Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari FXX - ohnivé auto

Ferrari FXX - ohnivé auto

Jaroslav Hanus, datum vydání 15.6.2005

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari FXX - ohnivé auto
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

V květnu se na testovacím okruhu Fiorano začaly objevovat podezřelé prototypy upraveného Ferrari Enzo. Mluvilo se o modelu Enzo GT, nebylo jasné, zda jde jen o soukromý projekt. Dnes je již jasné, že to byly jedny z posledních jízdních zkoušek oficiálního produktu Ferrari - Ferrari FXX. Před lety v očekávání premiéry Enza se mluvilo o názvu FX. Toto označení se tak v modifikované podobě opět dostává do světa.



O FXX by se dalo mluvit jako o evoluci Enza, která je ještě více zaměřená na výkon a jízdní vlastnosti. Tady už se asi o GT nedá mluvit, i když v autě je stále místo pro spolujezdce, to je čistý ryzí supersport. FXX je určeno výhradně pro nejlepší zákazníky, cena paketu by se měla pohybovat kolem 1,5 mio Eur a o vyvolených by měla rozhodovat speciální komise. Ferrari plánuje postavit pouze 20 těchto vozů. Zákazník za již zmíněnou cenu získá i speciální technickou podporu.

FFX nemá homologaci pro provoz na běžných silnicích, ale nemá to být ani závodní auto. Majitelé si ho tak budou muset užívat výhradně na okruhu, otázkou, je zda se někdo pokusí o jeho homologaci na vlastní pěst…. Předpokládá se, že tento vůz bude hlavně využíván při oficiálních akcích - Racing days - mluví se o horizontu 2 let, kdy bude v rámci programu "Klient testovacím jezdcem" poskytována již zmíněná technická podpora. Nic také nebrání využití vozu dle samostatných přání majitele. Ferrari zajistí přípravu vozu a jeho transport na různé okruhy v Evropě.

FXX vznikal na základě podkladů klientů a testovacích jezdců. Do vývoje se opět zapojil Michael Schumacher a nápomocen byl i Rubens Barrichello.

FXX pohání vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,262 cm3. S výkonem přes 800 hp při 8,500 rpm. (oproti "sériovým" 660 hp při 7800 rpm)Převodovka hlásí svůj původ v závodní převodovce pro Formuli 1 a nabízí převod stupňů v časech pod 100 ms. Vyšší výkon si vynutil i vylepšení aerodynamiky, která nyní nabízí o 40% lepší přítlak. V zadní části vyrostl systém spoilerů, které jsou samozřejmě nastavitelné dle podmínek.

Výčet změn pokračuje u speciálně vyvinutých sliků o rozměru 19 palců dodávaných firmou Bridgestone. Tak veliké disky zaručují i dostatek prostoru pro nové vylepšené brzdy od Bremba. Výkonná telemetrie poskytuje řidiči za jízdy v reálném čase 39 různých parametrů, které následně skupina techniků přidělená k vozu vyhodnotí a prodiskutuje s řidičem. Samozřejmostí je sedačka i pedály na míru. Majitel také projde speciálně zaměřenou závodní školou.

Vůz by se měl k prvním zákazníkům dostat koncem roku, v současné době ještě probíhají poslední dokončovací práce.

 

 

Foto: 2005 (c) Ferrari s.p.a

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners