Čínské nudle nám dnes nechutnaly, nebo ano? Hamilton dnes týmu Scuderia Ferrari nedal šanci uspět.
Termín 19. 10. 2008 |
Okruh Shanghai |
Počasí zataženo |
Pole position Lewis Hamilton |
Vítěz Lewis Hamilton |
Letošní GP Číny byla jednou velkou nudnou přehlídkou. Ano, předjíždělo se, ale úplně někde jinde než bychom chtěli. Start bez jakékoliv zápletky, taktéž následný vývoj, takže snad překvapil jen defekt levého předního kola vozu H.Kovalainena a pak docela zbrklé předjetí Raikkonena Massou, které mohlo být přeci jen trochu lépe herecky zvládnuto.
Co se dá dělat. Již loni měl v posledním závodě Hamilton náskok sedm bodů a nestačilo mu to. My bychom si určitě přáli, aby se historie opakovala. Bude to však těžké. Lehčí by to mohlo být v boji o pohár konstruktérů, kde to vypadá vcelku nadějně.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 94 bodů, Massa 87, Kubica 75, Raikkonen 69, Heidfeld 60, Alonso 53, Kovalainen 51, Vettel 30, Trulli 30, Glock 22, Weber 21, Piquet 19, Rosberg 17, Barrichello 11, Nakajima 9, Coulthard 8, Bourdais 4, Button 3.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 156 bodů, McLaren 145, BMW 135, Renault 72, Toyota 52, Toro Rosso 34, Red Bull 29, Williams 26, Honda 14, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).
Nashledanou za 14 dnů v Brazílii ...
V minulých letech to vypadalo v Číně následovně:
2007 - Ano, konečně došlo i na Hamiltona a ten svou hrubou chybou dal šanci a naději Kiminu Raikkonenovi a Fernandovi Alonsovi bojoval o titul v poslední velké ceně tohoto roku. O výsledku závodu rozhodla chyba Hamitlona v nájezdu do boxů, na absolutně sjetých pneumatikách se neudržel na asfaltu a skončil v únikové zóně. Vyhrál Raikkonen, druhý byl Alonso a třetí Massa.
2006 - Ve chvíli kdy Michael Schumacher potřeboval bezpodmínečně porazit Alonsa se počasí rozhodlo připravit vlhké překvapení. Jediné štěstí bylo to, že v neděli už pršelo jen minimálně a ještě ke všemu se správnou chvíli. A vlastně těch „šťastných“ chvilek bylo více – když udělal Renault taktickou chybu s výměnou pneu, když zkazil Alonsův pit stop, když Fisichella nevyřadil Michaela... Renault si mohl gratulovat, že aspoň ta týmová režie mu vyšla, protože jinak si závod prohráli fakticky sám. Schumacher svým vítězstvím nakročil k zisku dalšího titulu.
2005 - Nudný závod který byl párkrát napínavý – pár soubojů a havárií. Michael Schumacher nechť děkuje bohům, panu Tilkemu a čínským stavebním dělníkům... to jak se potkal s Albersem vypadalo dost ostře, těžko povědět kdo byl na vině. Přesednutí do náhradního auta, start z boxů, o dvě sekundy pomalejší časy na kolo než Monteiro (i když měl lehčí auto) a následný infarkt pneumatik, které ztratily přilnavost a Michael šel v průběhu Safety car fáze mimo trať. Konec......a už jen sledovat, jestli dojede Montoya...a on nedojel. Rubens musel zastoupit Michaela, ale skončilo to letos již klasicky, chvíli se držel před Weberem, Buttonem a Coulthardem. Časem mu však odcházely pneumatiky i brzdy. No a také body, které se za dvanácté místo opravdu neberou.
2004 - Čína se připravovala na cirkus Formule 1 už delší dobu, základem bylo vybudování úplně nového okruhu v Shanghai. Na okruhu vyrostlo mnoho velkých tribun pro 150 000 diváků, je otázkou kolik lidí by první rok přišlo, kdyby nebyla větší část určená pro sponzory. Michael Schumacher se už od pátku trápil s problémovým software ve svém voze. A když Michael nedokončil kvalifikaci kvůli své chybě nebo vinou výpadku traction control, zdálo se, že už si svou porci smůly vybral. Navíc Rubens Barrichello získal pole position, tak Michaelův výpadek nemusel až tak bolet. Závod začal celkem bezproblémově, až na Michaela Schumachera, který startoval z boxů, a Oliviera Panise, který zaspal na startu. Prvním napínavým momentem byla lehká kolize Massy a Coultharda, který ve snaze o Felipeho předjetí najel do jeho zádě. Nenudil se ani Michael, při předjíždění Kliena se jejich vozy vzájemně dotkly, Christian musel odstoupit, Michael pokračoval. Michael pak ještě předvedl krásné hodiny a defekt pneumatiky. Defekt pneumatiky postihl také Coultharda (David své dnešní destruction derby zakončil kolizí s Ralfem Schumacherem, po které Ralf zajel již jen do boxů a odstoupil, David tak zkazil Ralfovi skvěle rozjetý závod, ve kterém se vracel na závodní trať po své těžké havárii v Indinanapolis) a celé kolo upadlo Brunnimu. Co je ale důležitější, je to, že Rubens Barrichello předvedl bezchybný výkon a dojel si pro své druhé vítězství v roce 2004, kterým si také zajistil titul vicemistra F1 pro rok 2004. Měl z toho velkou radost a na pódiu nenechal na Lucovi Montezemolovi ani jednu nit suchou.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ L.Hamilton | |
2/ K.Räikkönen | |
3/ F.Massa | |
4/ F.Alonso | |
5/ H.Kovalainen | |
6/ S.Vettel | |
7/ J.Trulli | |
8/ S.Bourdais | |
9/ N.Heidfeld | |
10/ N.Piquet | |
11/ R.Kubica | |
12/ T.Glock | |
13/ R.Barrichello | |
14/ M.Webber | |
15/ N.Rosberg | |
16/ D.Coulthard | |
17/ K.Nakajima | |
18/ J.Button | |
19/ A.Sutil | |
20/ G.Fisichella |
START | bez problémů |
1 |
Bourdais - Trulli - kolize |
1 |
Hamilton - Raikkonen - Massa - Alonso - Kovalainen - Heidfeld - Vettel - Kubica - Piquet - Barrichello |
2 |
Trulli - out |
12 |
Piquet - mimo trať |
13 |
Massa - pit 9,1 s. |
14 |
Alonso - pit |
14 |
Hamilton - pit 9,4 s. |
14 |
Raikkonen - pit 9,3 s. |
14 |
Sutil - out |
25 |
Kubica - pit |
33 |
Hamilton - Raikkonen - Massa - Alonso - Kovalainen - Piquet - Kubica |
35 |
Kovalainen - defekt přední pravé penumatiky - pit |
36 |
Massa - pit 7,5 s. |
37 |
Hamilton - pit 6,8 s. |
37 |
Raikkonen - pit 8,4 s. |
49 |
Massa - Raikkonen |
50 |
Kovalainen - out |
CÍL | Hamilton - Massa - Raikkonen - Alonso - Heidfeld - Kubica - Glock - Piquet - Vettel - Coulthard - Barrichello - Nakajima - Bourdais - Weber - Rosberg - Button - Fisichella |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners