Ferrari poslední dobou chrlí novinky jak na běžícím pásu. Pro Frankfurtský autosalón připravilo předělávku modelu F430 pro závodní - cupové účely.
Ferrari poslední dobou chrlí novinky jak na běžícím pásu. Pro Frankfurtský autosalón připravilo předělávku modelu F430 pro závodní - cupové účely.
Vzniknul tak nový bratříček již starších sourozenců - 348 Challenge, 355 Challenge a 360 Challenge. Posledně jmenovaný 360 Challenge bude na závodních tratích průběžně nahrazován právě novým F430 a v roce 2007 by již měl být nosným modelem závodů Ferrari Challenge.
Je zajímavé, jak se i tato "cupová auta dokážou v čase proměnit. F430 nabízí i prvky, které by člověk čekal v závodních GTčkách nebo monopostech. Ať už je to například hydraulický zvedák integrovaný do vozu, speed-limiter pro jízdu v boxech, rádiová komunikace vozu s boxy nebo odnímatelný volant pro usnadnění nastupování a vystupování.
Vůz prošel tradiční odtučňovací kůrou která čeká na všechny závodní vozy. Vše nepotřebné muselo pryč a to včetně většiny elektronických hraček. Sklo bylo nahrazeno Lexanem. Ve výsledku se konstruktéři dostali na 1225 kg suché váhy. Změnilo se i zadní čelo, ve kterém byl vytvořen maximální odvětrávací otvor (když jsem tvořil F430 GT, bylo toto řešení jedním z možných, později jsem ho však zavrh....:) Z aerodynamického pohledu se toho na voze moc nezměnilo
Rozměry:
Délka: 4512 mm
Šířka: 1923 mm
Výška: 1184 m
Motor
Typ: 90° V8
Objem: 4,308 cc
Max. výkon: 360.3 kW při 8,500 rpm
Max. točivý moment: 465 Nm při 5,250 rpm
Motor prošel jen lehkými obměnami, s cílem zajistit spolehlivost při vysokém závodním zatížení. Úpravami prošel i výfukový systém.
V konstrukci brzd se poprvé v této třídě vozu uplatnila kombinace materiálů carbon-keramika (CCM).
Úpravy podstoupili i další komponenty - podvozek, spojka, převodovka, "zbývající" elektronika
Také Pirelli pro F430 Challenge připravila nové závodní obutí. Uchycení centrální maticí je samozřejmmostí a práci mechaniků bude ulehčovat i již zmíněný zvedák.
Foto: 2005 (c) Ferrari s.p.a
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners