Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari 599XX

Ferrari 599XX

Jaroslav Hanus, datum vydání 2.3.2009

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari 599XX
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari rozvíjí ideu extrémních okruhových vozů určených k potěšení nejlepších zákazníků a vývoji nových technologií, po FXX přichází 599XX.



Stánek Ferrari na ženevském autosalonu 2009 se nese ve znamení číslic 599. Nejen, že byl představen paket HGTE pro sériové 599 GTB Fiorano, ale veřejnosti byl poprvé představen i speciál, u kterého se moc sérii mluvit nedá. Jen několik málo vyvolených se totiž bude moci svézt ve voze 599XX, který pokračuje v tradici započaté vozem FXX.

Ferrari představilo nový vůz, určený ke speciálním vývojovým misím - inženýři přetvořili Fiorano na okruhový speciál bez hranic, který připomíná závodní vozy kategorie GT1 a jde ještě dál. Jak už to u podobných vozů bývá, vše, co mohlo ven, už ve voze není, a co muselo zůstat, je patřičně odloženo, případně zrychleno, což je případ motoru (až 9000 otáček - 700 koní) a převodovky řadící během 60 milisekund. V této technické laboratoři, jak sama automobilka vůz popisuje, dochází díky inovativnímu konceptu "High Performance Dynamic Concept" k propojení mechaniky a elektroniky tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího možného výkonu díky využití mechanických limitů vozu a potenciálu elektronických systémů. Ovládání bylo vylepšeno druhou generací odpružení SPM a díky palubnímu displeji lze sledovat, jak účinně v daný okamžik pilot využívá schopnosti vozu. Velkých změn se dočkala i aerodynamika, díky systému "Airflow" byl patřičně zvýšen přítlak, na kterém se podílí mj. boční "křidélka" na zadních sloupcích kabiny a proudění vzduchu uvnitř vozu zabaleného do kompozitů a karbonu, patrné například výdechy v kapotě nebo v místech zadních světel. Zajímavostí je pohled do ráfků - neuvidíte brzdové kotouče, ale disky inspirované aktuální formulí 1, které se podílí na aerodynamice a na chlazení brzd. Ráfky mimochodem mají průměr 19 palců a obouvají slicky.

Je otázkou, jestli už program FXX dosáhl svých limitů a je potřeba začít znovu, nebo je třeba se více zaměřit i na koncepci s motorem V12 vpředu a oba programy ještě poběží současně. Plán ale odhaduji podobný - cca 20 až 30 vozů pro vybrané zákazníky, kteří spojí příjemné s užitečným. Požitek z extrémní jízdy a vývoj novinek, které se postupně přesunou do silničních vozů. A pro Ferrari je 599XX pokračováním úspěšné strategie, ať už po technologické, tak i po marketingové stránce.

Ferrari zatím uvolnilo pouze fotografii ze ženevského autosalonu, ve čtvrtek k ní přidáme fotografie z vlastních zdrojů.

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners