V rámci víkendu světového šampionátu GT1 se v Brně pořádaly i další "gétéčkové" závody. Těžko je nazvat doplňkovými, evropský šampionát GT3 si totiž ze svého kontinentálního omezení nedělá moc těžkou hlavu a je pro GT1 velmi zdatným partnerem.
Šampionát specifikace GT3 začal v Evropě působit v roce 2006 a rychle si získal své místo na slunci. Pomohla tomu atraktivita vozů v poměru s cenou, vždyť například tři ze šesti značek působících v aktuálních GT1 nasazují variantu stejného vozu i v mnohem levnějších GT3, kde vozy vycházejí více ze své silniční předlohy, ale divák pozná rozdíl specifikací až na druhý pohled a podle stopek v rozdílu cca pěti vteřin na brněnské kolo. I díky ceně je pro GT3 k dispozici mnohem více vozů - připočtu-li k aktuální desítce ještě vozy, které se objevily na startu během prvních čtyř ročníků, i s druhými generacemi některých speciálů se snadno dostaneme k číslu 20. "Hitem" se v poslední době staly Audi R8, které se objevily loni, předpokládám, že nemalý zájem bude i o zatím poslední avizovanou novinku, Mercedes SLS. Specifikace GT3 se díky svým parametrům stala také velmi oblíbenou v různých národních šampionátech GT.
Ferrari v GT3 nasazuje typ F430, resp. druhou generaci - 430 Scuderia, který staví společnost nedávno zesnulého švýcarského závodníka a dealera Ferrari Lorise Kessela. V Brně se představila pouze dvojice provozovaná britským týmem Chad Racing.
Kdo se o GT3 zajímá, už zřejmě dávno ví, jak letošní brněnské klání dopadlo, pro jistotu ho ale krátce shrnu. Během víkendu se jedou dva hodinové závody obsahující jednu povinnou zastávku a výměnu pilotů. Pořadí na startu určují dvě dvacetiminutové kvalifikace - každý z pilotů jede jen v jedné z nich a pak je tím, kdo závod rozjíždí.
Nejblíže ke startovní čáře to měly v prvním závodě Lamborghini Gallardo, pro belgický Argo Racing řízený Philipem Geipelem a Albertem von Thurm und Taxis. České fanoušky na tribunách potěšilo druhé místo rakouského týmu S-Berg Racing, jejich BMW Alpinu B6 řídil s Nikolausem Mayr-Melhofem jediný Čech na trati, Martin Matzke. Na startu ale tým s přicházejícím deštěm přezouval na mokré pneumatiky až po časovém limitu, což mělo za následek penalizaci projetím boxy, Alpina se propadla na konec pole a závod dokončila v jeho středu, na 16. z 28 míst. Podium se stalo kořistí Corvette, vyhrála francouzská posádka Joakim Lambotte a Mike Parisy.
Do druhého závodu vstupoval s nadějemi na vítězství Chad Racing - Scuderia s číslem 87 pilotovaná Italy Giacomem Petrobellim a Diegem Alessim startovala z pole position a do zastávek vedla. Jenže za chyby během zastávky "vyfasovala" dvě penalizace, což ve vyrovnaném poli znamená ztrátu jakékoli šance na dobrý výsledek. Z toho se tentokrát těšil Matzke, Alpinu z šestého startovního vytáhl na čtvrté místo v cíli. A před ním? Dvě Corvetty (vyhrála ta samá jako v prvním závodě, číslo 16) na podiu druhým místem rozdělilo už dřívě zmíněné Gallardo.
Celkově vzato to byl úžasný víkend. Čtyři hodiny těch nejlepších závodů GT během dvou dnů, naprostá spokojenost!
Foto: 2011 (c) americanlemans.com
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners