Velkým neúspěchem skončila první noční GP pro tým Ferrari. Velká smůla provázející vše co Ferrari udělá v druhé půlce sezóny nezmizela ani v Singapuru.
Termín 28. 09. 2008 |
Okruh Singapur |
Počasí noc, sucho |
Pole position Felipe Massa |
Vítěz Fernando Alonso |
Opět to bylo krásné představení. Ale jen do určité chvíle, pak se vývoj GP Singapuru z pohledu sesypal jak domeček z karet. Sledovat Massu ujíždět z prvního místa bylo super. To by vsak nesmělo přijít sedmnácté kolo a s ním vrchol zoufalství a neštěstí.
Felipe dostal pokyn jet a jel. Nemohl tušit, že tankovací hadice ještě není vytažená. Netušil ani, že má opět vedle sebe vůz týmu Force India. I kdyby z pitu vyjel bez hadice, stejně by byl penalizován za ohrožení jiného vozu. A dál už to byla klasická písnička o neschopnosti se prodrat zpět dopředu. Ano jistě vůz byl poškozen, ale přesto jsme od Felipeho čekali trochu jiný výkon a to obzvláště na městské trati, kdy se kdykoliv může stát nehoda, může vypadnout víc aut najednou a hned tu je příležitost bodovat.
Nový boxový systém týmu Ferrari je zajímavá a perspektivní věc. Má však pořád své nemoci a ty je třeba co nejrychleji vychytat. Lze viděl podobnost situace, když Ferrari vyvíjelo poloautomatickou převodovku s ovládáním na volantu. Kolik závodů kvůli tomu tehdy nedokončili, ale nakonec uspěli a jejich řešení zcela ovlivnilo další vývoj F1 a přeneseně pak i ostatní disciplíny motorsportu.
Kimi Raikkonen se jen vezl ve víru dění a jeho pozice mu nedávalo možnost s tím nějak výrazně zamíchat. O aspirantech na titul je již dávno jasno, proto zamrzí jeho výpadek zejména s ohledem na stav poháru konstruktérů
Z pohledu souboje Massa x Hamilton nás snad může těšit jen to, že Hamilton získal jen šest bodů. Massovi se teď bude jen těžko stahovat Hamiltonům sedmibodový náskok. Musí jej porážet nejen Felipe, ale za jistých okolností i Kimi. Na tři závody při vyrovnanosti tohoto tria to bude opravdu náročné.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 84 bodů, Massa 77, Kubica 64, Raikkonen 57, Heidfeld 56, Kovalainen 51, Alonso 38, Vettel 27, Trulli 26, Weber 20, Glock 20, Rosberg 17, Piquet 13, Barrichello 11, Nakajima 9, Coulthard 8, Bourdais 4, Button 3.
Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren 135 bodů, Ferrari 134, BMW 120, Renault 51, Toyota 46, Toro Rosso 31, Red Bull 28, Williams 26, Honda 14, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).
Nashledanou za 14 dnů v Japonsku ...
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ F.Massa | |
2/ L.Hamilton | |
3/ K.Räikkönen | |
4/ R.Kubica | |
5/ H.Kovalainen | |
6/ N.Heidfeld | |
7/ S.Vettel | |
8/ T.Glock | |
9/ N.Rosberg | |
10/ K.Nakajima | |
11/ J.Trulli | |
12/ J.Button | |
13/ M.Webber | |
14/ D.Coulthard | |
15/ F.Alonso | |
16/ N.Piquet | |
17/ S.Bourdais | |
18/ R.Barrichello | |
19/ A.Sutil | |
20/ G.Fisichella |
Fisichella - start z boxů |
|
START | bez problémů |
1 |
Massa - Hamilton - Raikkonen - Kubica - Vettel - Glock - Kovalainen - Heidfeld - Trulli - Rosberg - Nakajima |
Massa - najel na díl upadlý z jiného vozu |
|
13 |
Piquet - out |
14 |
Safety Car |
15 |
Barrichello - out |
17 |
Massa - pit 9,2 s. - chybná signalizace - Massa odjel i s utrženou hadicí tankovacího zařízení, tu mu mechanici na konci boxové uličky se značnými potížemi vyjmuli, aby mohl pokračovat dále |
17 |
Raikkonen - out |
19 |
Restart |
21 |
Rosberg - Trulli - Fisichella - Kubica - Alonso - Weber - Coulthard - Hamilton - Glock - 15.Raikkonen - 18. Massa |
2x |
Massa - penalty |
26 |
Kubica - penalty |
27 |
Rosberg - penalty |
30 |
Weber - out |
31 |
Massa - pit 7,3 s. |
32 |
Alonso - Rosberg - Coulthard - Hamilton - Glock - Vettel - Heidfeld - Truli - Nakajima - Buton - Raikkonen |
40 |
Alonso - pit |
42 |
Hamilton - Coulthard |
41 |
Hamilton, Coulthard - pit |
50 |
Raikkonen - pit 6,6 s. |
51 |
Massa - mimo trať |
51 |
Sutil - out |
51 |
Safety Car |
51 |
Trulli - out |
52 |
Restart |
57 |
Raikkonen - out |
CÍL | Alonso - Rosberg - Hamilton - Glock - Vettel - Heidfeld - Coulthard - Nakajima - Button - Kovalainen - Kubica - Bourdais - Massa - Fisichella - Raikkonen |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners