Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Australia 2008

Grand Prix Australia 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 16.3.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Australia 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Toužebně očekávaný start nové sezóny F1 nepřinesl výsledky, které by jsme chtěli zrovna dvakrát vidět. Ale takový už je život....



Termín
16. 03. 2008
Okruh
Melbourne
Počasí 
jasno, horko
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Lewis Hamilton

 

 

Ferrari si už asi bude muset zvyknout, že v kvalifikaci v Austrálii bude mít jeden z jejich jezdců technické problémy, které ho pošlou do zadních míst startovního pole. Tentokrát to potkalo Raikkonena, který pak startoval z 15.místa na startu. Massovi se dařilo lépe, ale stačilo to jen na čtvrté místo.

 

Samotný závod byl z pohledu fanouška určitě atraktivní, neustále se něco dělo. Z pohledu fanouška Scuderie Ferrari to bylo horší. První infarktový moment přinesla první zatáčka a Massův manévr, po kterém se ocitl mimo trať. Následná snaha o zajištění alespoň nějakého bodu skončila při předjížděcím namévru na Coultharda, který jej neviděl a zavřel. Oba se střetli a Coulthard proměnil svůj vůz v hromadu trosek, během jejichž odklízení se startovní pole srovnalo za safety car. Po restartu neměl již chuť dále pokračovat v boji Massův motor a přestal pracovat.

 

Raikkonen se probíjel statečně dopředu až do chvíle kdy mu bylo znemožněno zajet do boxů, neboť  se vyjetí safety caru uzavřela pit lane. Po restartu se Kimi pokusil předjet Kovalainena, ale nezvládl brždění do zatáčky č.3, sjeté pneumatiky a ztráta přítlaku odvedly svou práci. Přesto Raikkonen pokračoval dále v závodu až do chvíle kdy i jeho motor odmítl spolupráci a to měl Kimi za sebou již další chybu. Při brždění do zatáčky č.3 (opět) se dostal až na trávu a následovaly nevyhnutelné hodiny....

 

Ferrari tak mohlo začít balit a stěhovat se do Malajsie. Později ještě přišla zpráva o diskvalifikaci Barrichella za vyjetí z boxů pod červenými světly, což přineslo Ferrari a Raikkonenovi cenu útěchy v podobě jednoho mistrovského bodu.

 

V závodě zvítězil Hamilton, který prakticky celý závod jel v pohodě, nikým neohrožován. Na stupních vítězů jej doplnili ještě spolehlivý Heidfeld a šťastný Rosberg.

 

 

V minulých letech to vypadalo v Austrálii následovně:

 

2007 – Kimi Raikkonen vyhrál svůj první závod za stáj Ferrari. Massa musel pro problémy v kvalifikaci startovat až z předposledního místa, proto bylo jeho šesté místo v cíli zřejmě maximem možného.

2006 – pro Ferrari katastrofální GP. Felipe skončil v první zatáčce poté co jej naremplovali Klien s Rosbergem. Michael Schumacher předvedl v půlce závodu leteckou vložku po nájezdu na cílovou rovinku a tím pro něj závod skončil také.

2005 – problematický závod pro Ferrari předurčila již kvalifikace. Schumacher startoval z 18.pozice a jeho cestu vpřed zastavila kolize s Frentzenem. Barrichello se z 11.pozice na startu propracoval až na skvělé druhé místo v cíli.

2004 – v úvodní GP sezóny předvedlo Ferrari jednoznačnou dominanci. Schumacher startoval z pole position a Barrichello z druhého místa, ve stejném pořadí dorazili i do cíle, když zejména v závěru závodu měl Michael evidentní problémy s převodovkou.

2003 – Ferrari obsadilo první dvě pozice na startu. Hned v úvodu závodu odstoupil po havárii na ještě navlhlé trati Barrichello. Schumacher byl pak po jednom souboji s Raikkonenem vytlačen mimo trať což předurčilo jeho osud, po návštěvě boxů za účelem odlánání zbytků poškozených bočních deflektorů si Michael dojel již jen pro čtvrté místo.

2002 – závod odstartovala velká letecká show v podání Ralfa Schumachera a Rubense Barrichella. Schumacher byl po předjetí pomalého Montoyi k nezadržení a vyhrál.

2001 – vítěznému double Ferrari zabránil jen Coulthard, který oddělil vítězného Schumachera a třetího Barrichella

2000 – Pole position: Michael Schumacher, Vítěz: Michael Schumacher

 

 

 

 

Nashledanou za 7 dnů v Malajsii...

 

 

 

 

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton
 
  2/ R.Kubica
3/ H.Kovalainen  
  4/ F.Massa
5/ N.Heidfeld  
  6/ J.Trulli
7/ N.Rosberg  
  8/ D.Coulthard
9/ S.Vettel  
  10/ R.Barrichello
11/ F.Alonso  
  12/ J.Button
13/ K.Nakajima  
  14/ M.Webber
15/ K.Räikkönen  
  16/ G.Fisichella
17/ S.Bourdais  
  18/ A.Sutil
19/ T.Glock  
  20/ T.Sato
21/ N.Piquet  
  22/ A.Davidson

PRŮBĚH ZÁVODU

START bez problémů
1 kolize v první zatáčce - out - Fisichella, Button, Weber, Vettel, Davidson; Nakajima - v závodě poračuje
1 Massa - smyk v první zatáčce
1 Safety car
2 Restart
2 Hamilton - Kubica - Kovalainen - Rosberg - Heidfeld - Trulli - Barrichello - Raikkonen - Coulthard - Alonso
3 Massa - pit
10 Sutil - out
15 15. Massa, 8. Raikkonen
16 Kubica - pit
17 Hamilton - pit
18 Raikkonen - Barrichello
19 Trulli - out
19 Massa - Sato
27 Massa - Coulthard - kolize
27 Coulthard - out
27 Raikkonen - znemožněno najet do boxů
  Safety car
  Restart
30 Raikkonen - Kovalainen
30 Raikkonen - mimo trať
30 Massa - out
30 Raikkonen - pit
31 Piquet - out
32 Sato - out
33 Hamilton - Kovalainen - Heidfeld - Rosberg - Barrichello - Bourdais - Kubica - Alonso - Nakajima - Glock - Raikkonen
42  Raikkonen - hodiny
43 Hamilton - pit
44 Glock - out
45 Safety car
47 Restart
47 Kubica - pit - výměna předního spoileru - out
47 Nakajima - pit - výměna předního spoileru
48 Barrichello - penalty
50 Hamilton - Heidfeld - Rosberg - Bourdais - Alonso - Kovalainen - Raikkonen
55 Raikkonen - out
56 Bourdais - out
  Barrichello - diskvalifikován
CÍL Hamilton - Heidfeld - Rosberg - Alonso - Kovalainen - Nakajima - Bourdais - Raikkonen


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners