Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Ferrari F60

Ferrari F60

Jaroslav Hanus, datum vydání 12.1.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Ferrari F60
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari uvolnilo první fotky nového monopostu označeného F60 (tedy nikoliv F2009), podrobnější informace budou průběžně doplňovány.



Ferrari F60 je již padesátýmpátým monopostem postaveným Ferrari pro účast v mistrovství světa Formule 1. Ferrari opět kouzlilo s názvem monopostu – plánované F2009 nahradilo označení F60, čímž, dává Ferrari pyšně najevo svou účast v šedesáté sezóně Formule 1.

F60 má jisté, že si jej s F2008 určitě nespletete. Nová pravidla F1 donutila konstruktéry radikálně upravit design vozu. Nízko položený široký a jednoduchý přední spoiler, zadní spoiler vysoký a úzký, difuzor posunutý dozadu, to jsou jen nejmarkantnější změny na novém monopostu. Při pohledu shora zaujme profil bočnic a při pohledu na profil pro změnu dlouhá, štíhlá a opravdu agresivní příď. Po letech pronásledování týmu za pohyblivé aerodynamické části, se s posvěcením FIA do F1 opět vrací pohyblivé přední spoilery. Jezdec si může volit nastavení dvou klapek v předním spoileru přímo za jízdy.

Vůz je po dlouhé době opět obut do bezdrážkových sliků, které dodává celému startovnímu poli F1 společnost Bridgestone.

Virtuální prohlídka nového F60: ZDE !!

Kromě částí u nichž je dle pravidel zmražen vývoj (motor, jednotná řídící jednotka atd.) došlo ke změnám snad na všech frontách. Velkou novinkou je i zavedení systému KERS, který by měl využitím rekuperované energie napomoci při předjíždění. Systém, na jehož vývoji se podílelo Magneti Marelli, je namontován v zadní části vozu nad motorem.

Tým bude moci využít v průběhu sezóny pouze osm motorů pro každé auto a otáčky motoru jsou nyní limitovány na 18.000 ot/min. Přes již míněné zmražení vývoje motorů, provedlo Ferrari na motoru některé úpravy, které by měly optimalizovat jeho spolehlivost (o tom zda bylo zapracováno i na klikových hřídelích se Scuderia Ferrari nezmiňuje).

Většina uvedených změn je vedena snahou o radikální usnadnění předjíždění. Bude opravdu zajímavé sledovat, zda se podaří tento záměr splnit. Zdá se, že alespoň z počátku by dostatek předjíždění měly zajistit uražené přední spoilery...

_

Credits: 2009 (c) Ferrari, S.p.A.

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners