Aktualizováno / Doba kralování Ferrari F430 již pomalu definitivně končí. Po silničním Ferrari 458 Italia vstupuje do hry závodní Ferrari 458 Challenge.
O novém Ferrari 458 Challenge jsme psali již v tomto článku: Ferrari 458 Challenge a moc jsme si tehdy přáli, aby už Ferrari konečně uvolnilo oficiální informace. Ferrari naše přání vyslyšelo u příležitosti pravidelného setkání s dealery, které se tradičně koná v Maranellu.
S novým vozem nastává klasický problém, nechat závodit F430 Challenge a 458 Challenge souběžně nebo provést radikální řez a starý model odstranit. Některé zdroje zmiňují, že ještě minimálně rok budou staré F430 Challenge působit v Ferrari Copa Shell, která není narozdíl od Challenge Trofeo Pirelli určena pro profesionály. Ferrari se pochlubilo, že s 458 Challenge odstartuje i Asijsko-pacifickou sérii Ferrari Challenge. Po Evropě a Severní Americe tak Ferrari opět rozšiřuje svůj záběr.
Motor i Ferrari 458 Italie zůstal pro challengové auto bez významnějších zásahů. Ke změnám nastavení došlo u převodovky a spojky, které též pocházejí ze silniční Itálie. Na přenosu síly motoru na závodní trať se i zde bude starat elektronicky ovládaný diferenciál E-Diff, novinkou je, že se poprvé do činnosti takového závodního Ferrari zapojí i kontrola trakce F1-Trac. Ta bude mít prostřednictvím manettina na volantu tři stupně nastavení – mokrá trať – suchá trať – vypnuto.
Většími změnami prošel podvozek, který dostal jinak nastavené tlumiče, tužší pružiny, hliníkové silentbloky, novou generaci brzd od Bremba s označením CCM2 (používá je už Ferrari 599XX, ABS má dva stupně nastavení – na suchou/mokrou trať) a především došlo ke snížení auta o 30 mm. Nová kola s budou obouvána do pneumatik značky Pirelli. Uchycení centrální maticí je samozřejmostí. Práci mechaniků bude opět ulehčovat i zvedák integrovaný do auta.
Důležitější změny se odehrály v oblasti hmotnosti auta. Ferrari se opět vydalo cestou použití tenčích a lehčích materiálů a odstranění všeho přebytečného co není potřeba k závodění. Ferrari se ale nepochlubilo, kolik touto cestou ušetřilo gramů a kilogramů, proto nám musí stačit alespoň informace, že na trati je 458 Challenge oproti sériové Itálii o 8,5 sekundy rychlejší.
Na závěr ještě malé připomenutí časů z Fiorana
Ferrari 458 Challenge 1.16.50
Ferrari F430 Challenge 1.18.50
Ferrari 360 Challenge 1.20.40
Ferrari 355 Challenge 1.25.40
Ferrari 348 Challenge 1.33.00
Foto: 2010 (c) Ferrari, S.p.A. + Axis of Oversteer + Teamspeed.com
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners