Ferrari 512 Modulo byl jedním z Ferrariho konceptů, který dokázal strhnout širokou veřejnost. Pojďme si ho blíže představit.
Ferrari 512 Modulo si svou výstavní premiéru odbylo na Ženevském autosalonu 1970, vzniklo ale již o dva roky dříve. Paolo Martin vytvořil v roce 1968 pro Pininfarinu koncept automobilu založeného na podvozku závodního Ferrari 512 S. To také umožnilo, aby 512 Modulo vyniklo svou nízkou stavbou karosérie. Při pohledu na přední kola si musí každý klást otázku „jak tohle může zatáčet“, přesto jak se přesvědčíte u videa, šlo to velmi dobře.
Další zajímavostí je, že 512 Modulo nemá klasické dveře. Posádka do vozu nastupuje po odsunutí celého čelního panelu. Podobným řešením se v nedávné době prezentoval Saab Aero X nebo Pininfarina Birdcage 75th. Specifická karosérie hraje křivkami a v době svého představení způsobila senzaci. Na různých automobilových výstavách získala celou řadu cen za design, pro příklad jmenujme Osaku, Montreal, New York, Los Angeles v roce 1972 nebo Turin Motor Show v roce 1984.
Pro Ferrari nebyl tento koncept pouhým designérským cvičením, ale ověřilo si na něm například reakce veřejnosti na nové přední světlomety, které pak posloužili jako základ pro světlomety vozu Ferrari 365 GT4/BB.
Před zadní nápravou se ukrýval 550 koňový dvanáctiválec, který byl plněn přes 24 velkých nasávacích otvorů v krytu motoru, ale Ferrari 512 Modulo je jedno z mála Maranellských aut, kde motor nehraje hlavní roli.
_
|
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners