Ferrari uvolnilo první fotky nového monopostu označeného F60 (tedy nikoliv F2009), podrobnější informace budou průběžně doplňovány.
Ferrari F60 je již padesátýmpátým monopostem postaveným Ferrari pro účast v mistrovství světa Formule 1. Ferrari opět kouzlilo s názvem monopostu – plánované F2009 nahradilo označení F60, čímž, dává Ferrari pyšně najevo svou účast v šedesáté sezóně Formule 1.
F60 má jisté, že si jej s F2008 určitě nespletete. Nová pravidla F1 donutila konstruktéry radikálně upravit design vozu. Nízko položený široký a jednoduchý přední spoiler, zadní spoiler vysoký a úzký, difuzor posunutý dozadu, to jsou jen nejmarkantnější změny na novém monopostu. Při pohledu shora zaujme profil bočnic a při pohledu na profil pro změnu dlouhá, štíhlá a opravdu agresivní příď. Po letech pronásledování týmu za pohyblivé aerodynamické části, se s posvěcením FIA do F1 opět vrací pohyblivé přední spoilery. Jezdec si může volit nastavení dvou klapek v předním spoileru přímo za jízdy.
Vůz je po dlouhé době opět obut do bezdrážkových sliků, které dodává celému startovnímu poli F1 společnost Bridgestone.
Virtuální prohlídka nového F60: ZDE !!
Kromě částí u nichž je dle pravidel zmražen vývoj (motor, jednotná řídící jednotka atd.) došlo ke změnám snad na všech frontách. Velkou novinkou je i zavedení systému KERS, který by měl využitím rekuperované energie napomoci při předjíždění. Systém, na jehož vývoji se podílelo Magneti Marelli, je namontován v zadní části vozu nad motorem.
Tým bude moci využít v průběhu sezóny pouze osm motorů pro každé auto a otáčky motoru jsou nyní limitovány na 18.000 ot/min. Přes již míněné zmražení vývoje motorů, provedlo Ferrari na motoru některé úpravy, které by měly optimalizovat jeho spolehlivost (o tom zda bylo zapracováno i na klikových hřídelích se Scuderia Ferrari nezmiňuje).
Většina uvedených změn je vedena snahou o radikální usnadnění předjíždění. Bude opravdu zajímavé sledovat, zda se podaří tento záměr splnit. Zdá se, že alespoň z počátku by dostatek předjíždění měly zajistit uražené přední spoilery...
_
|
Credits: 2009 (c) Ferrari, S.p.A.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners