Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Ferrari F2008 - Scuderia útočí

Ferrari F2008 - Scuderia útočí

Jaroslav Hanus, datum vydání 6.1.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Ferrari F2008 - Scuderia útočí
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Nebylo obvyklé, že by Ferrari představovalo svůj monopost Formule 1 pro novou sezónu tak brzy. Letos však dalo Ferrari dárek svým fanouškům s námět k přemýšlení svým konkurentům velmi brzy.



O tomto víkendu bylo veřejnosti představeno nové F2008, které je určeno pro novou sezónu F1. Je to již 54. speciál postavený Ferrarim pro závody Formule 1. Změny jsou dány především novými pravidly, jako např. nová jednotná řídící jednotka (dodávaná společností McLaren Electronic Systems), převodovka s životností čtyř závodů, posílení bezpečnosti jezdce, omezení některých materiálů.

Aerodynamika celého vozu byla přepracována, když zcela jistě zaujme zpracování přídě a hlavně napojení horního spoileru na nos vozu. Z čelního pohledu je jasně patrné, jak zmasivněly ochranné bočnice kolem hlavy jezdce. Na bocích neubylo aerodynamických křidélek. Naopak.... současný vůz může klidně připomínat ten roku 1997 (F310 B).

Důležitou novinkou je i opětovné zkrácení rozvoru po loňském prodloužení a v oblasti transmisí odstranění kontroly prokluzu. Což bude pro závodění jistě přínosné, pohled na fňukající piloty po ztrátě jejich oblíbené pomůcky je však zarážející. Na motoru došlo po loňském zmražení vývoje jen k minimálním změnám. Zelená barva počala blouznit i hlavami lidí uvnitř Formule 1, proto musí být motor nyní schopen pracovat i s benzínovou směsí obsahující 5,75 % biologických složek.

Technická specifikace

Typ: F2008
Používán: 2008
Motor: Type 056 V8, 32 ventilů, V90, 32 ventilů, částečné užítí hliníku, palivový systém + zapalování: Magneti Marelli, hmotnost do 95 kg,
Zdvihový objem: 2,398 cc
Výkon (hp) při ot: ???
Převodovka: poloautomatická sekvenční 7 stupňů vpřed a 1 vzad
Brzdy: uhlíkové disky
Podovzek: uhlíkovo kompozitová kostrukce
Rozměry (délka, šířka, výška): 4545/1796/959 mm
Hmotnost (s vodou a olejem): 605 kg (včetně řidiče)
Pneumatiky: Bridgestone 13", disky BBS
Palivo: Shell V-Power ULG 64
Mazivo: Shell SL-1098

Nyní už se musíme nechat překvapit tím nakolik se ještě F2008 změní do svého prvního startu v Austrálii a jak si tam povede. Maratón předsezónních testů může začít.....

Forza Ferrari!

_

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners