Nebylo obvyklé, že by Ferrari představovalo svůj monopost Formule 1 pro novou sezónu tak brzy. Letos však dalo Ferrari dárek svým fanouškům s námět k přemýšlení svým konkurentům velmi brzy.
O tomto víkendu bylo veřejnosti představeno nové F2008, které je určeno pro novou sezónu F1. Je to již 54. speciál postavený Ferrarim pro závody Formule 1. Změny jsou dány především novými pravidly, jako např. nová jednotná řídící jednotka (dodávaná společností McLaren Electronic Systems), převodovka s životností čtyř závodů, posílení bezpečnosti jezdce, omezení některých materiálů.
Aerodynamika celého vozu byla přepracována, když zcela jistě zaujme zpracování přídě a hlavně napojení horního spoileru na nos vozu. Z čelního pohledu je jasně patrné, jak zmasivněly ochranné bočnice kolem hlavy jezdce. Na bocích neubylo aerodynamických křidélek. Naopak.... současný vůz může klidně připomínat ten roku 1997 (F310 B).
Důležitou novinkou je i opětovné zkrácení rozvoru po loňském prodloužení a v oblasti transmisí odstranění kontroly prokluzu. Což bude pro závodění jistě přínosné, pohled na fňukající piloty po ztrátě jejich oblíbené pomůcky je však zarážející. Na motoru došlo po loňském zmražení vývoje jen k minimálním změnám. Zelená barva počala blouznit i hlavami lidí uvnitř Formule 1, proto musí být motor nyní schopen pracovat i s benzínovou směsí obsahující 5,75 % biologických složek.
Technická specifikace
Typ: F2008
Používán: 2008
Motor: Type 056 V8, 32 ventilů, V90, 32 ventilů, částečné užítí hliníku, palivový systém + zapalování: Magneti Marelli, hmotnost do 95 kg,
Zdvihový objem: 2,398 cc
Výkon (hp) při ot: ???
Převodovka: poloautomatická sekvenční 7 stupňů vpřed a 1 vzad
Brzdy: uhlíkové disky
Podovzek: uhlíkovo kompozitová kostrukce
Rozměry (délka, šířka, výška): 4545/1796/959 mm
Hmotnost (s vodou a olejem): 605 kg (včetně řidiče)
Pneumatiky: Bridgestone 13", disky BBS
Palivo: Shell V-Power ULG 64
Mazivo: Shell SL-1098
Nyní už se musíme nechat překvapit tím nakolik se ještě F2008 změní do svého prvního startu v Austrálii a jak si tam povede. Maratón předsezónních testů může začít.....
Forza Ferrari!
_
|
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners