Již je tomu týden co proběhla tradiční soutěž elegance Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2006 jež hostí italské město Cernobbio. Celkem 48 klasických automobilů vyrobených v letech 1914-1972 soutěžilo v osmi hlavních soutěžních kategoriích. Této akce se však účastní i výjimečné vozy novějšího data narození.
Pro příznivce Ferrari bylo připraveno více lahůdek, ale asi největší pozornost byla upřena na Kalikowu Ferrari 612 Kappu a Hayashiovo Ferrari 575 GTZ.
Pozadu nezůstal ani Giugiaro, který prezentoval svůj koncept Ferrari GG50 a zřejmě poprvé bylo možno pozorovat linie tohoto vozu ve venkovním exteriéru pod azurovou oblohou. Tento vůz působí úplně jinak na fotkách zveřejněných při premiéře vozu (+ na fotkách například z Ženevského autosalonu) ve srovnání s fotkou, kterou naleznete níže. Osobně teprve teď půl roku od debutu přicházím tomuto vozu na chuť, i když záď vozu mi stále nesedí.
A nyní k vítězům (poražených nebylo!).
Vysoce hodnocené ocenění „Trofeo BMW Group“ (hlavní ocenění přehlídky pro klasické vozy) získalo Ferrari 410 SA Pinin Farina z roku 1959 sběratele Petera Kalikowa. Kalikow by se tak s nadsázkou dal označit za hlavní osobu této přehlídky. Ferrari 410 SA Pinin Farina se vyrábělo v letech 1958-59 a vzniklo jen 12 kusů.
Cenu publika „Coppa d'Oro Villa d'Este“ si odvezl vůz Isotto Fraschini 8 A SS z roku 1930, které se po dlouholeté renovaci poprvé účastnilo takové soutěže a hned zaujalo.
- Trofeo BMW Italia - Bugatti 57 (1939)
- Zvláštní cena poroty - Ferrari 250 GTO (1963)
- Trofeo FIVA - Bentley R Type Continental (1954)
- Cena pro nevzdálenějšího účastníka – BMW 3.0 CSL Coupé (1974, Automobilclub Como)
- Trofeo Rolls-Royce - Rolls-Royce Phantom I Experimental Jarvis (1928)
- Concorso d'Eleganza Villa d'Este Design Award - Alfa Romeo 8C Spider (2005)
Foto: 2006 (c) BMW Press Club + Ferrari S.p.A.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners