Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari California s manuálem!

Ferrari California s manuálem!

Jaroslav Hanus, datum vydání 16.3.2010

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari California s manuálem!
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari zahání svou ekologickou kocovinu lékem, který všem pravověrným fanouškům musí udělat velkou radost – manuální převodovkou pro Ferrari California.



O Ferrari California se již od počátku tvrdilo, že bude nabízena kromě F1 verze i alternativně s manuálním řazením. Od premiéry Californie však uběhlo již mnoho času a Ferrari se svým manuálem nechlubilo, ani se nikde nepodařilo Californii s manuálem vyfotit. Bylo to dáno i tím, že California se chlubila svou novou dvojspojkovou soustavou a ta s bude s manuálem logicky jen těžko spolupracovat.

O to větší radost udělala všem pravověrným Ferraristům, že již v tomto měsíci si mohou objednat Californii s manuální šestistupňovou převodovkou.

Je otázkou jak dlouho a jak ochotně bude snášet spojka přenosy obrovských sil (485 Nm), které osmiválec v Californii produkuje. Dá se ale předpokládat, že manuál si až na výjimky objednají řidiči, kteří se práce se spojkovým pedálem nebojí, zvládají ji a když ne, tak věděli do čeho šli, když podepisovali objednávku. Proto pro ně nebude problém zaplatit si každých 5 tisíc km (?) novou spojku a její výměnu.

Ostatně, proč má Ferrari, které si nechá královsky zaplatit každý šroubek, při propagaci F1 převodovky tak dojemný strach o své klienty a jejich peněženky, které by mohly utrpět při častých návštěvách servisů, pokud může Ferrari současně nabízet pro Ferrari 430 Scuderia funkci Launch Control, která „odpálí“ spojku po šesti rozjezdech? Že by pravda byla někde jinde a Ferrari s námi hrálo levou? Zeleně levou?

Co je však důležité je to, že je zde možnost volby! Konečně! Necítíš se na to? Kup si automat F1. Chceš rozhodovat v každý okamžik o tom co za kvalt máš ve skříni? Kup si manuál.

A jak se nová převodovka projeví na výkonech auta? Z 0-100 km/h bude zrychlovat za 4,2 vteřiny (s F1 to zvládne za 3,9), maximální rychlost se nezmění. Spotřeba by měla být 14,9 l/100 km, což je o 1,8 litru více než u F1. To ovšem znamená i jednu veselou záležitost. Ferrari California s manuálem bude vypouštět 347 g/km CO2. Ferrari California s F1 řazením vypouští jen 305,6 g/km CO2 (což je logické při nižší spotřebě s F1 řazením). Domníváme se, že tato zpráva bude zajímat zejména lháře o globálním oteplování a věříme, že budou touto zprávou stejně nadšeni jako my. A když ne .... nechť si trhnou...

Zpět k důležitým věcem. Z dostupných zdrojů se zatím nepodařilo zjistit jaký bude mít dopad volba manuálu na celkovou hmotnost. Ferrari California s manuálem si již v těchto dnech mohou objednat všichni zákazníci v Evropě (včetně Velké Británie). O rozšíření manuálu i do USA zatím není jasno, ale dá se s velkou pravděpodobností předpokládat, že i tam se tento model dostane.

Na závěr vyhlašujeme jednu tipovací soutěž. Bude i Ferrari 458 Italia s manuálem? Bude rozhodující zájem zákazníků (vždy byl!)? Bude rozhodující maximální točivý moment 540 Nm (v Californii je to „jen“ 485 Nm)? Když o tom přemýšlíte, nutně si musíte říct, že když může přijít manuál do GTčka typu California, proč proboha ne do 458 Italie, kam bytostně patří. Obzvlášť za situace, kdy Ferrari ukázalo, že se dokáže obejít i bez dvojité spojky. Budeme čekat, budeme doufat a věříme, že se dočkáme...

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners