Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Brazil 2008

Grand Prix Brazil 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 3.11.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Brazil 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Vítězem Mistrovství světa F1 se v roce 2008 stává Lewis Hamitlon, pohár konstruktérů v roce 2008 získala Scuderia Ferrari.



Termín
2. 11. 2008
Okruh
Interlagos
Počasí
zataženo, přeháňky
Pole position
Felipe Massa
Vítěz
Felipe Massa

Opravdu infarktový závěr sezóny si pro nás připravila celá Formule 1. O titul mistra světa bojovali již jen Hamilton a Massa. Nutno zdůraznit, že Massa tahal za podstatně kratší konec provazu, když Hamiltonovi stačilo neprohrát s Massou více než sedm bodů.

Při pohledu na divokou dešťovou přeháňku před startem závodu museli všichni fanoušci Ferrari propadnout panickému strachu, protože voda a Ferrari se letos moc nemilovaly. O to sladší byl pohled na bezchybného Massu a Raikkonena, kteří si poradili s mokrou tratí a pak dále skvěle pokračovali i na suchém povrchu.

Jisté průběžné páté/čtvrté místo Hamiltona nedávalo moc šancí na titul pro Massu a proto se muselo čekat na zázrak. Zázraky mohou vypadat různě. Tentokrát byl v podobě další dešťové přeháňky. Ta vehnala Hamiltonovi do cesty Vettela, který jej zdolal a odsunul na nemistrovské šesté místo.

Massa projel vítězně cílem, pak i třetí Raikkonen a všichni čekali na Vettela s Hamiltonem. Nikoho už nenapadlo, že by mohl nastat jiný problém. A on nastal. Glock už v posledním kole těžce bojoval s mokrou tratí a suchými pneumatikami. Proto se také stalo, že jej před poslední zatáčkou předjel Vettel i Hamilton. To znamenalo jediné.

Titul mistra světa získal o jeden jediný bod Lewis Hamilton. Vicemistrem se pro letošní rok stal Massa. Obhájce titulu, Kimi Raikkonen, si na poslední chvíli zajistil konečnou třetí příčku v hodnocení jezdců. Pro Ferrari to je již 16 pohár konstruktérů v historii.

Konečné bodové hodnocení jezdcův roce 2008: Hamilton 98 bodů, Massa 97, Raikkonen 75, Kubica 75, Alonso 61, Heidfeld 60, Kovalainen 53, Vettel 35, Trulli 31, Glock 25, Weber 21, Piquet 19, Rosberg 17, Barrichello 11, Nakajima 9, Coulthard 8, Bourdais 4, Button 3.

Konečné bodové hodnocení týmů roce 2008: Ferrari 172 bodů, McLaren 151, BMW 135, Renault 80, Toyota 56, Toro Rosso 39, Red Bull 29, Williams 26, Honda 14, Force India 0, Super Aguri 0 (nedokončil sezonu).


V minulých letech to vypadalo v Brazilii následovně:

2007 - to v co doufal každý fanoušek Ferrari se stalo pravdou. Kimi Raikkonen získal po svém vítězství v GP Brazílie i titul mezi jezdci. Titul mezi týmy – pohár konstruktérů – získalo po diskvalifikaci McLarenu již dříve Ferrari. Závod byl zejména ve znamení bezchybného výkonu obou vozů Ferrari. Massa přepustil své místo ve vedení Raikkonenovi a tím mu umožnil pokořit Hamiltona. Hamilton v prvním kole ztratil několik pozic, když nezvládl reagovat na situaci na trati a posléze dokonce restartoval svůj vůz, což ho stálo cca 30 vteřin. V závěru závodu se sice snažil, ale již nezískal dostatečný počet bodů, aby rozesmutněl Raikkonena.

2006 - pole position a vítězství Felipeho Massy jakoby zaniklo ve světle loučení Michaela Schumachera s jeho aktivní kariérou jezdce v F1. Michael startoval až z desátého místa a jeho naděje na titul pořád žila. Od počátku závodu se posouval kupředu. Fisichella však Michaelovi při jeho předjíždění proříznul pneumatiku a dal tak Alonsovi dárek na zlatém podnosu. Schumacher, ačkoliv ztratil více jak jednu minutu, po výměně špatné pneumatiky zahájil stíhací jízdu jaká nebyla v F1 už dlouho k vidění. Jeho tempu a smrtícím útokům podléhal jeden jezdec za druhým. Chvilkami Schumachera neposlouchalo auto, ale ten se nevzdal a bojoval dál. V závěru si vychutnal Fisichellu a posledním předjetým byl symbolicky Raikkonen. Alonso si druhým místem zajistil titul. Michael do cíle doletěl na čtvrtém místě. Umístění tedy nic moc, ale styl jakým ho vybojoval byl nenapodobitelný. Schumacher se s F1 nemohl rozloučit stylověji.

2005 - Alonso definitivně získal svůj první titul v F1. Schumacher dojel čtvrtý (na startu sedmý) a Barrichello šestý (na startu desátý).

2004 - Brazilská Grand Prix byla veledůležitá pro Rubense Barrichella. Měl nejlepší předpoklady k zisku svého domácího vítězství. Kletba domácích závodů, ve kterých získal Rubens za dlouhá léta jen jedno čtvrté místo se opět vznášela ve vzduchu. Sobota počala kriticky pro Michaela Schumachera. Ten měl těžkou havárii v první zatáčce, Michael vyvázl bez zranění, ale motor zahořel a musel být vyměněn. Pro Michaela to znamenalo posunutí o deset míst dozadu na startovním roštu. Rubens opět zastoupil svého kolegu, v kvalifikaci po skvělém výkonu zvítězil. Těsně před startem to vypadalo na jeho odložení, motor Buttonova vozu začal stávkovat, startér prokázal pevné nervy a nechal celé pole odstartovat. V cíli se nejvíce radoval Juan Pablo Montoya. Po velkém souboji se svým příštím kolegou - Raikkonenem si dojel pro své první letošní vítězství a poslal Villiamsu ten nejlepší dárek na rozloučenou. Rubens Barrichello vybojoval třetí místo. Na stupních vítězů pak bylo těžké odhadnout, jestli je smutný, vyčerpaný nebo šťastný. Své prokletí částečně porazil, ale ne úplně. Michael Schumacher čelil podobným problémům jako Rubens, navíc jel v náhradním autě a v závodě udělal jednu chybu. Nakonec se pral až do konce závodu, ale svého bratra ani Sata (v posledním kole) neporazil a dojel sedmý.

2003 - Barrichello stál na pole position a snažil se prolomit své domácí prokletí. Neprolomil ho. Tentokrát zradila telemetrie – ukazatel stavu paliva – Rubens musel odstavit svůj vůz v půlce trati a vítězství mu opět uniklo. To získal Fisichella. Schumacher startoval ze sedmého místa. V závodě byl již na třetím místě, ale pak na kaluži vody za Senna S uklouzl a skončil v bariéře z pneumatik.

2002 - Michael Schumacher i Juan Pablo Montoya to opět dokázali, že to mezi nimi jiskří. Opět se museli utkat ve vzájemném souboji, opět nastala mezi nimi kolize a tentokrát z toho vyšel vítězně Michael, když Pablo byl až příliš agresivní a zkazil si sám celý závod. Zajímavé také bylo to, že celý závod M. Schumacher a J. Montoya měli mezi sebou přibližně stejný odstup, takže i kdyby k kolizi nedošlo, byl by Michael lepší. Rubens Barrichello závod opět nedokončil. Ferrari konečně představilo nový model F2002 a premiéra skončila vítězstvím Michaela Schumachera. Ladění sice zabralo delší dobu, ale dobrá práce byla po zásluze odměněna. F2002 je určitě nejplošší vůz celého startovního pole a to je jeho velká výhoda. Nutno připomenout i N. Heidfelda, který prožil velmi neobvyklý den. Každý den se totiž nestává, že proti vám otevřou dveře lékařského vozu, když se vyhýbáte nehodě. V každém případě Mercedes-Benz třídy C (v roli lékařského vozu) prokázal svojí kvalitu. Dveře držely pevně, neupadly, ale pak už nešly ani zavřít.

2001 - Michael Schumacher startoval z pole position, ale s kapkami na trati se propadal a dělal chyby, přesto to v cíli stačilo na druhé místo na Coulthardem. Barrichello odstoupil po kolizi s Ralfem Schumacherem.

2000 - přestože do závodu odstartoval jako první Mika Häkkinen, vítězství získal Michael Schumacher. Barrichello pro poruchu převodovky závod nedokončil.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ F.Massa

2/ J.Trulli
3/ K.Räikkönen

4/ L.Hamilton
5/ H.Kovalainen

6/ F.Alonso
7/ S.Vettel

8/ N.Heidfeld
9/ S.Bourdais

10/ T.Glock
11/ N.Piquet

12/ M.Webber
13/ R.Kubica

14/ R.Barrichello
15/ D.Coulthard

16/ K.Nakajima
17/ J.Button

18/ N.Rosberg
19/ G.Fisichella

20/ A.Sutil


START Start pro dešťovou přeháňku odložen o 10 minut, poté odstartováno, Massa i Hamilton bez problémů
1
Rosberg - Coulthard - Nakajima - Piquet - kolize, Coulthard, Piquet - out
1
Massa - Trulli - Raikkkonen - Hamilton - Vettel - Alonso - Kovalainen - Bourdais - Glock - Weber
2
Safety Car
5
Restart
10
Massa - pit 6,5 s.
11
Raikkonen - pit, před Trulliho
11
Hamilton - pit 7,5 s., za Trullim
12
Hamilton - Trulli
13
Massa - Vettel - Alonso - Raikkonnen - Fisichella - Hamilton - Glock - Bourdais - Trulli
20
Trulli - Bourdais - kolize
27
Vettel - pit
37
Massa - pit 9,4s.
39
Alonso - pit
39
Hamilton - pit 8,9 s.
42
Raikkonen - pit 9,1 s.
49
Massa - Vettel - Alonso - Raikkonen - Hamilton - Kovalainen - Glock - Trulli - Weber - Heidfeld - Button - Barrichello - Rosberg
62
DÉŠŤ
66
Raikkonen - pit - mokré pneu
66
Hamilton, Vettel - pit - mokré pneu
67
Massa - mokré pneu
68
Vettel- Hamilton !!!!
68
Vettel - Hamilton - Glock !!!!
CÍL Massa - Alonso - Raikkonen - Vettel - Hamilton - Glock - Kovalainen - Trulli - Weber - Heidfeld - Kubica - Rosberg - Button - Bourdais - Barrichello - Sutil - Nakajima - Fisichella


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners