Vyhrál Coulthard. Barrichello dojel třetí.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ K.Räikkönen | |
2/ F.Massa | |
3/ F.Alonso | |
4/ J.Trulli | |
5/ R.Kubica | |
6/ M.Webber | |
7/ D.Coulthard | |
8/ T.Glock | |
9/ N.Piquet | |
10/ H.Kovalainen | |
11/ N.Heidfeld | |
12/ S.Vettel | |
13/ L.Hamilton | |
14/ S.Bourdais | |
15/ N.Rosberg | |
16/ K.Nakajima | |
17/ J.Button | |
18/ G.Fisichella | |
19/ A.Sutil | |
20/ R.Barrichello |
START | Ferrari bez problémů, Trulli - skvěle |
1 |
Button - Sutil - kolize |
1 |
Hamilton předjel Vettela pouze za cenu výjezdu mimo trať |
1 |
Hamilton - kolize s Kovalainenem |
1 |
Raikkonen - Massa - Trulli - Alonso - Kubica - Glock - Weber - Piquet - Kovalainen - Hamilton |
4 |
Hamilton - Kovalainen - TÝMOVÁ REŽIE |
13 |
Hamilton - penalty |
14 |
Raikkonen - Massa - Trulli - Alonso - Kubica - Glock - Weber - Piquet - Kovalainen |
17 |
Button - out |
19 |
Trulli - pit |
19 |
Kubica - pit |
20 |
Raikkonen - pit 9,4 s. |
21 | Hamitlon - blokuje Massu na kterého již ztrácel jedno kolo |
22 |
Massa - pit 9,4 s. |
3x |
Raikkonen - značné zpomalení (0,5 - 1 s. na kolo) |
38 |
Massa - Raikkonen |
40 |
Raikkonen - odpálený pravý výfuk |
45 |
Massa - Raikkonen - Trulli - Kubica - Kovalainen - Weber - Glock - Piquet - Coulthard |
50 |
Trulli - pit, před Kubicu |
51 |
Raikkonen - pit 8,1 s. |
54 |
Massa - pit 6,3 s. |
69 |
Trulli - Kovalainen - Kubica - souboj |
CÍL | Massa - Raikkonen - Trulli - Kovalainen - Kubica - Weber - Piquet - Alonso - Coulthard - Hamilton - Glock - Vettel - Heidfeld - Barrichello - Nakajima - Rosberg - Bourdais - Fisichella - Sutil |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners