Obnovená GP Bahrainu nebyla tak výbušná jak se předvídalo a strašilo. Zajímavá byla především tím, že v ní zvítězil Sebastian Vettel, který dosud v letošní sezóně nestál na nejvyšším stupínku.
Termín 22. 04. 2012 |
Okruh Bahrain International Circuit |
Počasí jasno, horko |
Pole position Sebastian Vettel |
Vítěz Sebastian Vettel |
Některé mediální zdroje tvrdily, že Formule 1 jede závodit do válečné zóny. Tyto predikce se však nepotvrdily a i když Ferrari zrovna dvakrát nezářilo, dalo se na tuto GP celkem dobře dívat. Kvalifikace mnoho překvapivého nenabídla. Massa opět nepostoupil do poslední fáze. Alonso postoupil, ale ani nevyjel pokusit se o lepší než devátou startovní pozici. Velkým překvapením bylo, že již v první části kvalifikace vypadl Michael Schumacher (po výměně převodovky klesl ještě o dalších 5 míst). Pole position si zajistil Sebastian Vettel.
Na startu závodu se dařilo oběma vozům Ferrari, které postoupily vpřed a i když jejich další postup vpřed byl velmi sporadický, dokázaly využívat chyb protivníků. V tomto ohledu je potřeba hlavně zmínit problémy Lewise Hamiltona, které jej odsoudily k věčnému dotahování Fernanda Alonsa. Nutno ale dodat, že Hamilton moc na Alonsa neútočil. Za své počínání mnoho chvály nesklidí rozhodně vítěz minulé GP – Nico Rosberg – který několikrát hájil svou pozici i za cenu vyhnání konkurentů mimo trať (Hamilton, Alonso). Asi největší díl smůly měl stabilně jedoucí Button, který měl tři kola před cílem defekt levé zadní pneumatíky a poté musel odstavit svůj monopost s poruchou motoru. Felipe Massa získal za deváté místo své první dva bodíky do hodnocení mistrovství a pozitivní je i to, že se po celou velkou cenu dokázal držet na dostřel od Fernanda Alonsa. Alonso dojel na sedmém místě a mnoho nescházelo k tomu, aby se posunul ještě o jeden stupínek výše, když šestý di Resta jel v posledním kole velmi pomalu. Vítězství si připsal Vettel před skvěle jedoucími Lotusy s Raikkonenem a Grosjeanem. Čelo průběžného hodnocení mistrovství světa je zatím neuvěřitelně vyrovnané, což je pro šanci Fernanda Alonsa na boj o titul mistra světa jen a jen dobře.
Nyní nás čeká třítýdenní přestávka vyplněná prací v továrnách a testováním v Mugellu. Snad bude příští GP, která se pojede ve Španělsku pro Ferrari mnohem radostnější.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 53 bodů, Lewis Hamilton 49, Mark Webber 48, Jenson Button 43, Fernando Alonso 43, Nico Rosberg 35, Kimi Räikkönen 34, Romain Grosjean 23, Sergio Perez 22, Paul di Resta 15, Bruno Senna 14, Kamui Kobayashi 9, Jean-Eric Vergne 4, Pastor Maldonado 4, Daniel Ricciardo 2, Nico Hulkenberg 2, Felipe Massa 2, Michael Schumacher 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 101 bodů, McLaren-Mercedes 92, Lotus-Renault 57, Ferrari 45, Mercedes 37, Sauber-Ferrari 31, Williams-Renault 18, Force India-Mercedes 17, STR-Ferrari 6.
Nashledanou za 21 dnů vr Španělsku...
V minulém roce to v Bahrainu vypadalo následovně:
2011 – v tomto roce se GP v Bahrainu nejela, když zde probíhaly nepokoje a střety opozičních sil s vládnoucím režimem
2010 – pohled na výsledky volných tréninků GP Bahrainu byl velmi příjemný. Když se k tomu ještě přidalo druhé místo v kvalifikaci pro Massu a třetí místo pro Alonsa, bylo to opravdu slibné. Samotný závod nebyl moc atraktivní a dobrodružnou záležitostí. Nebýt potíží nováčků, kouřové clony vypuštěné Markem Webberem a pár dalších událostí, nebylo by moc co sledovat a komentovat. Nejdůležitější událostí se nakonec staly technické problémy Sebastiana Vettela jehož vůz začal kulhat a to dalo Alonsovi i Massovi šanci dostal se do vedení a získat pro Ferrari double. Fernando Alonso dokázal vyhrát svou první velkou cenu, kterou absolvoval za volantem Ferrari. Felipe Massa se po své závažné havárii v GP Maďarska 09 dokázal vrátit ve velkém stylu a dojet druhý.
2009 – Ferrari v Bahrainu testovalo před začátkem sezóny 2009. Ztráta na špičku se i díky tomu snížila a do cíle dojely oba vozy. Kvalifikací procházel Raikkonen i Massa dobrodružně, neustále jim hrozilo vyřazení, ale vždy se zachránili a postoupili až do třetí fáze. V té napumpovali své vozy benzínem až po okraj a vybojovali jen osmé a desáté místo na startu. Raikkonen i Massa dokázali s těžkými vozy dobře odstartovat. První krize nastala hned v první zatáčce. Massa v sevření mezi Barrichellem a Raikkonenem poškodil svůj přední spoiler. V druhém kole mu ho tým vyměnil, ale v ten okamžik již ztratil možnost bodovat. Když se jeho situace zkomplikovala i tím, že mu nefungovala telemetrie ani systém KERS, byl vůbec zázrak, že Massa dojel. Raikkonen měl štěstí, že kolizi s Massou přečkal bez následků. V závodě pokračoval dále a pohyboval se za skupinou nejsilnějších jezdců. Postupně jak špička zajížděla ke svým prvním zastávkám v boxech, dostal se do vedení i Raikkonen, alespoň do chvíle než sám zajel do boxů. Průběh závodu se vyvíjel pozitivně hlavně pro Jensona Buttona, který se postupně dostal před Vettela, Glocka i Trulliho. Třetí vítězství v letošní sezóně získal Button. Raikkonen vystoupal až na šesté místo a to i díky tomu, že se mu povedlo v těsném souboji zdolat Glocka.
2008 – Kvalifikace pro GP Bahrainu naznačila, že s BMW se bude muset v roce 2008 opravdu vážně počítat. Kubica si tentokrát nenechal vzít svou šanci na pole position. Nutno dodat, že mu pomohl i Massa svou chybou v posledním měřeném kole. Massa však svou chybu napravil hned na startu závodu a dostal se do vedení. Raikkonen to měl relativně těžší. Problémy mu rozhodně nedělal Hamilton, který mizerně odstartoval, aby v druhém kole kolidoval s Alonsem. Raikkonen se vypořádal s Kovalainenem i Kubicou a pak mu již jen spolehlivě kroužil na druhém místě. Druhé místo vyneslo Raikkonena na vedoucí pozici průběžného bodového hodnocení jezdců. Zvítězil Felipe Massa a připsal si prvních 10 bodů v sezóně.
2007 – Massa se kvalifikaoval na pole position, třetí byl Raikkonen, stejné pořadí bylo i v cíli, když se mezi duem z týmu Ferrari udržel nováček Hamilton
2006 – na pole position stál Schumacher, Massa byl druhý. Massa však na začátku sedmého kola dostal hodiny s ztratil mnoho času, do konce závodu prostoupal pouze k deváté pozici. Schumacher dlouho bojoval s Alonsem, který se na před něj nakonec dostal při posledních zastávkách v boxech. Schumacher se pokoušel vyvinout tlak na Alonsa, ale bez úspěchu.
2005 – Schumacher si v kvalifikaci vyjel druhé místo, Barrichello byl po technických problémech poslední. Technické problémy postihly Schumachera v závodě a ten jej nedokončil. Barrichello dojel devátý.
2004 – premiérovou Velkou cenu Bahrajnu ovládlo Ferrari, obsadilo první dvě místa v kvalifikaci i závodu, pole position i vítězství získal Schumacher.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ S.Vettel | |
2/ L. Hamilton | |
3/ M. Webber | |
4/ J. Button | |
5/ N. Rosberg | |
6/ D. Ricciardo | |
7/ R. Grosjean | |
8/ S. Perez | |
9/ F. Alonso | |
10/ P. di Resta | |
11/ K. Räikkönen | |
12/ K. Kobayashi | |
13/ N. Hulkenberg | |
14/ F. Massa | |
15/ B. Senna | |
16/ H. Kovalainen | |
17/ P. Maldonado | |
18/ J.E. Vergne | |
19/ V. Petrov | |
20/ C. Pic | |
21/ P. de la Rosa | |
22/ M. Schumacher | |
23/ T. Glock | |
24/ N. Karthikeyan |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Alonso i Massa pěkně |
1 |
Vettel - Hamilton - Webber - Grosjean - Alonso - Button |
3 |
Massa - Raikkonen |
5 |
Raikkonen - Massa |
7 |
Grosjean - Hamilton |
8 |
Button, Massa, Rosberg - pit |
9 |
Hamilton, Webber - pit, Alonso - pit - na výjezdu před Hamiltonem |
10 |
Rosbereg - Hamilton |
11 |
Vettel - pit z 1.místa |
12 |
Button - Alonso |
12 |
Resta - Vettel - Grosjean - Kobajashi - Webber - Raikkonen - Button - Alonso - Hamilton |
21 |
Vettel - Grosjean - Raikkonen - WEbber |
22 |
Massa - pit |
23 |
Alonso - pit, Hamilton, Webber - pit |
24 |
Raikkonen - Grosjean |
24 |
Rosberg - Alonso |
25 |
Rosberg - Alonso - souboj |
25 |
Vettel, Grosjean - pit |
25 |
Pic - out |
25 |
Maldonado - defekt pravé zadní pneumatiky - hodiny |
26 |
Maldonado - out |
33 |
Vettel - Raikkonen - Grosjean - Webber - Button - Resta - Rosberg - Alonso - Massa - Hamilton |
36 |
Rosberg, Hamilton - pit |
37 |
Button, Alonso - pit |
38 |
Massa - pit |
39 |
Vettel, Raikkonen - pit |
42 |
Massa - Kobajashi |
53 |
Button - defekt - levé zadní pneumatiky |
55 |
Senna - out |
55 |
Button - out |
CÍL | Vettel - Räikkönen - Grosjean - Webber - Rosberg - di Resta - Alonso - Hamilton - Massa - Schumacher - Perez - Hulkenberg - Kobayashi - Vergne - Ricciardo - Petrov - Kovalainen - Button - Glock - de la Rosa - Karthikeyan - Senna |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners