Ani druhý ročník Evropské GP ve Španělské Valencii nepřesvědčil o tom, že by se na tuto GP mělo v budoucnu vzpomínat s nadšením.
Termín 23. 08. 2009 |
Okruh Valencia |
Počasí horko, jasno |
Pole position Lewis Hamilton |
Vítěz Rubens Barrichello |
Jestliže v minulém roce se mohli všichni vymlouvat na to, že vše je ve Valencii nové a nuda, která přesně vystihovala charakter závodu, byla dána složitou aerodynamikou tehdejších formulí, pak je s podivem, proč letošní závod nebyl přehlídkou napínavého závodění.
Monoposty F1 prošly přes zimu změnami, které měly zaručit snadné předjíždění, ale to nenastalo. Ukázalo se to na jiných tratích, ukázalo se to i zde. Samotná trať také není zrovna to, co by kvalitě závodění pomáhalo, ale v rámci možností městské aglomerace a schopností Hermana Tilkeho, je výsledek ještě relativně snesitelný. Možná nejsnesitelnější je při pohledu na okolí tratě, které tvoří i pláž a moře.
Pro Ferrari byl víkend ve Valencii velmi náročný. Po týdnech čekání na Schumachera tu byl najednou někdo jiný. Byl jím Luca Badoer, dlouholetý testman Scuderie Ferrari. A asi nikdo nečekal nějaké výkonové zázraky (ty se čekaly od Míchaela Schumachera), ale také nikdo nečekal, že Luca bude dojíždět poslední. Bohužel taková však byla realita. Reputaci týmu tak musel zachraňovat Kimi Raikkonen a až do kvalifikace a závodu to nevypadalo nejlépe ani u něj.
Raikkonen v kvalifikaci zabojoval a obsadil šesté místo. Přestože si sudou startovní pozici nepřál, poradil si se startem velmi dobře a posunul se až na čtvrté místo. S dopomocí systému KERS a kolizí ostatních závodníků se vpřed probojoval i Badoer. Svého postupu si užíval jen do třetího kola, ve kterém dostal hodiny a propadl se startovním polem zpět.
O dalším vývoji závodu lze napsat snad jen to, že nebýt pár omylů, chyb, technických defektů, nedělo by se na trati absolutně nic, co by mělo poutat pozornost diváků a vyrušit je z odpoledního spánku.
Raikkonen se v průběhu závodu vypořádal s Kovalainennem. Badoer kromě dalších hodin předvedl i zbabělý odjezd z boxů doplněný přejetím bílé čáry oddělující trať od boxové uličky.
Opravdovou show, která měla možnost upoutat diváky (avšak ne české komentátory, že pane Richtr), byla druhá zastávka Lewise Hamiltona v boxech, neboť mechanici týmů McLaren neměli pro svého jezdce přichystané pneumatiky, což znamenalo cca 9 vteřin zdržení a Hamiltonovu prohru v závodě (mám takové neskromné zato hodně škodolibé přání – aby se této historce všichni ještě dlouho smáli, ostatně stejně jako když se všichni smějí, že Ferrari nemělo pro Eddieho Irvina pneumatiky v deštivé GP Evropy 1999 na Nürburgringu).
Závod vyhrál po dlouhých 5 letech opět Rubens Barrichello (naposledy vyhrál GP Číny 2004 v barvách Scuderia Ferrari). Pro Barrichella může mít toto vítězství zásadní význam i při pohledu na boj o titul mistra světa F1. Vettel bude mít po dvou explozích motorů až do konce sezóny strach o stav svých dvou zbývajících agregátů, které může ještě bez dalších penalizací použít. Weberovi se tentokrát moc nedařilo a Button se do tempa nedostal už celé 4 závody, ale těží ze svých zdrcujících výkonů, které předváděl v úvodu sezóny. Rubensova šance na první titul v F1 proto stále žije a za jistých okolností pro něj nemusí být cesta za titulem tak těžká. Ale to ukáže až budoucnost.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 72 bodů, Rubens Barrichello 54, Mark Webber 51.5, Sebastian Vettel 47, Nico Rosberg 29.5, Lewis Hamilton 27, Kimi Räikkönen 24, Jarno Trulli 22.5, Felipe Massa 22, Timo Glock 16, Fernando Alonso 16, Heikki Kovalainen 14, Nick Heidfeld 6, Robert Kubica 3, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 126 bodů, RBR-Renault 98.5, Ferrari 46, McLaren-Mercedes 41, Toyota 38.5, Williams-Toyota 29.5, Renault 16, BMW Sauber 9, STR-Ferrari 5.
Nashledanou za 7 dnů ve Belgii ...
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ L.Hamilton | |
2/ H.Kovalainen | |
3/ R.Barrichello | |
4/ S.Vettel | |
5/ J.Button | |
6/ K.Räikkönen | |
7/ N.Rosberg | |
8/ F.Alonso | |
9/ M.Webber | |
10/ R.Kubica | |
11/ N.Heidfeld | |
12/ A.Sutil | |
13/ T.Glock | |
14/ R.Grosjean | |
15/ S.Buemi | |
16/ G.Fisichella | |
17/ K.Nakadžima | |
18/ J.Trulli | |
19/ J.Alguersuari | |
20/ L.Badoer |
START | Raikkonen i Badoer - velmi dobře |
1 |
Button - mimo trať |
1 |
Grosjean, Glock, Buemi - pit |
1 |
Hamilton - Kovalainen - Barrichello - Raikkonen- Vettel - Rosberg - Alonso - Button |
3 |
Badoer - hodiny |
9 |
Grosjean - hodiny |
15 |
Hamilton - pit z 1. místa |
16 |
Kovalainen - pit |
16 |
Vettel - pit - již podruhé problémy s tankováním |
17 |
Barrichello - Raikkonen - Rosberg |
19 |
Raikkonen - pit 8,4 s., Button - pit |
20 |
Barrichello - pit z 1. místa, na výjezdu za Hamiltonem, ale před Kovalainenem |
23 |
Vettel - out |
29 |
Badoer - pit |
30 |
Hamilton - Barrichello - Kovalainen - Raikkonen - Rosberg - Alonso - Webber - Fisichella - Button - Nakajima - Kubica - Sutil - Heidfeld |
35 |
Badoer - mimo trať |
36 |
Hamilton - pit 14,5 s., z prvního místa, nepřipravené pneumatiky |
39 |
Nakajima - defekt levé zadní pneumatiky |
40 |
Barrichello - pit - na výjezdu před Hamiltonem |
43 |
Buemi - hodiny - defekt brzd |
CÍL | Barrichello - Hamilton - Räikkönen - Kovalainen - Rosberg - Alonso - Button - Kubica - Webber - Sutil - Heidfeld - Fisichella - Trulli - Glock - Grosjean - Alguersuari - Badoer - Nakajima |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners